کدام میوه خشک قند کمتری دارد؟ میوه های خشک با قند کم جزء بهترین و مناسب ترین خشکبار می باشد. این میوه های خشک شده فقط آب خود را از دست می دهند تا حجم شان کم شود. با کم شدن حجم، خاصیت موجود در آن ها کم نمی شود فقط کمی به کالری و قند شان اضافه می شود.

امروزه میوه های خشک یا میوه های چیپسی در بین مردم مورد استقبال قرار گرفته است. از این رو بهتر است قبل از مصرف بدانیم که کدام میوه خشک قند کمتری دارد. در ادامه ی این متن قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم.

انواع میوه های خشک با قند کم

همان طور که گفتیم با خشک کردن میوه ها آب آن ها تبخیر می شود و کمی به کالری و قند شان اضافه می شود. اما طبق برخی از بررسی ها فهمیده اند که کدام میوه خشک قند کمتری دارد. موارد زیر از این دسته میوه های خشک می باشند.

کشمش

در پاسخ به این که کدام میوه خشک قند کمتری دارد، می وتنا گفت که در ابتدا کشمش کمترین قند را دارد.  کشمش میوه ی خشک شده ی انگور می باشد. طبق مطالعات یک فنجان پر از انگور تازه، برابر با ۳۰ حبه انگور می باشد؛ که این مقدار حاوی ۴۸ کالری و ۱۲ گرم قند است. داخل یک فنجان کشمش ریخته و دیده اند که حدود ۲۵۰ تا کشمش درون آن جا گرفته است. ۳۰ عدد کشمش معادل چیزی کمتر از ۱۰ گرم قند و ۴۷ کالری می باشد. انگور بعد از خشک شدن مقدار قندش کمی کمتر می شود.

آلو خشک

 آلو خشک سرشار از خاصیت می باشد. میزان قند آن در بین میوه های خشک کم است. آلو خشک باعث می شود تا نیاز بدن به انسولین کاهش یابد. احساس تشنگی را نیز کم می کند. از این رو برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب می باشد. توصیه می شود به اندازه ی یک فنجان کوچک در روز آن را مصرف کنید.

توت فرنگی خشک شده

توت فرنگی خشک شده از میوه های خشک پر طرفدار می باشد. این میوه خشک علاوه بر طعمی که دارد سرشار از فیبر نیز می باشد. فیبر موجود در توت فرنگی خشک باعث می شود تا شما احساس گرسنگی نکنید. میزان قند موجود در این میوه خشک زیاد نمی باشد. قند خون و کلسترول خون را تنظیم می کند؛ به همین دلیل باعث می شود تا از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

توت فرنگی خشک شده

علاوه بر تمام این ها توت فرنگی خشک سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد. پیشنهاد ما برای مقدار مصرف آن در طول روز چیزی حدود یک چهارم الی نصف فنجان می باشد.

کیوی خشک

کیوی خشک دارای قند زیادی نمی باشد. اما نباید در خوردن آن ناپرهیزی کرد و فقط باید به اندازه یک میوه کیوی از میوه خشک آن در طول روز استفاده کرد.

میوه خشک کیوی در بهبود سلامت و بهبود دستگاه گوارش بسیار تاثیر گذار می باشد. این میوه در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرطان نقش بسیار زیادی دارد.

زردآلو خشک

زرد آلو خشک نیز گزینه بسیار خوبی در بین میوه های خشک با قند کم می باشد. به آن برگه نیز گفته می شود. به دلیل فروکتوز پایین در زردآلو، هضم بسیار راحتی دارد.

این میوه خشک سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین E، فیبر و پتاسیم می باشد. میزان آنتی اکسیدان زرد آلو خشک بسیار زیاد است. از این رو باعث می شود تا از سرطان پیشگیری شود.

سیب خشک

سیب خشک از آن دسته میوه های خشکی می باشد که میزان قند موجود در آن مناسب است. از طرفی سیب خشک باعث می شود تا نیاز بدن به انسولین کاهش یابد. از این رو برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

مقداری سیب خشک

سیب خشک سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که باعث جلوگیری از سرطان می شود. این میوه خشک دارای ویتامین C و پکتین می باشد.

طرز تهیه میوه های خشک با قند کم

میوه های خشک با قند کم فواید زیادی دارند. بهبود سردرد های ناشی از استرس زیاد، کمک به هضم شدن غذا، بهبود سیستم گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سرطان، تقویت و بهبود سیستم عصبی و … از فواید میوه های خشک می باشند.

طرز تهیه میوه های خشک با قند کم یا هر میزان قندی کار چندان دشواری نمی باشد و بطور کلی به صورت زیر است:

  • باید هر میوه ای را که قصد دارید آن را خشک کنید اول خوب بشویید.
  • سپس آن را خشک کنید یا بگذارید داخل آبکش تا حسابی آب آن تبخیر شود.
  • اکنون آن ها را ورقه ورقه کنید و داخل یک سینی زیر نور مستقیم آفتاب بگذارید.
  • روی سینی را با توری بپوشانید. اگر ابعاد میوه شما کوچک بود مانند انگور یا توت، به همان شکل بدون برش زدن داخل سینی بگذارید. توجه داشته باشید که شب ها سینی را به داخل بیاورید. برای جلوگیری از کپک زدن نیز می توانید شب ها سینی را رو به روی یک پنکه قرار دهید.

مقاله پیشنهادی :”خواص میوه خشک

سخن پایانی

در این مطلب در مورد شناخت میوه های خشک با قند کم صحبت کردیم. شما می توانید از این میوه ها در رژیم های خود استفاده کنید. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم.