مصرف انواع چای ها و دمنوش های گیاهی می توانند راه چاره ای برای درمان و یا کنترل بسیاری از بیماری های مختلف باشند. یبوست نیز یکی از بیماری هایی است که می توانیم آن را توسط مصرف دمنوش های گیاهی رفع کنیم. یبوست یکی از بیماری هایی است که کوچک و بزرگسال نمی شناسد و ممکن است همه افراد در هر سنی را درگیر خود کند. در این مطلب درباره بهترین چای برای یبوست و بهترین دمنوش برای یبوست صحبت می کنیم.

افرادی که در هفته کمتر از سه بار برای دفع مدفوع اقدام می کنند به بیماری یبوست مبتلا هستند. دفع مدفوع توسط این افراد با درد زیادی همراه است. در این میان بسیاری از دمنوش ها می توانند به این افراد کمک کنند تا اجابت مزاج آنها راحت تر صورت گیرد.

معرفی برخی از چای و دمنوش ها برای رفع یبوست

برخی از دمنوش های گیاهی و چای برای یبوست می توانند تاثیر فوق العاده ای بر تحریک معده و روده داشته باشند. اما باید در مصرف آنها جنبه تعادل را رعایت کرد تا مشکل دیگری برای بدن و یا معده ایجاد نشود.

همچنین استفاده از این دمنوش و چای برای یبوست در کودکان باید با احتیاط صورت گیرد، زیرا ممکن است مصرف آنها برای کودکان مشکل ساز باشد.

دمنوش زنجبیل

بعضی اوقات دمنوش برای یبوست مفید می باشد. تهیه دمنوش گیاهی زنجبیل می تواند تاثیر خوبی بر بیماری یبوست داشته باشد. این دمنوش تند، می تواند بدن را گرم کند و سبب جذب آب در روده شود. بدین ترتیب این آب جذب شده، می تواند روده را تحریک به اجابت مزاج کند. این دمنوش هضم غذا را راحت می کند و به عملکرد درست دستگاه گوارش کمک می کند.

دمنوش سنا

قرص های ملین که اثرات ضد یبوست دارند در بازار به وفور یافت می شوند که می توان آنها را بدون تجویز پزشک نیز خریداری کرد. بیشتر مواد تشکیل دهنده این قرص ها از گیاه سنا می باشند.

به همین دلیل استفاده از دمنوش گیاه سنا بعنوان دمنوش برای یبوست، به افراد توصیه می شود تا به خوبی روده ها تحریک شوند و جذب آب توسط روده ها بیشتر اتفاق بیفتد. گفتنی است که این دمنوش می تواند گاز معده و نفخ را نیز کاهش دهد.

دمنوش قاصدک

این دمنوش گیاهی بعنوان یک دمنوش برای یبوست ، نیز می تواند جذب آب توسط روده را افزایش دهد. این دمنوش به کاهش یبوست های روزانه می پردازد و به هضم غذا و عملکرد درست دستگاه گوارش کمک می کند.

مطلب مفید و مرتبط: “۱۰ دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی”

دمنوش نعناع

یکی از مهم ترین دمنوش ها که بسیار ساده تهیه می گردد و در بسیاری از خانه ها یافت می شود. دمنوش نعناع است.دمنوش نعناع یک دمنوش برای یبوست است. تهیه دمنوش از گیاه نعناع می تواند به حرکت مدفوع در روده کمک کند و مشکلات گوارشی موجود در بدن را از بین ببرد. پس بهتر است افراد بعد از هر وعده غذایی یک فنجان از آن را مصرف کنند.

دمنوش شیرین بیان

این دمنوش از ریشه های شیرین بیان تهیه می شود که می تواند به هضم غذا کمک کند و نفخ و گاز معده را از بین ببرد. این دمنوش به عنوان یک دمنوش برای یبوست ، به دستگاه گوارش کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و حرکات روده راحت تر شوند.

چای سیاه

گاهی چای برای یبوست مفید می باشد. این چای دارای مقدار زیادی کافئین می باشد. کافئین گرمابخش است و دارای ملین خوبی می باشد و به خوبی به تحریک روده ها کمک می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد صبح ها و به طور ناشتا از این دمنوش استفاده می کنند.

چای سیاه

دمنوش رازیانه

یکی از بهترین دمنوش های گیاهی که از مدت ها پیش برای دفع یبوست، گاز معده، مشکلات دستگاه گوارش و … استفاده می شد، دمنوش رازیانه است. این دمنوش می تواند روده را تحریک به حرکت مداوم کند و مشکلات موجود در معده را نیز از بین ببرد.

چای سبز و چای قهوه

 این دو نوع چای نیز می توانند به حرکت بهتر روده کمک کنند و ناراحتی های این عضو از بدن را از بین ببرند. البته ناگفته نماند مصرف این چای ها با شکم خالی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

مطلب مفید و مرتبط: “انواع چای

دمنوش بابونه

این دمنوش نیز می تواند به هضم غذا کمک کند و معده را روان تر کند. این دمنوش گاز معده را از بین می برد. این گیاه ملین می باشد و می تواند به کنترل و درمان بیماری یبوست بپردازد. افراد بهتر است از این دمنوش بعد از هر وعده غذایی خود استفاده کنند.

نکات مهم در مورد یبوست و انواع چای های گیاهی

این بیماری عموما در اثر بی تحرکی، کم آبی، مشکلات گوارشی و مصرف برخی از داروها و حتی مصرف ملین بیش از اندازه ایجاد می شود.خیلی از افرادی که با این مشکل روبرو هستند، دچار دردهای شکمی زیادی می شوند و در هنگام دفع مدفوع فشار زیادی را تحمل می کنند.

این افراد باید با استفاده از روش های درمان خانگی از پیشرفت این مشکل جلوگیری کنند تا از انجام عمل های جراحی در امان بمانند. ناگفته نماند افرادی که به این بیماری مبتلا هستند باید روزی بین هشت تا ده لیوان آب و یا چای بنوشند تا حرکات روده آنها راحت تر صورت گیرد.

در این مطلب درباره مهمترین چای برای یبوست و دمنوش برای یبوست صحبت کردیم. اگر شما این مشکل را دارید حتما سعی کنید از آنچه معرفی کردیم برای حل مشکل استفاده کنید. آرزوی ما برای شما سلامتی و صحت کامل است!