کره بادام زمینی یکی از چربی هایی است که در رژیم های غذایی زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این کره توانایی بسیار بالایی در کنترل وزن و تامین نیازهای اساسی افراد دارد. کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک نیز کاربردی است. اگر با این رژیم آشنا نیستید و در این مورد می خواهید بیشتر بدانید، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

رژیم کتوژنیک چیست؟

در این رژیم امکان استفاده از چند ماده غذایی خاص و چند گروه غذایی خاص وجود دارد. استفاده از برخی مواد غذایی در این رژیم به طور کامل آزاد است. در زمان گرسنگی می توان از این مواد آزاد استفاده نمود. کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک آزاد است. این کره منبع پروتئین و ویتامین های مورد نیاز افراد تحت رژیم می باشد.

نحوه اثرگذاری کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک

برخی مواد غذایی بکار رفته در رژیم های کتوژنیک، ممکن است چندان مفید نباشند. اما با جایگزین کردن کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک این مشکل را میتوان برطرف کرد. از این طریق افراد تحت رژیم قادر خواهند بود که از یک منبع چربی غیر اشباع استفاده کنند.

با کمک این کره، می توانید تناسب وزنی بسیار خوبی پیدا کنید. زیرا کره بادام زمینی قدرت بسیار بالایی در افزایش متابولیسم دارد. رژیم کتوژنیک با کره بادام زمینی موفق تر از قبل خواهد بود.

میان وعده ها در رژیم کتوژنیک باید کنترل شوند. اما مصرف کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک آزاد است و در زمان گرسنگی یار کمکی خوبی خواهد بود. این کره میتواند بهترین جایگزین برای میان وعده های غیر سالم باشد.

مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک

در رژیم غذایی کتوژنیک، استفاده کردن از نماینده های خاصی از هر گروه غذایی مجاز است. مثلا:

  • از گروه لبنیات، همه گروه حق حضور در این رژیم را دارند. اما باید توجه داشته باشید که نوع کم چرب آن را در رژیم باید مورد استفاده قرار دهید.
  • گروه سبزیجات نیز همگی در این رژیم حضور دارند. مقادیر بالای سبزیجات در رژیم کتوژنیک گنجانده شده است.
  • مواد پروتئینی نیز در رژیم های کتوژنیک وجود دارند. اما بهترین انتخاب شما باید استفاده کردن از گوشت های دارای چربی کمتر باشد.
  • انواع آجیل ها را در این رژیم میتوان مورد استفاده قرار داد.
  • کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مهم ترین منبع چربی های غیر اشباع و ویتامین های مورد نیاز، همین کره می باشد. این کره به نوعی در گروه چربی های مجاز و آجیل ها قرار داده می شود. استفاده کردن از کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک، میتواند به تامین کربوهیدرات مورد نیاز در این رژیم نیز کمک کند.

ماهی، تخم مرغ و چند نوع میوه

کره بادام زمینی مجاز در رژیم کتوژنیک

کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک آزاد است. اما استفاده معتدل آن در رژیم اولویت دارد. بهتر است روزانه دو قاشق غذاخوری از این کره استفاده کنید. در این صورت ویتامین های مورد نیاز بدن شما تامین خواهد شد. استفاده از این میزان کره در رژیم برای همه افراد توصیه می شود. بهتر است از نوع ساده کره بادام زمینی استفاده شود.

مطلب مرتبط:”ویتامین های کره بادام زمینی کدامند؟”

نتیجه گیری:کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک نباید بیش از اندازه مصرف شود. در صورت مصرف بیش از اندازه، تلاش های شما بی نتیجه خواهد بود. استفاده به اندازه از این کره در رژیم کتوژنیک میتواند به نتیجه گیری بهتر شما از رژیم منتهی شود.