با آموزش طرز تهیه کته زعفرانی قالبی می توانید یک کته خوشرنگ و خوشمزه را به سادگی در منزل آماده کنید. پخت برنج به شکل کته به حفظ خواص با ارزش آن کمک می کند. کته زعفرانی قالبی بعد از پختن همراه با انواع کباب و خورشت قابل سرو است. این غذا را می توان روی اجاق گاز یا در فر یا با استفاده از پلوپز آماده کرد.

طرز تهیه کته قالبی زعفرانی شامل چه مراحلی می شود؟

برای اینکه بتوانید به خوبی با طرز تهیه کته زعفرانی قالبی آشنا شوید باید مراحل تهیه آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. برای طرز تهیه کته زعفران قالبی ابتدا مواد اولیه زیر را آماده کنید:

برنج ایرانی: ۱ پیمانه

کره: ۵۰ گرم

نمک: ۴/۱ قاشق چایخوری

روغن مایع: ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کته قالبی زعفرانی به شرح زیر است:

مرحله ۱

در ابتدای کار برنج شما باید با مقدار مناسبی از نمک خیسانده شود. خیساندن برنج به ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد. بعد از گذشت این مدت می توانید برنج را به قابلمه انتقال داده و روی آن آب بریزید. برای تهیه کته قالبی زعفرانی از قابلمه های تک نفره ای که جنس نچسب دارند استفاده کنید. آبی که در قابلمه می ریزید باید به اندازه یک بند انگشت روی برنج شما را بپوشاند.

مرحله ۲

در این مرحله از طرز تهیه کته زعفرانی قالبی نمک و روغن را به برنج اضافه کرده و سپس قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید. آب برنج باید جوش آمده و کاملا بخار شود.

مرحله ۳ از طرز تهیه کته زعفرانی قالبی

با توجه به طرز تهیه کته قالبی زعفرانی بعد از آن که آب برنج کاملا کشیده شد وقت آن است که برنجتان را از ظرف خارج کنید. در ادامه یک سوم از برنج را همراه با زعفران دم کرده و کره در قابلمه بریزید. بعد به کمک یک قاشق آنها را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله ۴

حالا برنج زعفرانی را که در مرحله قبل تهیه کردید در انتهای قابلمه تان فشرده کنید. برای انجام این کار می ‌توانید از پشت قاشق کمک بگیرید. بعد بقیه برنج را هم داخل قابلمه ریخته و آن را نیز به کمک پشت قاشق به حالت فشرده در بیاورید تا به صورت کامل حالت یکدست و قالبی به خود بگیرد.

مقاله مرتبط :” دم کردن زعفران برای برنج چگونه است؟ “

مرحله ۵ از طرز تهیه کته قالبی زعفرانی

این مرحله از طرز تهیه کته زعفرانی قالبی از شما می ‌خواهد که قابلمه را روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید. ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت طول می کشد تا برنج شما بپزد. بعد از گذشت این مدت می توانید آن را به صورت قالبی از قابلمه بیرون بیاورید. به این منظور ابتدا بشقاب مورد نظرتان را روی در قابلمه بگذارید. سپس باید قابلمه را برداشته و روی آن برگردانید تا کته زعفرانی شما به صورت قالبی در بشقاب جا بگیرد. اگر مایلید کته زعفرانی قالبی را برای تعداد نفرات بیشتری آماده کنید احتیاجی به ضرب کردن مقادیر زعفران و کره در تعداد افراد نیست. در واقع در چنین حالتی به مقادیر کمتری از زعفران و کره نیاز خواهید داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه طرز تهیه کته زعفرانی قالبی را برای شما مورد بررسی قرار دهیم، تا بتوانید به خوبی از آن استفاده لازم را داشته باشید. باید به این نکته توجه داشته باشید برای تهیه این کته باید مواد مناسب و خوبی تهیه کنید و مراحل گفته شده را به خوبی انجام دهید.