زعفران ادویه ای گران قیمت و پر خاصیت است که از جهت رنگ دهی، برای انواع غذاها از جمله برنج استفاده می شود. بیشتر خانم های خانه دار به دنبال روش مناسب دم کردن زعفران برای برنج هستند. ما می خواهیم در این مطلب به سوال این عزیزان پاسخ دهیم.

نکات کلیدی دم کردن زعفران برای برنج

روش صحیح دم کردن زعفران برای برنج می تواند در رنگ و عطر برنج تاثیر به سزایی بگذارد. بنابراین اکثر بانوان با سلیقه سعی می کنند با استفاده از بهترین روش ها رنگ و عطری ماندگار به برنج خود بدهند. رنگ و عطر برنج علاوه بر زیبایی می تواند میل خوردن آن را نیز بیشتر کند. شما می توانید با رعایت چندین نکته زعفرانی خوشرنگ برای برنج خود دم کنید.

از جمله نکات کلیدی که برای دم کردن زعفران برای برنج  باید به آن توجه کنیم این است که، زعفرانی مورد استفاده برای دم کردن بهتر است با هاون سنگی پودر شود و همچنین تا حد امکان سعی کنیم هنگام پودر کردن زعفران محیط مورد نظر مرطوب نباشد. چون هرگونه رطوبت باعث می شود که زعفران ها به خوبی پودر نشود.

ساییدن زعفران با هاون فلزی و برنجی باعث سوختن آن می شود و همین امر رابطه مستقیم با میزان رنگ دهی آن دارد. گذشته از همه این چیزها کیفیت زعفران خریداری شده نیز می تواند بر رنگ و عطر آن تاثیر بگذارد. بنابراین سعی کنید این محصول را از برند های معتبر که سال ها تجربه کافی در این زمینه دارند خریداری کنید.

بهترین روش دم کردن زعفران برای برنج

زعفران اگر به درستی دم شود می تواند بیشترین میزان رنگ دهی را داشته باشد. اکثر خانم های با سلیقه که به دنبال نکات خانه داری هستند، سعی می کنند نکات کلیدی دم کردن زعفران برای برنج را یاد بگیرند. دم کردن زعفران برای برنج به روش های مختلفی انجام می شود که بسته به شرایط شما می توانید از یکی از این روش ها استفاده کنید.

روش اول: دم کردن به همراه آب جوش

اولین روش این است که مقداری زعفران پودر شده را به همراه آب جوش در داخل یک استکان کوچک داخل ظرف برنج بگذاریم تا همزمان با دم کشیدن برنج، زعفران نیز دم بکشد. در این روش همزمان با دم کشیدن زعفران عطر خوب آن به برنج منتقل می شود.

زعفران آب شده با یخ

روش دوم: دم کردن مانند چای

در روش دیگر می توانید زعفران را مانند چایی دم کنید و از رنگ و عطر آن برای رنگ دهی به برنج استفاده کنید. در این روش بهتر است زعفران را بر روی بخار آب و یا شعله ملایم قرار دهیم تا به خوبی دم بکشد.

روش سوم:دم کردن زعفران با یخ

روش دیگری نیز وجود دارد، که باعث بیشترین میزان رنگ دهی زعفران شده می شود و آن دم کردن زعفران با یخ می باشد.

در روش دم کردن زعفران با یخ پودر ساییده شده زعفران را به همراه چند تکه یخ در دمای محیط قرار می دهند تا یخ ها در دمای محیط ذوب شوند. در این روش مشاهده می کنیم که زعفران بیشترین میزان رنگ دهی را از خود نشان می دهد. اگر زمان رنگ دهی برای شما حائز اهمیت می باشد می توانید زعفران را در آب جوش بریزید و همزمان چند تکه یخ نیز به آن اضافه کنید این شوک وارد شده به زعفران باعث می شود بیشترین رنگ دهی را از خود نشان دهد.

هنگام خرید زعفران باید به این نکته توجه داشته باشید که زعفران خریداری شده فاقد رنگ و مواد افزودنی باشد. همچنین تمامی مجوزهای بهداشتی را داشته باشد تا بتوان با اطمینان کافی از آن استفاده کرد. محصول ما تمامی این خصوصیات را دارا می باشد و این نشان از کیفیت بالای آن می باشد.

مطلب مرتبط: “آشنایی برای ترفندهایی برای خوش رنگ تر شدن زعفران

سخن آخر

با توجه به مطالب گفته شده شما می توانید از چندین روش برای دم کردن زعفران برای برنج استفاده کنید. بهترین روش برای دم کردن زعفران استفاده از یخ می باشد که سبب رنگ دهی فوق العاده بالای زعفران می شود. بیشتر خانم ها خانه دار و آشپزخانه ها از این روش استفاده می کنند. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم.