چای سیاه نوشیدنی خاصی است که ما ایرانی ها از آن برای پذیرایی از مهمان ها و رفع خستگی روزانه خود استفاده می کنیم. در این میان در برخی از کشورها مانند هند و تایلند نیز از نوعی چای که حاصل از ترکیبات مختلفی است، برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم به سوال چای ماسالا چیست،پاسخ بدهیم.

پاسخ به سوال چای ماسالا چیست؟

این چای دارای طبیعتی گرم و ترکیباتی کاملا گیاهی می باشد و از قدمت دیرینه ای برخوردار است، به طوری که گفته می شود پادشاهان هندی از این چای به منظور رفع بیماری ها و به عنوان یک داروی درمانی استفاده می کردند.

این چای از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و افراد مختلف می توانند به منظور بهبود و کنترل بیماری های مختلف از آن استفاده کنند. به همین دلیل در هندوستان و در کشورهای مختلف فروش خوبی دارد. اکنون پاسخ سوال چای ماسالا چیست را دریافتید.

مطلب مرتبط:”طرز دم کردن چای ماسالا چگونه است؟”

معرفی ترکیبات موجود در چای ماسالا

این چای به دلیل داشتن ترکیباتی خاص از طعم و عطری خوش برخوردار است و بسیار مورد استقبال افراد در کشورهای مختلف قرار گرفته است.

این چای از ترکیب ادویه های مختلف مانند هل، بادیان، رازیانه، زنجبیل، فلفل قرمز، دارچین، چای سیاه، میخک، جوز هندی و … حاصل شده است. افراد در هنگام استفاده از این چای باید مقداری از پودر آن را با کمی شیر و یا آب حل کنند و به مدت چهار تا پنج دقیقه با حرارتی کم و ملایم دم کنند تا بتوانند از عطر خوب و طعم خوش آن بهرهمند شوند.

افراد مختلف می توانند این چای را بدون هیچگونه مواد شیرین کننده استفاده کنند. اما اگر آن را با مقداری شکر و عسل نیز مخلوط کنند، طعم بی نظیری پیدا می کند.

برخی از کشورها مانند کشورهای بومی تولید این چای، سعی می کنند برای تهیه این نوشیدنی از ترکیبات تازه به تازه ای از گیاهان بهره مند شوند و به همین دلیل به طور مرتب ادویه های استفاده شده در آن را پودر می کنند و سپس دمنوش خود را تهیه می کنند.

اما در کشورهای اروپایی و آمریکایی، کیسه های چای ماسالا در بازار موجود هستند و مردم می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

این نوع چای هندی دارای خواص دارویی و درمانی زیادی می باشد. این چای می تواند سبب افزایش انرژی، راحتی هضم غذا، بهبود روند کاری دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سرفه ها، رفع سرماخوردگی و … شود.

از دیگر خواص درمانی این چای می توان به پیشگیری از سرطان، تنظیم فشار خون، کاهش وزن، کاهش اضطراب، کنترل دیابت و … اشاره کرد.

نکات مهم

همه باید این موضوع را در نظر بگیرند که در هنگام استفاده از هر گونه ماده غذایی باید ابتدا به ترکیبات آن توجه کنند تا به آنها حساسیت نداشته باشند و ترکیبات موجود در آن ماده غذایی با داروهای درمانی آنها تداخل نداشته باشند.

در مورد چای ماسالا هم وضع به همین گونه است، ابتدا اینکه اشخاص  باید دقت کنند که در مصرف آن زیاده روی نکنند و سپس توجه کنند که به ترکیبات گیاهی آن حساسیت نداشته باشند.

در این مطلب به سوال چای ماسالا چیست پاسخ دادیم و درباره ترکیبات موجود در چای ماسالا صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. از صبر و بردباری شما سپاسگزاریم.