مصرف بادام یکی از مواد غذایی مغذی است که  یکی از قابلیت های آن این است که خوردن مقدار کمی از آن باعث سیری می‌‏شود، خواه چند جرعه از لیوان شیربادام خانگی باشد یا  تکه‌ایی از پنکیک یا خلال بادام. این ماده غذایی نه تنها به ما حس سیری می دهد، بلکه باعث مزایای زیادی برای سلامتی دارد. پس در هنگام خرید آجیل، بادام را فراموش نکنید

بیشتر آجیل مغزها دارای تمام مواد مغذی و اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای رشد هستند و انواع بادام دارای مقدار بسیار زیادی مواد مورد نیاز برای سلامتی از جمله آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های مفید، پروتئین و ترکیبات معدنی مانند مواد معدنی ضروری برای ادامه حیات است.

چطور مغزی به این ­کوچکی تا این حد در سلامتی انسان مفید است؟ در حالی که ممکن است هرگز به همه خواص بیوشیمیایی این مغز آگاه نشویم ولی می توانیم بدون هیچ نگرانی تنها با خوردن چند بادام در روز شکر گذار باشیم.

در مورد مصرف چربی‌ و افزودن چربی‌های اشباع نشده در رژیم غذایی، باید به این موضوع توجه کنیم که این نوع چربی‌ها چه تاثیری روی سلامت انسان می‌گذارند.

اما سؤال اصلی اینجاست که چرا پزشکان به جای داروهای تصلب شرائین، مصرف روزانه مقداری بادام را تجویز نمی‌کنند.

مصرف بادام

مصرق بادام و کلسترول بالا

کلسترول بالا یکی از علل اصلی بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود و معمولاً با داروهایی به نام استاتین درمان می‌شود. اما جالب است بدانید  راه حل بسیار کم خطر و طبیعی برای این بیماری وجود دارد.

مطالعه‌ای بالینی از تاثیرات بادام بر کاهش کلسترول  HDL نشان می‌دهد که مصرف فقط ۱۰ گرم از این مغز در روز (حدود ۱۲ تا ۱۵ عدد بادام)، نه تنها میزان کلسترول HDL را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث کاهش تری گلیسیرید می‌شود.

کلسترول کلی شامل کلسترول LDL و VLDL (لیپوپروتئین با چگالی پایین) و شاخص آتروژنیک می شود که با التهاب مزمن و بروز بیماری‌های عروقی مرتبط است. این مطالعه بر روی افرادی با سابقه بیماری‌های عروق کرونر انجام شد.

مصرف بادام و بهبود دیابت

علت بیماری دیابت سوخت و ساز نامناسب گلوکز (قند) است. بادام به میزان زیادی این عدم تعادل را برطرف و هموستاز را برمی‌گرداند.

مصرف فقط ۶۰ گرم از این مغز در روز به مدت چهار هفته باعث کاهش مقاومت انسولین، میزان انسولین و گلوکز بصورت ناشنا می‌شود. از مزایای دیگر آن، بهبود نسبت کلسترول، درصد چربی بدن و وضعیت تغذیه (منیزیم، فیبر، اسید چرب و غیره) است.

 

ما به شما توصیه میکنیم اگر به دنبال جنس با کیفیتی هستید که در عین حال قیمت مناسبی نیز داشته باشد می توانید از فروشگاه برادران حسینی خرید کنید ضمن اینکه این برند به تازگی برای مشتریان خود در سراسر ایران فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده است که با چند کلیک می توانید آجیل مورد نظر خود را سفارش داده و به صورت رایگان دریافت کنید.