بادام یک آجیل بسیار پرخاصیت است. اما آیا می دانید بادام چقدر کلسیم دارد؟ در این مقاله می خواهیم در مورد مقدار کلسیم بادام بنویسیم. دانستن این موضوع کمک می کند که برای تامین کلسیم بدن خود، انتخاب بهتری داشته باشید.

آیا بادام کلسیم دارد؟

 بادام را به طور خام و یا تفت داده میل می کنند. بعضی ها هم پوست آن را می گیرند و بعد میل می کنند. علاوه بر بادام شیرین، بادام تلخ نیز داریم که آن هم خاصیت های مربوط به خودش را دارد.

کلسیم برای بدن بسیار لازم است؛ زیرا از بیشترین ماده معدنی در بدن می باشد. تمام استخوان ها و دندان های ما برای سختی و شکل گیری نیاز به کلسیم دارند. پس به جرات می توان گفت که در صورت نبود کلسیم، استخوان ها و دندان های ما به خطر می افتند. همچنین عضله های ما برای حرکت کردن به کلسیم نیاز دارند.

به طور کلی می توان گفت که بادام در هر نوع و مدلی دارای کلسیم می باشد. مقدار کلسیم بادام تا حدودی کلسیم بدن را تامین می کند.

مقدار کلسیم بادام

مقدار کلسیم بادام زیاد می باشد. به طوری که حدود سه چهارم فنجان بادام، ۳۲۰ میلی گرم کلسیم را در خود جای می دهد. یک فرد بین ۱۹ تا ۵۰ سال، در طول روز به چیزی حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد. اگر در طول روز حدود سه چهارم فنجان بادام بخورید، تقریبا یک سوم کلسیم لازم را برای بدنتان دریافت کرده اید. توصیه می شود بادام را به صورت خیس خورده مصرف کنید. به این دلیل که مواد مغذی و کلسیم آن بیشتر است و راحت تر جذب بدن می شود.

تقریبا مقدار کلسیم بادام در سه چهارم فنجان با مقدار کلسیم یک لیوان شیر برابری می کند. کلسیم موجود در یک لیوان شیر چیزی حدود ۲۷۵ الی ۳۰۰ میلی گرم می باشد. البته این مقدار در شیر های گوناگون متفاوت است. برای مثال کلسیم موجود در شیر خام گاو از شیر غنی شده کمتر می باشد. شیر بادام یکی از شیرهایی می باشد که دارای کلسیم زیادی است.

مقداری بادام در کاسه روی میز

مقدار کلسیم سایر مواد غذایی

بادام علاوه بر مقدار کلسیم زیادی که دارد، سرشار از آنتی اکسیدان، منیزیم، مس، آهن، فیبر، پروتئین و … می باشد. به غیر از بادام مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که دارای کلسیم می باشند.

اسفناج

اسفناج سرشار از کلسیم می باشد. به همین دلیل برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است. مقدار کلسیم بادام از مقدار کلسیم اسفناج کمی کمتر است. یک فنجان اسفناج دارای ۳۹۴ میلی گرم کلسیم می باشد.

نخود

نخود سرشار از فیبر و پروتئین و همچنین کلسیم می باشد. یک فنجان نخود دارای ۳۱۵ میلی گرم کلسیم است. نخود را به حالت های مختلف در انواع غذا ها می توانید میل کنید.

مطلب مرتبط:”بادام درختی چه خاصیتی دارد؟ “

سخن آخر

در این مطلب درباره مقدار کلسیم بادام صحبت کردیم و برخی مواد غذایی دیگر که حاوی کلسیم هستند را معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد. سالم و پیروز باشید!