با بالا رفتن قیمت پسته، این دانه خندان و سر بسته بسیاری را از خرید آجیل شب عید ترسانده است. اما مگر تنها پسته است که بدنه آجیل را تشکیل می دهد؟ هر یک از اجزای آجیل به دلیلی گرد هم آمده و ترکیبی نمکین و خوش طعم را تشکیل داده اند. از دست دادن حجم قابل توجهی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و… به دلیل گران بودن تنها یک دانه، صرف نظر از این که پسته با وجود هر میزان قیمت بی نهایت مفید و با ارزش بوده و تا چه اندازه ای برای بدن و سلامتی ما مفید است، کار چندان هوشمندانه ای به نظر نمی رسد. از این رو بهتر دیدیم در ابتدا شما را با آنچه در پی نخریدن و تحریم آجیل از دست می دهید، با معرفی سه دانه شناخته شده دیگر در آجیل آشنا کنیم و بعد به این  می پردازیم که چرا در کنار تمام این گرانی ها خرید و استفاده حتی روزانه از پسته برای بدن شما نه تنها مفید که امری به شدت ضروری ست.

 

خواص بادام

آجیل و خشکبار برادران حسینی

 

بادام درختی:

آجیل از دانه های متفاوت با خواص دارویی بسیار متفاوت تری تشکیل گردیده که هر کدام به تنهایی ماموری خبره برای حفاظت از سلامتی انسان محسوب می شود. یکی از سرشناس ترین این دانه ها بعد از پسته، بادام درختی است. این دانه اشکی شکل و قهوه ای رنگ به طور قابل توجهی از شما در برابر بیماری های زیادی محافظت می کند. این دانه که طبیعتی گرم و تر دارد یکی از قوی ترین کاهنده های کلسترول خون است. بادام یکی از بهترین مواد قابل یافت برای کنترل اشتها و کم نمودن مصرف کالری نیز به حساب می آید. این دانه قهوه ای رنگ سرشار از منیزیم و انواع آنتی اکسیدان هایی ست که بدن را در مقابل دایره گسترده ای از بیماری ها مقاوم می سازد. بادام درختی به عنوان یکی از بهترین دوست های پوست و موی سر نیز شناخته می شود و فواید زیادی را برای انواع بیماری ها و ناهنجاری های پوستی و مویی به دنبال دارد. با مقایسه قیمت اولین دانه معرفی شده با هزینه ای که برای جایگزین های شیمیایی آن انجام بدهیم مشهود است استفاده از این دانه اشکی شکل و قهوه ای رنگ تا چه اندازه لطف به جسم و بدنمان محسوب می گردد.

 

خواص فندق

آجیل و خشکبار اقتصادی

 

فندق:

دانه دیگری که از معروفیت بالا برخوردار است فندق می باشد. فندق نیز دانه ای درختی تا حدودی اشکی شکل با پوسته ای قهوه ای رنگ است. همانند دیگر دانه های آجیلی این دانه هم سرشار از انواع چربی های مورد نیاز بدن، انواع ویتامین ها، مواد مدنی و از همه مهم تر یکی از بهترین منابع پروتئینی ست. کالری به نسبت بالای آن که نشان دهنده میزان مواد مغذی آن می باشد، این دانه را برای میان وعده، تنقلات کاملا مناسب کرده است. این دانه دشمن سرسخت سرطان، بیماری های قلبی و پیری ست و دلیل تمامی این ها دریایی از آنتی اکسیدان هاست که درون این دانه کوچک جمع گردیده است. این دانه مفید به ویژه برای جلوگیری سرطان های مخصوص بانوان استفاده می شود. فندوق، علاوه بر فواید بالا، برای درمان هر نوع التهاب و کاهش قند خون نیز بسیار موثر است.

آیا خرید و داشتن مقداری از این دانه نیز بر خرجی که درمان های شیمیایی بر روی دستمان می گذارد نمی چربد؟

 

بادام هندی

آجیل و خشکبار برادران حسینی

بادام هندی:

دانه دیگری که در آجیل ها یافت می شود بادام هندی است. دانه ای شبیه به کلیه ها. بادام هندی دانه ای سرشار از آهن بوده و از این رو برای تمام کودکان خوراکی مفیدی به حساب می آید. خوراکی ای که با قیمتی مناسب می تواند در هر میهمانی و مجلسی یافت شود و دهان کودکان را به جای شیرینی های چرب و شکلات های اشباع شده پر کند. همچنین این دانه کلیه ای شکل یکی از دوست داران زنان در دوران بارداریست. هیچ تنقلاتی برای زنان باردار بهتر از بادام هندی معرفی نشده است. این دانه میزان آهن بدن را تنظیم کرده، ویتامین C زیادی به بدن وارد می کند و سطح بالای منیزیم آن برای پیشگیری بیماری های قلبی در بانوان باردار بسیار مفید می باشد. بادام هندی همچنین برای تنظیم قند خون، چربی خون، کلسترول، لاغری و… به کار می رود. این دانه یکی از دانه های بهشتی محسوب می گردد که شما را در برابر دامنه عظیمی از خطرات احتمالی در مورد سلامت بدن، محافظت می کند.

 

خواص پسته

آجیل و خشکبار برادران حسینی

 

پسته:

و در انتها باید به خواصی که پسته با خود به همراه می آورد آشنا شویم و بعد از دانستن این خواص این دانه خوش رنگ را با قیمتش بسنجیم. پسته بستری غنی از آنتی اکسیدان لوتین بوده و از این رو یار وفاداری برای قلب محسوب می گردد. خوردن روزانه تعدادی از این دانه برای کاهش کلسترول و کنترل فشار خون توصیه شده است. کاری که راه شریان ها را باز کرده جریان خون را آسان تر می کند و باعث می گردد خون رسانی به قلب به طور کامل انجام بپذیرد. برخی این دانه را به دلیل فوایدی که برای معده، ریه، کلیه، قلب و دستگاه گوارشی دارد اکسیر زندگی خوانده اند. این دانه علی رقم گرمی طبع خود یکی از دوست داران پوست و دشمنان جوش ها و التهابات پوستی نیز به حساب می آید.

دانستن این که تمامی این دانه ها هر یک به نوعی بیش از ارزش مالی خود برای بدن ما مایه گذاشته و ما را از خطرات بسیار زیادی دور نگاه می دارد باید مساله ای مهم دیده شود. گرچه مورد پذیرش است قیمت های روز افزون بازار خرید دانه ای سرشار از مواد مغذی مانند پسته را برای برخی هموطنان عزیز و گرامی سخت گردانده، باید این امر را در نظر داشت که آجیل از دانه های بسیار زیاد تشکیل گشته که نبود پسته در کنارشان از ارزش آنها ذره ای نکاسته است. همچنین عدم استفاده از دیگر دانه هایی که به قیمت هایی به وضوح مناسب تر در دسترس مشتریان قرار گرفته، ظلمی گاها برگشت ناپذیر در حق بدنی ست که آرامشمان را وامدار سلامتش هستیم.

از دید سنتی که بنگریم، آجیل از دیر باز بر سر سفره های ایرانیان قرار داشته و چه بپذیریم و چه نه، اعیاد و الالخصوص شب های یلدا بدون حضور این دانه های رنگ به رنگ و کوچک آن حس اصالت خود را از دست می دهد.

دامنه دانه ها و میوه های خشکی که هر یک به دلیلی می توانند راه خود را به بستری به نام آجیل باز کنند چنان گسترده است که چشم پوشی از پسته در میانشان شاید حتی به نظر هم نیاید. این که بخواهیم چنین کوله بار پر خاصیت و اشباعی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و… به خاطر یکی از ده ها دانه مفید دیگر از خود محروم کنیم تنها ستمی ست که بر بدن خود روا داشته ایم.

از این گذشته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که حتی دانه ای گرانی مثل پسته را می توانیم با قیمت مناسب تری از فروشگاه هایی بگیریم که تحت تأثیر قیمت های دست فروشان قرار نگرفته و تا جایی که بتوانند سعی در کسب رضایت مشتری دارند. یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان آجیل در کشور، فروشگاه برادران حسینی می باشد که می توانید برای تهیه یک آجیل و خشکبار اقتصادی و قیمت مناسب سری به فروشگاه اینترنتی برادران حسینی بزنید.