معرفی بهترین و معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان

همه ما کمتر کسی را سراغ داریم که در زمان تعارف شکلات بگوید این خوراکی خوشمزه را دوست ندارد! مگر آنکه فردی رژیم لاغری داشته باشد و یا مبتلا به دیابت باشد که آن‌ها هم مجبور به نخوردن شکلات هستند. شکلات یکی از محبوب‌ترین محصولات بین مردم جهان است و کسانی که بیش از حد به آن علاقه دارند، همواره دنبال بهترین و معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان هستند.

 این خوراکی خوشمزه چنان به‌سرعت به همه نقاط دنیا راه یافت که خیلی زود توانست جایگاه مهمی را در سبد تغذیه مردم به خود اختصاص دهد. از سال‌ها قبل تا امروز، در سراسر جهان، شرکت‌ها و کارخانه‌های زیادی در عرصه شکلات‌سازی شروع به کار کردند که هدف تمامی آن‌ها ساخت و اختراع جدیدترین طعم‌های شکلات بوده است. با این حال کدام یک بهتر است؟ در این بازار پر تنوع باید کدام یک را انتخاب کرد؟ اگر شما هم می‌خواهید خوشمزه‌ترین شکلات جهان را امتحان کنید، تا انتهای این مقاله با برادران حسینی همراه باشید.

در این بخش قرار است مثل فیلم موردعلاقه کودکیمان، به کارخانه‌های شکلات‌سازی سفر کنیم و با بهترین آن‌ها در سطح جهان آشنا شویم. این برندها به دلیل کیفیت تولیدات و دیزاین خلاقانه خود توانستند در اذهان مردم ماندگار شوند و به محبوبیت جهانی برسند. 

شکلات کدبری (Cadbury)

این برند بیش از ۲۰۰ سال قبل ساخت شکلات را آغاز کرده است و تا الان به تولید و اختراع جدیدترین طعم‌های شکلات رسیده است. این شرکت شکلات‌سازی بریتانیایی، به دلیل طیف گسترده‌ محصولاتی که تولید می‌کند، از جمله شکلات تخته‌ای، شکلات مایع، مغزدار، شیری و از این قبیل، شهرت دارد.

محصولات این برند، برای پذیرایی در جشن‌ها و هدیه ‌دادن یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند و هدف از تولید آن‌ها گسترش شادی و تغییر روحیه مردم است. کدبری یک محصول بسیار معروف دارد که به عنوان محبوب‌ترین شکلات این برند شناخته می‌شود. این محصول که «Cadbury Milk Chocolate Mini Eggs» نام دارد و نوعی تخم‌مرغ شکلاتی با مغز شکلات شیری و خامه‌ای است، در کشورهای زیادی در روز عید پاک به فروش می‌رسد. 

شکلات اسنیکرز (Snickers)

شکلات اسنیکرز برای سال‌ها جزو پرفروش‌ترین شکلات‌های دنیا بوده و با طراحی کلاسیک و دوستداشتنی که دارد، جایگاه خاصی در قلب طرفداران شکلات پیدا کرده است. این برند سالانه بیشتر از ۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروش دارد.

شکلات اسنیکرز تا حدودی شبیه شکلات مارس است و در ترکیبات آن از کارامل، بادام‌زمینی، نوقا و شیر استفاده می‌شود. با وجود این ترکیبات و مقدار کالری بالای شکلات اسنیکرز، کسانی که رژیم دارند باید توجه کنند که مصرف این محصول برای آن‌ها مناسب نیست. 

شکلات گیرادلی (Domingo Ghiradelli)

یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان «شکلات گیرادلی» است. این کارخانه، در سال ۱۸۲۵ شروع به کار کرد و امروزه به عنوان سومین شرکت شکلات‌سازی آمریکا شناخته می‌شود. گیرادلی تقریباً از بیشترین تنوع در طعم‌های شکلات برخوردار است و با محصولات باکیفیت و متنوعی نظیر انواع شکلات تخته‌ای، شکلات با مغز میوه و آجیل و چوب‌شور با روکش شکلاتی به شهرت جهانی رسیده است. پرطرفدارترین محصولات این شرکت، شکلات‌های مربعی بسته‌بندی شده در جعبه‌های خاص و سبدهای پر از شکلات هستند.

شکلات مارس (Mars)

این شکلات که با کارامل و نوقا غلیظ تهیه می‌شود، دارای یک روکش از شکلات شیری است. شکلات مارس سال‌ها است که به عنوان یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان شناخته می‌شود و این شهرت ناشی از طعم و مزه فوق‌العاده آن است.

شکلات مارس در بسته‌بندی مشکی با نام قرمزرنگ برند مارس روی آن تولید و عرضه می‌شود. این بسته‌بندی خاص نیز یکی دیگر از دلایل معروفیت آن محسوب می‌شود. شکلات مارس به‌خاطر ترکیباتی که در تهیه آن به کار رفته کالری زیادی دارد و به همین دلیل برای افرادی که رژیم دارند توصیه نمی‌شود. 

شکلات گلکسی (Galaxy)

گلکسی که در سال ۱۹۶۰ توسط صاحبین شرکت مارس راه‌اندازی شد، امروزه محصولات مختلفی مانند انواع شکلات میوه‌ای، کاراملی، شیری، مغزدار و… تولید می‌کند. این شکلات به دلیل کیفیت و طعم‌های عالی و خاصی که ابداع می‌کند، جزو بهترین و معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان به شمار می‌رود. شکلات گلکسی امروزه در چندین کشور دنیا نظیر هند، انگلستان، بوسنی و مصر تولید و عرضه می‌شود و حتی در برخی کشورها مانند آلمان با نام «داو» نیز مشهور است. 

معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان

شکلات کیت کت (Kit Kat)

در لیست بهترین و معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان «شکلات کیت کت» جایگاه ویژه‌ای دارد. این شرکت برای اولین بار در انگلستان آغاز به کار کرد و سپس توسط شرکت نستله خریداری شد. این برند در سال ۲۰۱۰ توسط گینس به عنوان یکی از بهترین شکلات‌ها در جهان ثبت شد.

محصولات کیت کت از کاکائو ۱۰۰ درصد طبیعی تولید شده و در آن‌ها از رنگ مصنوعی استفاده نمی‌شود. هر بسته کیت کت از ۲ یا ۴ تکه شکلات تهیه می‌شود که هرکدام دارای سه لایه ویفر با طعم‌های مختلف نظیر میوه‌ای، کاراملی، کوکی و… هستند و روکش شکلاتی دارند. محبوب‌ترین طعم آن، شکلات تلخ و شیری است.

شکلات توبلرون (Toblerone)

یکی از شکلات‌های بسیار معروف در جهان، توبلرون است که در سال ۱۹۰۶ در سوئیس آغاز به کار کرد. این برند، در طول فعالیت خود با ابداعات و خلاقیت‌هایی که در عرصه ساخت شکلات انجام داد توانست در این صنعت به شهرت و محبوبیت زیادی برسد.

ظاهر این شکلات به شکل ردیفی از مثلث‌های هرمی در کنار هم طراحی شده و به دلیل همین خلاقیت در طراحی و ساخت، توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند. البته طعم خاص و خارق‌العاده توبلرون را نیز نمی‌شود نادیده گرفت!

در تولید این شکلات از بادام، نوقا و عسل استفاده شده است. خلق طعم خاص و منحصربه‌فرد، یکی دیگر از ابداعات خلاقانه این برند محسوب می‌شود که باعث محبوبیت و علاقه بسیاری از مردم به آن شده است.

شکلات فررو روشر (Ferreo Rocher) 

یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان، فررو روشر است که با تولید شکلات‌های گرد و فندقی توانسته به شهرت زیادی دست یابد. این شرکت در سال ۱۹۸۰ در ایتالیا تأسیس شد. شکلات فررو روشر در واقع یک فندق با پوششی از ویفر و یک لایه از شیر شکلات است که روی آن با شکلات فندقی پوشیده می‌شود. طراحی ساده و بسته‌بندی شیک این برند در کنار ترکیب فوق‌العاده فندق و شکلات در کنار هم، فررو روشر را در لیست بهترین برندهای شکلات‌سازی قرار داده است. 

نوتلا (Nutella)

اگر عاشق شکلات باشید، حتما نام برند نوتلا به گوشتان خورده است. این شکلات محبوب که توسط برند فررو تولید می‌شود، برای نخستین بار در سال ۱۹۶۴ در یک شیرینی‌فروشی ایتالیایی به فروش رسید. تقریباً یک سال بعد، شیشه‌های آن طراحی شد و سپس به کشورهای دیگر دنیا نظیر فرانسه و آلمان نیز راه یافت. 

دستور ساخت نوتلا قبل از عرضه آن در یکی دیگر از محصولات فررو در سال ۱۹۴۴ مورد استفاده قرار گرفته بود و سپس توسعه، گسترش و تغییر یافت. امروزه این شکلات صبحانه خوشمزه در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران مصرف می‌شود و تعداد زیادی از مردم دوستدار پروپاقرص آن هستند.

شکلات گیلیان (Guylian)

شکلات صدفی گیلیان یکی از خاص‌ترین و خوشمزه‌ترین شکلات‌ها در دنیا است که در سال ۱۹۶۰ در بلژیک تولید و به بازار عرضه شد. این شکلات به دلیل طراحی به شکل صدف که دارد، محبوبیت زیادی در جهان پیدا کرده است. 

طعم این شکلات ترکیبی از شیر، کاکائو، کره، شکلات تلخ یا شکلات شیری است که با فندق و بادام برشته پر شده است. شکلات‌های صدفی گیلیان، در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و جزو گران‌ترین شکلات‌های موجود در بازار هستند. محصولات این برند لاکچری و لوکس، در جعبه‌های شیک کادویی بسته‌بندی می‌شوند و انتخاب خوبی برای هدیه دادن به علاقه‌مندان به شکلات هستند. 

کلام آخر

صنعت شکلات، طیف گسترده‌ای از برندها و محصولات برای انتخاب وجود دارد که این موضوع کار را برای دوستداران شکلات سخت کرده است. شکلات‌های شیری کلاسیک، ترافل‌های لوکس و شکلات‌های دست‌ساز! همه نوع محصولی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد. در این مقاله ما چند مورد از بهترین و معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان را معرفی کردیم تا شما بتوانید در این بازار پر تنوع با راحتی و آگاهی بیشتر، دست به انتخاب بزنید.