میوه خشک به گونه ای از خشکبار گفته می شود که مصرف آن خواص زیادی برای بدن دارد. استفاده از میوه های خشک شده از زمان قدیم بسیار مرسوم بوده است. در زمان گذشته انسان ها از روش خشک کردن میوه ها برای افزایش مدت زمان نگهداری آن ها استفاده می‌نمودند. در این مطلب می خواهیم به بررسی میزان کالری انواع آن بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از میوه خشک

مصرف این خشکبار برای سلامتی بدن مفید است؛ به طوری که با مصرف مرتب میوه های خشک شده درصد قابل توجهی از مواد معدنی وارد بدن خواهد شد. در ترکیبات این خشکبار، ویتامین ها و مواد معدنی گوناگونی یافت می شود. به همین جهت بسیاری از پزشکان تاکید زیادی به استفاده از خشکبار به ویژه میوه های خشک شده دارند. همچنین باید بدانید خواص میوه خشک بسیار زیاد بوده است که همین موضوع سبب شده است بسیاری از افراد از میوه های خشک استفاده کنند.

اهمیت دانستن میزان کالری

یکی از سوالات مطرح شده برای برخی افراد این است که آیا دانستن میزان کالری میوه خشک مهم است؟ بله دانستن میزان کالری در مصرف مواد غذایی به ویژه این خشکبار مهم خواهد بود.

کالری به واحد اندازه گیری انرژی در مواد غذایی گفته می شود. واحد کالری برای تمامی مواد خوراکی استفاده میشود؛ به عبارتی تمامی مواد غذایی از درصد معینی از کالری برخوردار هستند.

 بنابراین مصرف این خشکبار مقدار قابل توجهی از کالری را وارد بدن خواهد نمود. به همین علت نیاز است تا نسبت به دانستن میزان کالری میوه های خشک شده آگاه شد. با دانستن میزان کالری میوه های خشک شده مقدار مصرف آن ها کنترل خواهد شد.

باید کالری انواع میوه خشک را بخاطر مصرف صحیح آنها دانست.

معمولا میوه های خشک شده نسبت به یکدیگر از میزان کالری متفاوتی برخوردار هستند. بنابراین دانستن میزان کالری میوه های خشک شده امری ضروری خواهد بود. زیرا در صورت عدم آگاهی نسبت به میزان کالری میوه های خشک شده، مصرف آن ها باعث اضافه وزن خواهد شد.

مطلب مرتبط: چگونه از میوه خشک نگهداری کنیم؟

میزان کالری میوه های خشک شده چقدر است؟

همانطور که در بخش ابتدایی این مطلب عنوان گردید میوه های خشک شده دارای درصدی از کالری می باشد. میزان کالری برخی از انواع آن در زیر ذکر می شود.

آلو خشک

یکی از میوه های خشک شده پرطرفدار آلو خشک است. امروزه استفاده از آلو خشک با توجه به خواص بی نظیری که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. شاید بهتر باشد بدانید که در هر ۱۰ گرم آلو خشک ۲۲ کالری یافت می شود. مصرف آلو خشک به میزان کافی منجر به کاهش وزن و لاغری خواهد شد. زیرا آلو خشک برای هضم شدن نیاز به صرف زمان زیادی دارد.

هلو خشک

یکی دیگر از میوه های خشک شده هلو خشک می باشد. اکنون به بررسی هلو خشک در ترکیبات خود از مواد معدنی گوناگونی بهره می برد. این موضوع باعث شده تا استفاده از آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرطان شود. همچنین هلو خشک در هر ۱۰ گرم، ۲۲ کالری دارد؛  بنابراین مصرف مرتب و منظم آن تاثیر زیادی در اضافه وزن نخواهد داشت و حتی ممکن است باعث کاهش وزن شود.

زردآلو خشک

زردآلو خشک یک خشکبار محبوب است که طرفداران زیادی را دارد. در حال حاضر کمتر کسی پیدا می شود که عاشق استفاده از زردآلو خشک نباشد. بهتر است بدانید هر ۱۰ گرم از این خشکبار دارای ۲۲ کالری می باشد. همچنین مصرف زرد آلو خشک با توجه به ترکیباتی که دارد انرژی زیادی را وارد بدن خواهد کرد.

گلابی خشک

گلابی خشک یک خشکبار خوشمزه و لذیذ می باشد. هر ۱۰ گرم از گلابی خشک شده دارای ۲۴ کالری است. همچنین در ترکیبات گلابی خشک مواد معدنی همچون فیبر به وفور یافت می شود. مصرف این ماده به عملکرد دستگاه گوارش بدن کمک شایانی خواهد کرد.

گلابی خشک از انواع میوه خشک است.

موز خشک

موز خشک را می توان به عنوان یک میوه خشک شده پر کالری نام برد. زیرا هر ۱۰ گرم از این میوه خشک شده دارای ۵۳ کالری است. به همین منظور در مصرف این خشکبار باید دقت بسیاری شود، زیرا مصرف زیاد آن باعث اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

خرید میوه خشک

 

کیوی خشک

کیوی خشک یکی دیگر از مواردی بوده که در لیست خشکبار قرار می گیرد. بهتر است بدانید در هر ۱۰۰ گرم از کیوی خشک شده میزان ۵۵ کالری یافت می شود. یعنی این که کیوی خشک شده کالری بسیار کمی را در میان میوه های خشک شده دارد.

سیب خشک

از دیگر میوه های خشک شده می توان سیب خشک را نام برد. سیب خشک دارای ۲۲ کالری در هر ۱۰ گرم می باشد. یعنی با مصرف ۱۰ گرم سیب خشک میزان ۲۲ کالری وارد بدن خواهد شد.

بهتر است بدانید مصرف سیب خشک شده خواص زیادی را برای بدن به ارمغان خواهد آورد. از جمله خواص سیب خشک شده می توان به جلوگیری از بروز سرطان، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و … اشاره نمود.

اکنون که در این مطلب، کالری انواع میوه خشک  را  برای شما بیان کردیم؛ حتما به این نتیجه رسیدید که می توانید از برخی از آنها که چاق کننده نیستند در رژیم غذایی خود استفاده کنید. حتما اینکار را بکنید؛چون خواص فوق العاده ای برای بدن دارد. سالم و سرحال باشید!