فرار از چاقی و خلاص شدن از بافت های چربی بدن همیشه به عنوان یکی از دغدغه های افراد مختلف محسوب می شود. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی بپردازیم تا افراد قبل از استفاده از عمل های جراحی و داروهای شیمیایی کمی از این دمنوش ها نیز استفاده کنند.

افراد مختلف باید بدانند که تمامی این دمنوش ها از گیاهان موجود در طبیعت تهیه می شوند و نباید این انتظار را داشته باشند که مصرف آنها در ظرف مدت زمان کوتاهی به کاهش وزن آنها کمک کند. بلکه افراد باید با استفاده بلند مدت و منظم از این دمنوش ها می توانند به لاغری خود امیدوار باشند.

معرفی تعدادی دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی

دمنوش ها به تنهایی نمی توانند کاری برای از بین بردن چربی های اضافه موجود در بدن انجام دهند. بلکه افراد می توانند از آنها در کنار استفاده از رژیم های غذایی مناسب لاغری و ورزش های روزانه بهره بگیرند تا سرعت و کیفیت انجام کار را بالا ببرند.

عموما دمنوش ها نیز مانند هر ماده دیگری در کنار مزایایی که دارند، می توانند دارای عوارض نیز باشند. دمنوش هایی که ما قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم از انواع شاخص دمنوش های موجود در طبیعت می باشند که روی خیلی از افراد امتحان شده اند و استفاده از آنها نتیجه خوبی داشته است. نحوه تهیه این دمنوش ها بسیار ساده است و می توانند کمترین عوارض را برای افراد مختلف داشته باشند.

 دمنوش گل محمدی و تاثیر آن بر لاغری

مقدار زیاد سدیم موجود در بدن می تواند سبب غلظت خون و از بین رفتن آب در بدن شود. علاوه بر این در فرآیند لاغری نیز، بدن آب زیادی را از دست می دهد؛ اما مصرف دمنوش گل محمدی به عنوان یک دمنوش مفید برای لاغری می تواند با تاثیر بر کلیه ها، سدیم های( نمک ها) زیادی را توسط ادرار از بدن دفع کند.

همچنین افراد می توانند از خاصیت سم زدایی این دمنوش معطر استفاده کنند و سموم بیشتری را از طریق کلیه ها و ادرار از بدن خود دفع کنند. در این میان قابل ذکر است که خیلی از افراد از رایحه خوش برگ های این گیاه در چای ها و نوشیدنی های خود نیز استفاده می کنند.

افراد برای تهیه این دمنوش مفید برای لاغری بهتر است ابتدا برگ ها و غنچه های این گل را به خوبی بشویند تا اثری از سموم و آفت های پخش شده روی آنها باقی نمانده باشد. سپس این گل ها را با مقداری آب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانند و در مرحله بعدی صاف کنند و در وعده های مختلف از آن استفاده کنند.

قابل ذکر است که گل محمدی نوعی داروی خانگی برای رفع یبوست می باشد، پس بهتر است افراد از مصرف بیش از حد آن پرهیز کنند.

دمنوش زنجبیل یک دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی

طبق تحقیقات انجام شده ریشه زنجبیل دارای مقداری کافئین می باشد که می تواند از طریق کاهش اشتها به کاهش وزن افراد کمک کند. زنجبیل با بالا بردن دمای بدن می تواند به سوخت و ساز بدن نیز کمک کند. این دمنوش کمی تند است اما به خوبی می تواند به چربی سوزی در بافت های بدن بپردازد.

قابل ذکر است که این دمنوش مفید برای لاغری می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش از طریق ایجاد حرکات و فعالیت های درست در روده بزرگ، کوچک و کاهش کلسترول نیز کمک کند.

این دمنوش می تواند سبب احساس سیری در افراد مختلف شود و عملکرد دستگاه گوارش را نیز بهبود دهد و سبب هضم بهتر غذا شود تا ویتامین ها و مواد مغذی به خوبی جذب شوند و سم ها از بدن دفع شوند.

دمنوش زنجبیل

افراد برای تهیه این دمنوش باید تکه های خشک شده زنجبیل و یا مقداری از پودر آن را در آب بریزند و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانند و آن را در وعده های مختلف به خصوص بعد از غذا مصرف کنند.

افراد می توانند در هنگام تهیه این دمنوش مقداری دارچین، بابونه، چای سبز و … نیز به آن اضافه کنند تا هم تاثیر آن بیشتر شود و هم طعم آن بهبود یابد.

خرید دمنوش

 دمنوش مریم گلی و تاثیر آن بر لاغری

همان طور که همه می دانیم استرس و اضطراب های روزانه می توانند سبب تحریک فرد به خوردن و افزایش اشتها شوند. زیرا غدد فوق کلیوی شروع به ترشح هورمون های آدرنالین و کورتیزول در معده می کنند.

در این میان افراد می توانند با استفاده از یک دمنوش مفید برای لاغری مانند دمنوش مریم گلی، استرس ها را از خود دور کنند تا میل کمتری نیز به خوردن غذا پیدا کنند. قابل ذکر است، گیاه مریم گلی از نوع گیاهان نعناعی می باشد و می تواند به درمان زخم ها، عفونت های زنانه، تقویت حافظه و … نیز بپردازد.

افراد برای تهیه این دمنوش باید مقداری از این گل را به مدت ۱۵ دقیقه با آب بجوشانند و در لحظه هایی که دچار استرس می شوند، میل کنند تا آرام شوند و در نتیجه جلو اشتهای آنها نیز گرفته شود.

قابل ذکر است افراد می توانند برای بهتر شدن طعم این دمنوش آن را با مقداری لیموترش و یا عسل مخلوط کنند.

دمنوش زیره یک دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی

زیره گیاهی نام آشنا می باشد که خیلی از افراد از آن در تهیه داروهای خانگی استفاده می کنند. انواع زیره شامل دو نوع زیره سبز و زیره سیاه می باشد که بسیار گرم است و می تواند به عنوان یک داروی ضد نفخ نیز عمل کند.

این دمنوش دارای فیبر بالایی است، در این میان فیبر هم به خوبی می تواند  به کاهش اشتها و روند سوخت و ساز بدن کمک کند. مصرف این گیاه می تواند به خوبی منجر به لاغری شکم، پهلوها و دیگر قسمت های بدن شود.

افراد برای تهیه این دمنوش مفید برای لاغری باید یک قاشق از زیره سبز پودر شده را با کمی آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانند و نیم ساعت قبل از صرف وعده های غذایی آن را میل کنند. به دلیل اینکه مزه این دمنوش تلخ می باشد، افراد می توانند آن را با کمی عسل مخلوط کنند.

دمنوش هل و تاثیر آن بر چربی سوزی

دانه های هل سبز دارای مقدار زیادی فیبر هستند که می توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند و بافت های چربی را از بین ببرند و همچنین به عنوان یک سم زدا در بدن فعالیت کنند.

افراد از هل می توانند به روش های گوناگون مانند ریختن آن در چای ها، نوشیدنی ها و یا در غذاهای مختلف استفاده کنند.

افراد برای تهیه این دمنوش مفید برای لاغری، می توانند مقداری از آن را با مقداری زنجبیل و یا دارچین مخلوط کنند و به مدت ده دقیقه در آب بجوشانند و سپس در وعده های مختلف از آن استفاده کنند.

قابل ذکر است که هل از ادویه هایی است که دارای هیچگونه عوارضی نمی باشد و افراد می توانند با خیالی آسوده از آن استفاده کنند. این دانه های سبز رنگ دارای خواص بی شماری از قبیل بهبود عملکرد دستگاه گوارش، مشکلات پوستی، بیماری سرطان و … نیز می باشد.

مطلب مرتبط:  “۱۰ دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن”

دمنوش نعناع یک دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی

نعناع جزء خانواده سبزیجات می باشد و می توان از آن به شکل تر و تازه و یا به شکل خشک شده در تهیه دمنوش استفاده کرد. این گیاه به دلیل رایحه خوبی که دارد می تواند افراد را سیر کند و به کاهش اشتها و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند.

البته باید دقت کرد که مصرف بیش از اندازه این سبزی می تواند منجر به سوزش معده و حالت تهوع های مکرر شود.قابل ذکر است که افراد برای تهیه دمنوش نعناع باید مقداری از سبزی نعناع و یا پودر خشک شده آن را به مدت ده دقیقه در آب بجوشانند و سپس آن را مصرف کنند.

دمنوش دارچین به عنوان یک دمنوش مفید برای لاغری

دارچین نوعی ادویه با بوی خوش است که دارای مصارف گوناگونی می باشد. این ادویه به خوبی می تواند با تنظیم قند خون، میزان گرسنگی را در افراد مختلف کنترل کند و میل به انجام حرکات ورزشی را در آنها زیاد کند و به این صورت به کاهش وزن آنها کمک کند.

دمنوش دارچین

افراد برای تهیه این دمنوش مفید برای لاغری می توانند مقداری از پودر و یا چوب دارچین را به مدت ده دقیقه با آب بجوشانند و در طی شبانه روز در وعده های مختلف آن را میل کنند.

چای سبز و تاثیر آن بر لاغری

دمنوش چای سبز به عنوان یک دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی محسوب می شود. چای سبز می تواند به خوبی سلول های چربی را بشکند و سبب چربی سوزی در قسمت های مختلف بدن شود. افراد ورزشکار به خوبی با مصرف این دمنوش قبل از انجام حرکات ورزشی، می توانند سرعت چربی سوزی بافت های بدن خود را بالا ببرند.

خیلی از افراد نیز روزانه با جوشاندن چای سبز به مدت ده دقیقه در آب و یا استفاده از دم کرده آن به صورت چای می توانند از تاثیرات خوب آن استفاده کنند. البته مصرف کنندگان باید دقت کنند که مصرف بیش از حد این دمنوش می تواند سبب ایجاد عوارضی در بدن آنها گردد.

قابل ذکر است چون چای سبز در ترکیبات خود دارای مقداری کافئین می باشد، می تواند سبب اضطراب و بدخوابی در افراد شود. به همین دلیل افرادی که قصد کاهش وزن دارند ابتدا باید با پزشک خود درباره مصرف آن مشورت کنند.

گفتنی است که خیلی از افراد در هنگام تهیه این دمنوش مقداری کرفس نیز به آن اضافه می کنند تا روند هضم غذا در معده دیرتر صورت گیرد و افراد برای زمان بیشتری احساس سیری کنند و میلی به خوردن غذا نداشته باشند.

چای ترش و تاثیر آن بر کاهش وزن

گل های چای ترش دارای آنتی اکسیدان های قوی برای دفع زوائد و از بین بردن چربی های شکم و پهلوها می باشند. افراد می توانند از این دمنوش قرمز رنگ به صورت گرم و یا سرد استفاده کنند.

مصرف کنندگان به راحتی می توانند گل های چای ترش را از عطاری ها و فروشگاه ها خریداری کنند و سپس جوشانده و دم کرده آن را در طی روز به اندازه دو لیوان استفاده کنند.

دمنوش بابونه یک دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی

بابونه گیاهی آرامش بخش است که می تواند به افراد در داشتن خوابی منظم کمک کند. زیرا همان طور که می دانیم بی خوابی می تواند سبب افزایش وزن شود.

افراد بهتر است از این دمنوش مفید برای لاغری که می تواند به خوبی سرعت افزایش خون را کاهش دهد، در کنار یک رژیم غذایی سالم و ورزش های روزانه استفاده کنند تا از سرعت چربی سوزی فوق العاده آن نیز بهره مند شوند.

افراد برای تهیه این دمنوش می توانند مقداری از برگ های بابونه را در حدود ۵ دقیقه در آب بجوشانند و سپس آن را صاف کرده و میل کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از دمنوش های شاخص که خیلی از افراد از مصرف آنها نتایج خوبی گرفته اند، را معرفی کنیم. انواع این دمنوش ها علاوه بر لاغری و کاهش وزن، دارای فواید بی شمار دیگری نیز می باشند و به نوعی بر سلول های بدن تاثیر گذار هستند. امیدواریم این مطالب برایتان مفید واقع شود. سالم و شاداب باشید!