کره بادام زمینی یکی از بهترین مواد غذایی است که می تواند انرژی زیادی را برای بدن به ارمغان بیاورد. افراد مختلف با هر شرایط جسمی می توانند این کره را در وعده های مختلف غذایی و یا میان وعده ها، همراه نان تست و یا بیسکویت های مختلف استفاده کنند و از کالری کره بادام زمینی بهره مند شوند. این کره دارای فواید مختلفی برای سلامتی بدن نیز می باشد. اما کالری کره بادام زمینی چقدر است؟ با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

کالری چیست؟

همان طور که همه می دانیم کالری واژه ای است که میزان انرژی دریافتی بدن از یک غذا را تعیین می کند. این نوع کره گیاهی و طبیعی نیز که از بادام زمینی های قاره آمریکا به دست می آید، مانند هر ماده غذایی دیگری دارای مقدار کالری مشخصی می باشد. یک غذای پر کالری و یا کم کالری می تواند مقدار انرژی های مختلفی را به بدن برساند. بدن با استفاده از انرژی جذب شده از یک ماده غذایی به انجام فعالیت های روزمره خود می پردازد و این انرژی را می سوزاند و در صورت تمام شدن انرژی دریافتی از مواد غذایی مختلف، انرژی مورد نیاز خود را از ذخایر چربی موجود در بدن دریافت می کند.

محاسبه مقدار کالری کره بادام زمینی

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که بادام زمینی یکی از تنقلات پر انرژی می باشد. پس کره آن نیز می تواند دارای کالری زیادی باشد و انرژی زیادی را به بدن منتقل کند. به طور کلی کره بادام زمینی به صورت بدون نمک و یا ساده در کارخانه های تولید مواد غذایی تهیه می شود. روانه بازار می گردد. میزان کالری کره بادام زمینی در انواع مختلف متفاوت است. به طور کلی در یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود ۹۴ واحد کالری موجود است.

در صورتی که در یک قاشق غذاخوری نوع بدون نمک این کره حدود ۱۰۱ واحد کالری موجود می باشد. گفتنی است که این نوع کره دارای مقدار زیادی چربی، پروتئین و کربوهیدرات نیز می باشد. هر کدام از این مواد معدنی می توانند مقداری از کالری منتقل شده به بدن را شامل شوند. به طور کلی هر گرم از کربوهیدرات ها ۴ واحد کالری، هر گرم از قندها ۴ واحد کالری و هر گرم از چربی های موجود در این کره می توانند ۹ واحد کالری را به بدن منتقل کنند.قابل ذکر است که محققان پیشنهاد می کنند، تمام افراد با شرایط مختلف بهتر است در طی یک شبانه روز حدود دو قاشق غذاخوری از این نوع کره را مصرف کنند تا هم انرژی خوبی را دریافت کنند و هم بتوانند آن را با انجام فعالیت های ساده بسوزانند.

درباره کالری کره بادام زمینی

این کره با توجه به مواد قندی، املاح معدنی، چربی های اشباع شده، کربوهیدرات ها و پروتئین هایی که در خود دارد، می تواند مورد استفاده بسیاری از افرادی که در فکر تامین انرژی روزانه خود هستند، قرار گیرد. البته با توجه به مطالب گفته شده هر قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی دارای یک مقدار مشخصی از کالری است. افراد مختلف می توانند با توجه به جنسیت، قد، وزن، فعالیت های روزانه و … خود نیز مقدار مصرف روزانه خود را تعیین کنند. زیرا هر فرد در طول شبانه روز نیاز به دریافت مقدار کالری متفاوتی می باشند و دریافت کالری بیشتر سبب چاقی آنها می شود.

کالری کره بادام زمینی در یک پیاله

کره بادام زمینی از جمله کره های گیاهی است که دارای کالری زیادی است. شما می توانید این کره گیاهی سرشار از انرژی را با استفاده از نان تست به همراه عسل و موز و… در صبحانه یا عصرانه مورد مصرف قرار دهید. طبیعتا چنین وعده غذایی می تواند در طول روز به شما انرژی زیادی ببخشد. ضمن اینکه سبب سیر شدن شما می شود و از پرخوری شما جلوگیری می کند. به همین جهت در نهایت به کاهش وزن شما کمک شایان توجهی می کند.

کالری نان تست با کره بادام زمینی

شما می توانید کره بادام زمینی را با استفاده از نان تست مورد استفاده قرار دهید. هر ۱۰۰ گرم از این کره، حدود ۵۸۸ کالری ایجاد می کند. با توجه به اینکه کالری نان تست با این کره گیاهی بادام زمینی بالاست؛ به شما انرژی بالایی می دهد. به همین جهت است که کودکان و بزرگسالان زیادی هستند که از این کره در وعده های غذایی صبحانه و عصرانه خود استفاده می کنند. شما نیز می توانید با مصرف کره بادام زمینی به همراه نان تست از خواص و مزایای آن نهایت بهره وری را داشته باشید. کاهش خطر مرگ، افزایش سوخت و ساز بدن، مقابله با استرس و… از جمله این مزایا می باشند.

کالری کره بادام زمینی و عسل

شما می توانید به کره بادام زمینی، عسل را هم بیفزایید. کالری این کره به همراه عسل بیشتر می شود. چرا که به طور کلی خود بادام زمینی دارای کالری بالایی است. کره آن نیز سرشار از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب است. به همین جهت است که به شما انرژی لازم می دهد. عسل هم به طور جداگانه خود دارای خواص درمانی بالایی است. به همین جهت است که کالری کره بادام زمینی و عسل بیش از پیش نمود پیدا می کند. استعمال این دو نوع ماده غذایی سرشار از انرژی به همراه هم، کالری افزون تری را پدید می آورند. بنابراین توصیه می شود تا آن ها را همراه با هم مورد استفاده قرار دهید تا در طول روز انرژی داشته باشید.

کلام آخر

شما می توانید این کره گیاهی را به همراه سایر مواد غذایی دیگر مورد استفاده قرار دهید تا بیش از پیش انرژی دریافت نمایید. ممکن است تا پیش از این تنها به علت خوشمزه بودن از کره بادام زمینی استفاده می کردید. اما در کنار مزه آن نباید از ارزش غذایی و خواص بی شمار آن غافل ماند.