کره بادام زمینی یکی از مقوی ترین مواد غذایی است که امروزه افراد زیادی از آن برای لاغری و کاهش وزن خود استفاده می کنند. کره بادام زمینی و لاغری بهم مرتبط هستند. افراد مختلف با وزن های متفاوت با استفاده مناسب و به موقع از این کره طبیعی به تناسب اندام بسیار خوبی می رسند. این کره از بادام زمینی های قاره آمریکا به دست می آید. در این مطلب در مورد ارتباط کره بادام زمینی و لاغری صحبت می کنیم.

ارتباط کره بادام زمینی و لاغری

این کره طبیعی بسیار پرکالری و انرژی بخش است. این کره دارای ترکیبات زیادی از جمله مواد قندی، چربی های خوب و بد، فیبر ها، پروتئین ها، ویتامین ها و … می باشد.

هر کدام از این ترکیبات می توانند به نوعی به درمان بیماری ها و یا چاقی و لاغری افراد در سنین مختلف کمک کنند.فیبر موجود در این ماده غذایی می تواند به خوبی به هضم غذا کمک می کند و مانع یبوست در افراد مختلف شود. گفتنی است که بیماری یبوست یکی از عوامل چاقی در افراد مختلف می باشد.

این کره طبیعی دارای مقدار زیادی چربی از نوع اشباع شده و یا اشباع نشده می باشد. اما افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند، نباید نگران این موضوع باشند. زیرا اکثر چربی های موجود در این کره، از نوع چربی های اشباع نشده که از چربی های خوب و بی ضرر هستند، می باشند.

این چربی ها می توانند به خوبی احساس سیری را به افراد مختلف القاء کنند و از پر خوری های مکرر آنها در طول شبانه روز جلوگیری کنند و به گونه ای افراد را مجبور می کنند که غذای کمتری بخورند.

گفتنی است که این نوع کره سبب از بین رفتن چربی های اضافه موجود در بدن نیز می شود و به گونه ای تمام اندام افراد را متناسب می کند. در نتیجه افراد در زمان کمتری، وزن خود را کاهش می دهند.

این نوع کره در بازار به شکل شیرین و یا همراه با نمک موجود است. به همین دلیل افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند باید سعی کنند از نوع بدون شکر و نمک آن استفاده کنند.

مقاله مرتبط: “کالری کره بادام زمینی چقدر است؟”

دلایل کاهش وزن با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی از مواد مغذی مانند پروتئین و چربی مفید تشکیل شده و کالری بسیار بالایی دارد، اما با وجود کالری زیاد، تمام متخصصین تغذیه روی مصرف کره بادام زمینی برای لاغری، تاکید زیادی کرده‌اند. این ماده غذایی به دلایل زیادی به کاهش وزن شما کمک می‌کند. این دلایل عبارتند از:

ایجاد احساس سیری طولانی مدت

مصرف کره بادام زمینی بدون شکر در وعده صبحانه کمک می‌کند تا برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید و برخلاف سایر مواد غذایی مانند پنیر احساس گرسنگی کاذب به افراد نمی‌دهد‌. احساس سیری مانع از پرخوری شما در طول روز و انتخاب مواد غذایی غلط برای رفع احساس گرسنگی می‌شود.

متعادل کردن سطح قند خون

متاسفانه امروزه بسیاری از غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنیم حاوی قند فراوانی است و سبب بالا رفتن سطح قند خون در بدن و عوارض ناشی از آن می‌شوند‌. عدم تعادل قند خون رابطه مستقیمی با دیابت و اضافه وزن دارد که مواد غذایی حاوی نشاسته اغلب این تعادل را به هم می‌ریزند.‌ کره بادام زمینی دارای طعمی لذیذی با شیرینی طبیعی بسیار کمی است که مصرف آن در وعده صبحانه از قند خون ناپایدار و دیابت جلوگیری می‌کند. این یک ماده مغذی سرشار از پروتئین، فیبر و چربی مفید است که این مواد غذایی سبب عدم تعادل سطح قند خون نمی‌شوند.

کره بادام زمینی روی نان

رساندن پروتئین به بدن

بر اساس پژوهش‌های انجام شده بهترین برنامه غذایی برای لاغری باید حاوی پروتئین زیادی باشد تا روند لاغری را سرعت بخشد و زیبایی و تناسب اندام افراد را حفظ کند. کره بادام زمینی میزان زیادی پروتئین دارد و یک منبع پروتئینی عالی برای صبحانه و میان‌وعده است.

ریکاوری عضلات

از دیگر دلایل استفاده کره بادام زمینی برای لاغری، ریکاوری عضلات پس از تمرینات ورزشی است. این کره لذیذ مملو از پروتئین بوده که مصرف این ماده غذایی مانع از سوختن عضلات پس از ورزش خواهد شد. برای اینکه تناسب اندام شما در طول دوره کاهش وزن حفظ شود، گنجاندن این ماده غذایی را در رژیم روزانه خود فراموش نکنید.‌

تامین و حفظ انرژی بدن

کره بادام زمینی مملو از انواع ویتامین مانند ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مثل مس، منگنز و فولات است.‌ مصرف روزانه این مواد مغذی سبب تامین انرژی مورد نیاز شما در طول روز می‌شوند که همین امر به شما کمک می‌کند کالری کمتری در طول روز دریافت کنید.‌

حفظ سلامت قلب ورزشکاران

ورزش و رژیم غذایی در زمان کنترل و کاهش وزن مکمل همدیگر هستند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب نباید هیچ یک از این دو را کنار گذاشت. برای حفظ سلامت قلب خود در دوره‌ای که فعالیت‌های ورزشی سنگین انجام می‌دهید، کره بادام زمینی مصرف کنید. این ماده غذایی ریسک بیماری قلبی را در ورزشکاران به طرز معجزه آسایی کم می‌کند.

مقابله با میل به قند و شیرینی‌جات

یکی از مهمترین دلایل مصرف کره بادام زمینی در دوره رژیم لاغری، مبارزه با میل خوردن شیرینی‌جات است؛ از این رو در دوره‌ای که این ماده غذایی را مصرف می‌کنید، کمتر هوس خوردن شیرینی و قند به سراغ شما می‌آید. کره بادام زمینی شیرینی طبیعی دارد که میل به خوردن شیرینی‌جات را در افراد خاموش می‌کند و همین موضوع به آنها در رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند.

نحوه مصرف برای لاغری

خیلی از افراد با توجه به خوشمزه و خوش طعم بودن این ماده غذایی، از آن به مقدار زیادی در طول شبانه روز استفاده می کنند. در صورتی که این روند برای افرادی که قصد لاغری دارند، مناسب نمی باشد. این افراد باید از این کره به اندازه دو تا سه قاشق غذاخوری در طی شبانه روز استفاده کنند.

افراد می توانند این مقدار کره را بعد از وعده صبحانه و یا در میان وعده های خود استفاده کنند تا هم جلو پرخوری آنها گرفته شود و هم انرژی بیشتری در طی شبانه روز به آنها برسد.

مطلب مرتبط: “طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی”

کلام آخر درباره ارتباط کره بادام زمینی و لاغری

تناسب اندام و لاغری یکی از آرزوهای افراد چاق می باشد. این افراد سعی می کنند هر ماده غذایی و یا داروی گیاهی را به منظور لاغر شدن استفاده کنند.

در صورتی که استفاده از این کره می تواند در طولانی مدت آنها را به کاهش وزن و لاغری نزدیک کند. این افراد می توانند در صورت استفاده متعادل از این کره در طی شبانه روز از فواید دیگر آن نیز به منظور کنترل بیماری های مختلف بهرهمند شوند.

قابل ذکر است که به دلیل ترکیبات متنوع موجود در کره بادام زمینی، افراد باید با توجه به بیماری های خود در مورد میزان مصرف از این کره با پزشک خود مشورت کنند.

در این مطلب در مورد ارتباط کره بادام زمینی و لاغری صحبت کردیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد و بتواند در جهت لاغری کمک کند. لطفا به دوستان خود نیز اطلاع رسانی بفرمایید. سالم و شاداب باشید!