زمانی که به گلو درد دچار می شوید ممکن است از خود بپرسید آیا بادام برای گلو درد خوب است؟ در جواب باید گفت یکی از فواید مصرف بادام تاثیر مثبت آن روی گلو درد است. با آگاهی از این موضوع می ‌توان بادام را به عنوان آجیل از روش های گوناگون برای رفع گلو درد استفاده کرد.

درمان گلو درد با بادام

گلو درد به دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. در بسیاری از اوقات سرماخوردگی یا آسم علت ایجاد آن است. عفونت، ترشحات سینوسی و… هم در بروز این احساس ناخوشایند تاثیرگذار است. اگر شما به دلیل ابتلا به سرماخوردگی، ترشحات سینوسی و عفونت دچار گلو درد شده باشید به کمک خواص بادام می توانید مشکل را برطرف کنید. مصرف بادام در برطرف کردن گلو درد و سرفه بسیار موثر است. این آجیل خوشمزه یک نوع ملین به حساب آمده و خاصیت خلط آور دارد. مصرف بادام به صاف شدن سینه کمک می کند.

روش های مختلفی وجود دارد که با بهره گیری از آنها می ‌توان از خواص بادام برای درمان گلو درد استفاده کرد. شما در صورت تمایل می توانید بادام را برای رفع گلو درد به تنهایی مصرف کنید. شاید هم بخواهید آن را با مواد غذایی دیگری ترکیب و سپس استفاده کنید. تهیه بعضی ترکیبات و استفاده از آنها برای رفع گلو درد پاسخی مناسب به این سوال است که آیا بادام برای گلو درد خوب است؟ در بخش بعد با چند مورد از ترکیبات موثر در درمان گلو درد آشنا خواهید شد.

تهیه ترکیبات مفید با بادام برای درمان گلو درد

برای درمان گلو درد با بادام می توانید این مغز خوراکی را همراه با دیگر مواد غذایی مصرف کنید. در ادامه چند مورد را شرح می دهیم:

بادام و عسل

اگر در فکر درمان گلو درد با بادام هستید کافیست این مغز خوراکی را با عسل ترکیب و نوش جان کنید. برای تهیه چنین ترکیبی به ۱ قاشق غذاخوری پودر بادام و ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. در صورت تمایل می توان این دو را با یک لیوان آب ولرم یا جوش ترکیب کرده و سپس مصرف نمود.

بادام و شیر

ترکیب پودر بادام و شیر داغ یک پیشنهاد خوب دیگر برای درمان گلو درد با بادام است. حتما این ترکیب را امتحان کنید و تاثیر آن را در بهبود گلو درد مشاهده کنید.

بارهنگ و بادام

تهیه یک نوشیدنی بسیار گوارا به درمان گلو درد با بادام کمک می کند. این نوشیدنی از ترکیب بادام و بارهنگ به دست می ‌آید. برای تهیه این نوشیدنی ابتدا باید ۵۰ گرم مغز بادام خام را پوست گرفته و آسیاب کنید. سپس بادام آسیاب شده را با ۱ قاشق مرباخوری بارهنگ و مقدار کافی نبات در یک دوم استکان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورند. بعد از گذشت این مدت می توانید نوشیدنی بارهنگ و بادام را نوش جان کرده و از خواص خوب آن بهره مند شوید.

نتیجه گیری

درمان های طبیعی زیادی برای رفع گلو درد وجود دارد. در بسیاری از اوقات این سوال مطرح می ‌شود که آیا بادام برای گلو درد خوب است؟ خوشبختانه جواب این سوال مثبت است و شما در صورت تمایل می توانید از خواص بادام برای رفع گلو درد خود استفاده کنید. این آجیل پرطرفدار از روزگاران گذشته تاکنون به عنوان داروی برطرف کننده گلو درد شناخته شده است.