استفاده از روش های تزیین کیک با شکلات یکی از بهترین کارهایی است که می ‌توان برای زیباتر کردن کیک انجام داد. تزیین کیک با شکلات جذابیت ظاهری کیک را بیشتر و طعم و مزه آن را بهتر می ‌کند. ایده های مختلفی برای تزیین کیک های خانگی در دسترس ما قرار دارند. استفاده از روکش شکلاتی، تزیین کیک با اشکال سه بعدی تهیه شده از شکلات و… جزو روش های پرطرفدار تزیین کیک با شکلات است. در این مقاله چند ایده جالب برای تزیین کیک با شکلات به علاقه ‌مندان ارائه می ‌شود.

نحوه تزیین کیک با شکلات

شکلات همیشه یکی از پرطرفدار ترین خوراکی ها بوده است، به همین دلیل استفاده از آن می تواند بسیار مناسب و عالی باشد. یکی از استفاده های بسیار خوبی که می توانید از تکه های شکلات داشته باشید تزیین کیک می باشد. با استفاده از این روش می توانید کیک بسیار زیبا و خوشمزه ای داشته باشید فقط باید روش های تزیین کیک با شکلات را به خوبی بدانید. در ادامه به معرفی برخی از این روش ها برای شما می پردازیم، تا بتوانید از آن ها استفاده لازم را داشته باشید.

نحوه تزیین کیک با شکلات آب شده

طبق این روش می توانیم شکلات را به کمک کاردک مخصوص شیرینی پزی روی کیک خانگی پهن کنیم. به این منظور کاردک شیرینی پزی را به شکلات آب شده آغشته و بین لایه های کیک را با آن پر می کنیم. روش دیگر برای تزیین کیک این است که دورتادور آن را با شکلات بپوشانیم.

نحوه تزیین کیک با تزیینات سه بعدی شکلاتی

استفاده از تزیینات شکلاتی سه بعدی یکی دیگر از روش های تزیین کیک با شکلات است. طبق این روش با رویه شکلاتی می توان یکسری تزیینات سه بعدی شکلاتی را برای تزیین کیک آماده کرد. برای تهیه این طرح های سه بعدی ابتدا مخلوط شکلات را داخل کیسه مخصوص می ریزیم. می توانیم از کیسه پلاستیکی هم به جای آن استفاده کنیم. در ادامه طرح های شکلاتی سه بعدی مورد نظرمان را روی یک کاغذ روغنی می اندازیم. بعد طرح ها را از کاغذ جدا و به کمک آنها کیک را تزیین می کنیم. به یاد داشته باشید که تزیینات شکلاتی را نباید زیاد در دست نگه داشت چون امکان دارد در دست آب شوند.

نحوه تزیین کیک با شکلات تخته ای رنده شده

تزیین کیک به کمک شکلات رنده شده یکی از آسان ترین روش های تزیین کیک با شکلات است. برای تزیین کیک با استفاده از این روش اول شکلات تخته ای را در سایزهای مختلف رنده می کنیم. بعد می توانیم روی کیک خانگی را طبق سلیقه خود با شکلات رنده شده بپوشانیم.

نحوه تزیین کیک با سس شکلاتی

با کمی ذوق و خلاقیت می توان کیک خانگی را با استفاده از سس شکلاتی به بهترین شکل ممکن تزیین کرد. در این روش ابتدا مخلوط شکلات آب شده رقیق را در کیسه مخصوص می ریزیم. به جای کیسه می توان از بطری مخصوص سس هم استفاده کرد. برای تزیین کیک با سس کیسه یا بطری را فشار می دهیم تا سس شکلاتی از بالا دور کیک خانگی بریزد. در همان حین هم کیک را می چرخانیم تا روی آن با سس به خوبی تزیین شود.

روش های تزیین کیک با شکلات شامل موارد دیگری مثل تزیین کیک با شکلات چیپسی آب شده، تزیین کیک با توری شکلاتی، تزیین کیک با براده های شکلات و… می ‌شود. هر یک از این روش‌ ها را می توان برای زیباتر و جذاب تر کردن کیک های خانگی استفاده کرد.

مقاله مرتبط :” طرز تهیه شکلات داغ

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا حدودی روش های تزیین کیک با شکلات را برای شما بررسی کنیم. باید این مورد را به خوبی بدانید که استفاده از شکلات برای تزیین کیک تاثیر قابل توجهی در افزایش زیبایی و جذابیت آن دارد. علاوه بر این تزیین کیک با شکلات طعم دلپذیر شکلات را به کیک اضافه و آن را بسیار خوش طعم تر می کند.