عید نوروز یکی از جذاب‎ترین عید های باستانی ما ایرانی‎هاست که اکثر مردم شور و شوق خاصی برای آن دارند. نوروز هم مثل دیگر اعیاد ایرانی شامل خوراکی‎های متنوعی‎ست که یکی از آن‎ها آجیل های شور و شیرین  است که طرفداران زیادی دارد از این رو یکی از آن تنقلاتی محسوب می‎شود که همه‎ی سلیقه‎ها را پوشش می‎دهد.

از طرفی این تنوع بالا باعث می‎شود خیلی ها برای انتخاب مغزها و خشکبار با مشکل رو به رو شوند چراکه حق انتخاب گسترده‎ای دارند و از آنجایی که آجیل بیشتر برای طیف وسیعی از مهمانان نوروزی تهیه می‎شود ممکن است  با این معضل رو به رو شوند که چه نوع آجیلی تهیه کنند که انتخاب همه باشد و از همه مهم‎تر اینکه اکثر مردم اطلاعی ندارند که چه مقدار آجیل برای هرکسی لازم است و در کل باید چه مقدار از آن برای هر مهمان تهیه کنند ؟ در اینجا کمبود یک راهنمای خرید به طرز واضحی حس می‎شود که به سؤالاتی از این دست پاسخ دهد.

اینها سؤالاتی هستند که اکثر ما هنگام خرید آجیل  با آن مواجه شده ایم. از این رو در ادامه راه حلی را در اختیار شما قرار داده‎ایم و در واقع این راه حل به اسم راهنمای خرید آجیل به شما ارائه می‎شود.

از آنجایی که متخصصان تغذیه معتقدند که ۵۰ گر م آجیل برای هر نفر کافی است، برند برادران حسینی برای مشتری‎های خود طرحی را ایجاد کرده با عنوان یک کیلو آجیل برای ۲۰ نفر !  این طرح علاوه بر اینکه به این سؤال عمومی پاسخ داده که چه مقدار آجیل برای هر کسی تهیه شود، به مشتری طرح های مختلفی پیشنهاد می‌کند که برای خرید یک کیلو آجیل اول از همه چه مغز هایی و دوم  چه مقدار از هر کدام را تهیه کنند. این راهنمای خرید آجیل به شما این امکان را می‎دهد که با یک حساب سر انگشتی مهمانان نوروزی تان را سرشماری کرده و اضافه بر نیازتان آجیل تهیه نکنید.

 

پرفروش ترین ها

در بین آجیل های مخلوط همواره تعدادی از ترکیب ها خواستار بیشتری دارند. برند برادران حسینی یکی از برند هایی ست که با توجه به سلایق مختلف آجیل ها مخلوط زیادی را ابداع و در اختیار مشتریان قرار داده است که با توجه به آمار فروش و آنالیز تقاضای مردم به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از آنها خواهان و فروش بیشتری از سایرین داشته که در ادامه لیستی از پرفروش ترین آجیل ها را ارائه خواهیم داد.

آجیل سفارشی

آجیل سفارشی همان طور که از اسمش مشخص است ترکیبی از بهترین و عالی ترین مغزهای موجود در بازار می باشد. این آجیل مخلوط در واقع دست چینی ست از تک تک آجیل های مرغوبی که مورد پسند همه است. البته باید توجه کرد که طعم و مزه ی آن با دیگر آجیل های مخلوط تفاوتی ندارد.

پسته اکبری ممتاز

بادام هندی زعفرانی

مغز بادام درختی درشت

تخمه جابانی لوکس

تخمه کدو گوشتی

 

آجیل ممتاز

آجیل ممتاز مخلوطی از آجیل های منتخب است در حقیقت ترکیبی از انتخاب های همیشگی مردم است گرچه سلیقه ی افراد می تواند متفاوت باشد اما با توجه به اینکه این نوع آجیل در بین پرفروش ترین های آجیل برادران حسینی بوده می توان نتیجه گرفت که خواهان زیادی دارد و از آنجایی که آجیل یکی از تنقلات نوروزی برای مهمان است با تهیه ی این آجیل می توانید مطمئن باشید که میزبان خوبی بوده و همه از آجیل شما رضایت داشته اند.

پسته احمد آقایی

بادام زمینی طعم دار

مغز بادام درختی درشت

تخمه جابانی

تخمه کدو گوشتی

 

آجیل ممتاز اقتصادی

با توجه به شرایط کنونی جامعه و افزایش قیمت ها خصوصا در اقلام خوراکی مثل آجیل، مردم همواره به دنبال محصولی مرغوب و در عین حال ارزان و با قیمت مناسب هستند؛ به همین دلیل برند براردان حسینی برای جلب رضایت همه اقشار جامعه آجیل ممتاز را با قیمت اقتصادی تر در اختیار مشتریان قرار داه است. اقلامی که در آجیل ممتاز اقتصادی قرار دارد دقیقا مشابه آجیل ممتاز است ولی مقدار هر کدام از دانه ها متفاوت است.

پسته احمد آقایی

مغز بادام درختی درشت

مغز بادام زمینی پوست کنده طعم دار

تخمه کدو گوشتی

تخمه جابانی لوکس

آجیل معمولی

آجیل معمولی برعکس اسمش مانند دیگر ترکیبات از کیفیت خوبی بر خوردار است و دلیل قیمت ارزانش این است که اولا اقلام گرانی مثل بادام هندی و بادام درختی در آن موجود نیست و همچنین به جای پسته ی لوکس اکبری و احمد اقایی از پسته ی ارزان فندوقی استفاده شده و دوما مقدار تخمه ی بیشتری نسبت به سایر آجیل های مخلوط دارد.

پسته فندقی

بادام زمینی طعم دار

تخمه کدو گوشتی ریز

تخمه جابانی

آجیل هفت مغز

درست است که آجیل‎ها تنوع زیادی دارند اما باز‎هم بعضی از مغز ها نسب به بقیه محبوبیت بیشتری دارند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که مغزهایی مثل  پسته، بادام زمینی و بادام درختی که به نسبت بقیه مغزها محبوب‎تر هستند را بیشتر از مغز های دیگر در آجیل خود قرار دهید. همچنین می‎توانید از مغز های دیگری مثل گردو، بادام هندی و مغز فندوق که دارای مزایای زیادی هستند نیز در آجیل مخلوط خود استفاده کنید.

اما یکی از نکات بسیار مهمی که پیش می‎آید این است که به دلیل اینکه بیشتر آجیل‎های ذکر شده اکثرا به صورت تف داده و شور مصرف می شوند بهتر است از میوه های خشک شیرینی مثل کشمش و پاپایا هم استفاده کنیم تا علاوه بر اینکه آجیل مفیدتر و سالم‎تری درست می‎کنیم، طعم شیرینی هم به آجیل شور خود اضافه کنیم. به غیر از این، نه تنها آجیلمان باب طبع شیرین مزاج هاست که برای افراد دیابتی و همچنین افراد مبتلا به فشار خون نیز مفید می‎باشد.

با رعایت موارد بالا می‎توانیم آجیلی با این اقلام درست کنیم:

مغز گردو ۱۰۰ گرم

بادام درختی ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم

بادام هندی ۱۰۰ گرم

بادام زمینی  ۲۰۰ گرم

کشمش پیکامی ۱۰۰ گرم

پاپایا ۱۰۰ گرم

مغز فندوق ۵۰ الی ۱۰۰ گرم

مغز پسته ۲۰۰ گرم

 

مغز های محبوب

یکی دیگر از لیست‎های پیشنهادی ما به شما استفاده از مغز های آشنا‎تر و عمومی‎تری مثل مغز پسته، بادام زمینی، بادام هندی زعفرانی، فندوق و همچنین میوه خشکی مثل پاپایاست. این آجیل ترکیبی بسیار مفیدی برای کودکان محسوب می‎شود چراکه  ویتامین ها و املاح معدنی مثل کلسیم، فسفر و اسیدهای امینه ی چرب و همچنین کالری بالایش برای کودکان در حال رشد بسیار مناسب است.

شما می توانید هر کدام از مغز های زیر را با میزانی که در زیر ذکر شده از فروشگاه اینترنتی برادران حسینی تهیه کنید.

 

مغز پسته ۳۰۰ گرم

بادام زمینی ۳۰۰ گرم

گردو ۱۰۰گرم

بادام هندی ۱۰۰گرم

پاپایا ۱۰۰گرم

فندوق ۱۰۰گرم

یک نکته: به جای پاپایا می توایند از سایر میوه خشک ها مثل توت، انجیر یا چیپس میوه استفاده کنید.

 

مغز های سنتی

ترکیبی دیگری که در ادامه به شما معرفی می‎کنیم شامل مغز هایی است که از قدیم تاکنون جزء جدایی نشدنی آجیل‎های ایرانی بوده‎اند. چهار مغز در طب سنتی ایرانی به عنوان یک درمان برای تقویت بنیه بدن ذکر شده و به همین دلیل مردم گرایشی بیشتر به مصرف آن دارند. در ادامه نام این مغز ها را به علاوه ی مقداری که برای آجیل یک کیلویی شما قابل استفاده هستند آورده شده است.

 

مغز پسته ۳۰۰ گرم

مغز بادام زمینی ۳۰۰ گرم

بادام هندی ۳۰۰ گرم

فندوق ۱۰۰ گرم

 

مغز های  پیشنهادی

این ترکیب شامل مغز هایی است که نسبت به بقیه مزایای بیشتری برای سلامت افراد داشته و از طرفی نسبت به سایر مغز ها محبوب‎تر و معروف‎تر است از طرفی با توجه به خواصی که دارند برای همه ی رده‎های سنی با هر بیماری خاصی مفید می‎باشند. به عنوان مثال فندوق به دلیل پروتئین بالایی که دارد برای بیماران دیابتی بسیار سودمند است و یا گردو تأثیر بسزایی در کاهش کلسترول خون و تسکین رفلاکس معده دارد. در کل همه‎ی مغز های ذکر شده در زیر نقش مؤثری را در سلامت بدن ایفا می‎کنند.

 

فندوق خام ۲۰۰ گرم

بادام درختی ۲۵۰ گرم

پسته ۳۰۰ گرم

گردو  ۵۰ گرم

بادام هندی  ۲۰۰ گرم

 

کلام آخر

در آخر لازم به ذکر است این لیست‎ها صرفا یک پیشنهاد هستند و شما می توانید آجیل های معرفی شده در لیست های بالا یا هر آجیل، خشکبار یا میوه خشک که دلخواه و مورد علاقه تان بوده را به هر مقداری که مدنظرتان است از طریق فروشگاه اینترنتی برادران حسینی سفارش دهید و از طرح فروش ویژه‎ی نوروز برادران حسینی استفاده کنید و آجیل مرغوب و با کیفیتی بخرید.