چه شکلاتی با قهوه بخوریم؟ برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که اگر بخواهیم در کنار قهوه از شکلات استفاده کنیم، بهتر است چه نوع شکلاتی باشد؟ در ادامه در این مورد صحبت می کنیم.

ترکیب قهوه و شکلات تلخ

قهوه یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد. قهوه دارای خواص بسیار زیادی می باشد. شکلات تلخ هم خاصیت های زیادی دارد. یکی از خاصیت های مشترک قهوه و شکلات تلخ، آنتی اکسیدان بالای آن ها می باشد. از طرفی قهوه دارای کافئین زیادی می باشد.

خوردن شکلات تلخ به تنهایی باعث افزایش خون در مغز می شود. قدرت یادگیری بالا، شناخت بالا و افزایش تمرکز مغز و حافظه از دیگر خواص شکلات تلخ می باشد. قهوه حاوی کافئین زیادی می باشد. خوردن قهوه به تنهایی می تواند باعث زیاد شدن اضطراب در بدن شود.

شکلات تلخ این قابلیت را دارد که اضطراب ناشی از کافئین را تا حد بسیار زیادی کم کند. علاوه بر این خوردن قهوه به همراه شکلات تلخ باعث می شود تا مدت زمان تمرکز شما به شدت افزایش یابد. پس بهترین جواب در مقابل سوال چه شکلاتی با قهوه بخوریم، شکلات تلخ می باشد.

شکلات تلخ

قهوه را با چه خوراکی های دیگری می توان سرو کرد؟

ترکیب خوراکی ها با قهوه می توانند مزه و طعمی فوق العاده به جا بگذارند. بلوبری، توت، توت فرنگی، انواع تارت های میوه، شکلات های معمولی، شکلات های سفید یا شیری، انواع کیک ها، انواع موس ها،انواع دونات و کروسان، خامه، کارامل، کرپ شکلاتی، کرپ های میوه ای و … را می توانید به همراه قهوه میل کنید.

خواص  قهوه

یکی از خاصیت های بسیار مهم قهوه داشتن آنتی اکسیدان بالا می باشد. همین آنتی اکسیدان بالا باعث جلوگیری از سکته، جلوگیری از انواع سرطان ها، جلوگیری از انواع بیماری های قلبی و عروقی، افزایش طول عمر و جلوگیری از آرتروز می شود. نوشیدن قهوه در طول روز به تقویت حافظه کوتاه مدت کمک زیادی می کند.

رابطه قهوه با سطح آنزیم های کبدی به طور عکس می باشد. به همین دلیل نوشیدن قهوه در کم شدن انواع بیماری های کبدی بسیار موثر می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که قهوه می تواند ۲۰ درصد از افسردگی را کاهش دهد. نوشیدن قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را بسیار کم می کند.

مطلب مرتبط:”چگونه شکلات خانگی تهیه کنیم؟”

دراین مطلب با سوال چه شکلاتی با قهوه بخوریم؟ پاسخ دادیم. با تمام فواید و خاصیت هایی که قهوه دارد باز هم باعث ایجاد اضطراب در بدن می شود. پس سعی کنید حتما قهوه را با شکلات تلخ میل کنید. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم.