امروزه اغلب افراد به دنبال روش‌هایی برای چاقی هستند. برخی اینکار را با استفاده از داروهای شیمیایی انجام می‌دهند که مضرات زیادی را به همراه دارد و بعد از مدتی برگشت پذیر است. اما سوالی که برای برخی افراد مطرح می شود این است که آیا ۴ مغز چاق کننده است؟ قطعا یکی از روش‌های بی خطر استفاده ازخوراکی های چاق کننده است. حال برای اینکه بدانید این مغزها چه تاثیری بر بدن دارد باید با خواص آن‌ها آشنا شوید.

آجیل ۴ مغز چیست؟

آجیل ۴ مغز شامل گردو، پسته، بادام و فندق است. مصرف آجیل به ویژه ۴ مغز برای بدن بسیار مفید است. در پاسخ به اینکه آیا ۴ مغز چاق کننده است یا خیر، باید بدانید که پسته، گردو، فندق و بادام، به عنوان چهار مغز همگی سرشار از کالری و پروتئین هستند. بنابراین مصرف آن به ویژه برای کسانی که می خواهند چاق تر شوند و صورت چاقی داشته باشند، توصیه می شود. این مغزها نه تنها باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود، بلکه باعث ایجاد انرژی در فرد می‌شود؛ همچنین سلامتی فرد را در دراز مدت تضمین می‌کند. پس اگر می خواهید صورت چاقی داشته باشید؛ مصرف ۴ مغز را در برنامه روزانه خود قرار دهید. در ادامه خواص هرکدام را به تنهایی بررسی می کنیم:

فندق

تحقیقات نشان می دهد که مصرف ۲۸ گرم از فندق در طول روز، می‌تواند ویتامین E مورد نیاز بدن را تأمین کند. همچنین با مصرف آن به راحتی می‌توانید به مبارزه با بیماریهای قلبی و عروقی بروید. کسانی که به بیماری سیاهرگ قلبی دچار شده‌اند می‌توانند از این مغز پرخاصیت استفاده کنند. روغن فندق سرشار از ویتامین E است که برای سلامتی ماهیچه‌ها به خصوص ماهیچه قلب ضروری است.

به طور متوسط ۲۰ عدد مغز فقط معادل ۲۸ گرم است که دارای ۱۷۶ کالری می‌باشد. همچنین این مقدار فندق دارای ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۷ گرم چربی، ۴ گرم پروتئین و ۲ گرم آب است. خوردن این مغز به افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند توصیه می‌شود. زیرا می‌تواند انرژی مورد نیاز ورزشکار را در طول روز تأمین کند. فندق دارای املاح و پروتئین، کربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها می‌باشد.

وجود بتاسیتوسترول در فندق باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شود، که نتیجه آن از بروز انواع سرطان‌ها مخصوصاً سرطان پروستات و سینه پیشگیری می‌کند. در نهایت با مصرف ۲۸ گرم از فندق در طول روز از بروز سرطان و بیماری‌های قبلی جلوگیری کنید.تمام این خواصی که گفتیم در کنار خاصیت چاق‌کنندگی می‌تواند تاثیر مثبتی روی زندگی افراد داشته باشد. فندق جزو ۴ مغز چاق کننده است که می‌توانید در برنامه رژیمی خود جای دهید تا در کمترین زمان به وزن ایده آل خود برسید.

گردو

در ادامه تحقیقات برای اینکه بدانیم آیا ۴ مغز چاق کننده است، خواص گردو را بررسی می کنیم. گردو نیز یکی دیگر از آجیل هایی است که می‌توانید به راحتی از مغازه‌ها خریداری کنید. مصرف گردو در دراز مدت باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود و تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی چاق شدن دارد. این مغز دارای چربی‌های غیر اشباع است که برای سلامتی قلب بسیار مفید است. ۱۵ درصد مواد موجود در گردو را اسیدهای غیراشباع تشکیل می‌دهد. وجود این چربی باعث کاهش کلسترول بد در بدن می‌شود و همچنین در مقابل باعث افزایش کلسترول خوب می‌شود. با مصرف روزانه گردو می‌توانید نیاز چربی‌های غیر اشباع بدن را تأمین کنید.

از آنجا که ظاهر این آجیل بسیار شبیه به مغز است به عنوان غذای مغز شناخته شده است. همچنین دارای امگا ۳ فراوانی می‌باشد که به عملکرد مغز کمک می‌کند. به طور کلی وجود امگا ۳ برای درست عمل کردن مغز کمک می‌کند. شما می‌توانید با مصرف ۴ عدد گردو در طول روز اسید چرب مورد نیاز امگا ۳ را تأمین کنید. همچنین گردو دارای آنتی اکسیدان فراوانی می‌باشد که در درمان انواع سرطان مفید است. از روغن گردو برای درمان درهای مفاصل نیز استفاده می‌شود. خوردن گردو باعث جذب بهتر مواد غذایی می‌شود، که نتیجه آن در یک دوره باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

آجیل چهار مغز چاق کننده است؟

پسته

پسته جزو یکی از ۴ مغز چاق کننده است که برای افزایش وزن بهترین گزینه می‌باشد.  این مغز اسیدهای چرب ضروری بدن، پروتئین‌های گیاهی، کلسیم، فیبر، ویتامین E و روی بدن شما را تامین می کند. همچنین مغز پسته سرشار از فیبر، سلنیوم، پتاسیم، فسفر، فولات، مس، پروتئین و فیتواسترول می‌باشد. با مصرف پسته می‌توانید به تقویت بینایی خود کمک کنید، زیرا دارای ویتامین A می‌باشد که محرک رشد سلول‌ها و بافت های بدن است. پسته دارای ویتامین‌های دیگری همچون A، E، B1 و B6 می‌باشد. از آنجایی که این مغز  آهن فراوانی دارد، در درمان کم خونی مفید است. پسته برای کسانی که معمولاً از لاغری رنج می‌برند یا خانم‌هایی که به فقر آهن دچار هستند، بسیار توصیه می شود.

بادام

بادام مغز دیگری است که در تمام آجیل فروشی‌ها وجود دارد. بادام دارای چربی غیر اشباع است که برای بدن مفید است. با خوردن بادام می‌توانید در کنار چاق شدن سلامتی قلبتان را تضمین کنید. همچنین باعث کاهش کلسترول بد در بدن می‌شود. این مغز دارای ویتامین E است که برای سلامتی پوست و مو مفید است. سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد که در مبارزه با سرطان بسیار مفید است.

کالری آجیل ۴ مغز

افرادی که می پرسند آیا ۴ مغز چاق کننده است، بهتر است کالری این آجیل را بدانند. کالری موجود در آجیل ۴ مغز بسیار بالا و قابل توجه است. در بین انواع آجیل، کالری پسته و فندق و سپس بادام از همه بیشتر است. به همین جهت مصرف آن ها و به طور کلی مغزهای چهارگانه، بیشتر از سایر انواع آجیل، چاق کننده هستند. به عنوان مثال: هر ۱۰۰ گرم پسته حاوی ۵۸۰ کالری و هر ۱۰۰ گرم فندق نیز حاوی ۶۲۰ کالری می باشد. این میزان از کالری برای هر یک از این مواد، بسیار زیاد و قابل توجه است. به همین جهت برای چاق کردن افراد لاغر مناسب است.

چهار مغز برای چاقی صورت

استفاده از ۴ مغز در طول روز سبب چاقی صورت شما می شود. مسئله ای که کاملا به اثبات رسیده است. چرا که از نظر علمی این مواد، دارای پروتئین هستند. همین عامل نیز سبب چاق و به اصطلاح سفت تر شدن صورت می گردد. البته باید به این نکته نیز اشاره شود که پوست شما هم شاداب و جوان تر می شود و از چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می کند. شما می توانید با توجه به فیبر، پروتئین، ویتامین و کالری بالای چهار مغز، از آن ها در میان وعده ها هم استفاده کنید.

بهترین زمان خوردن ۴ مغز

اکنون که بررسی کردیم؛ آیا ۴ مغز چاق کننده است، باید به زمان خوردن آن نیز اشاره کنیم. طبق تحقیقات و بررسی های موجود بهترین زمان برای خوردن ۴ مغز، اول صبح می باشد. اگر شما بتوانید روزانه در شروع یک روز جدید، مصرف این مواد اولیه آجیل را در دستور کار خود قرار دهید؛ به هدف خود خواهید رسید. چرا که ۴ نوع مغز: گردو، پسته، فندق و بادام دارای چربی و کالری بالایی هستند. البته چربی آن ها بیشتر غیر اشباع شده و مفید می باشد.

سخن آخر

در این مقاله به این پرسش که آیا ۴ مغز چاق کننده است، پاسخ دادیم. به طور کلی ۴ مغز جزو انواع آجیل پرکالری و سرشار از انرژی به حساب می آید. بنابراین می توانید مصرف روزانه هر یک از این آجیل ها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید، تا در کنار افزایش وزن سلامتی خود را نیز تضمین کنید. البته فراموش نکنید که مصرف بیش از حد اعتدال آن ها هم می تواند برای بدن مضراتی را در پی داشته باشد.