ریز مغذی های زیادی در داخل کره بادام زمینی وجود دارد. این ریز مغذی ها سبب شده است که پزشکان همواره کره بادام زمینی را منبع غنی از ویتامین ها بدانند. ویتامین های کره بادام زمینی محدود به چند مورد نیست. ویتامین های زیادی در این ماده پر ارزش وجود دارد.

ضرورت ویتامین های کره بادام زمینی

ویتامین های کره بادام زمینی را بر اساس کاربرد و نوع آن به اشکال مختلفی میتوان دسته بندی کرد. در این جا ریز مغذی های موجود در این کره را بیان می کنیم.

روی

 یکی از مهم ترین ریز مغذی های موجود در کره بادام زمینی است. جهت رشد کودکان و افزایش قدی فرزندان خود به این ریز مغذی نیاز شدیدی خواهید داشت. لذا اگر فرزند کوتاه قدی دارید، استفاده کردن از کره بادام زمینی را به شما پیشنهاد می کنیم.  حدود ۱۰ درصد از نیاز هر انسان بالغ به روی  با مصرف یک وعده کره بادام زمینی تامین می شود.

فسفر

یکی از اساسی ترین ویتامین های کره بادام زمینی است. بدون این ریز مغذی حیات ممکن نیست و اختلالات زیادی در بدن انسان به وجود می آید. حدود ۱۵ درصد از نیاز روزانه شما با مصرف یک وعده آن تامین می شود.

نیاسین

۴ میلی گرم از این ریز مغذی مهم در کره بادام زمینی موجود است. بهبود هضم افراد و اصلاح سلول های عصبی انسان از مهم ترین وظایف نیاسین است. کمبود این ویتامین اختلالات عصبی جدی ایجاد می کند.

ویتامین های گروه B موجود در کره بادام زمینی

ویتامین های گروه بی همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده اند. کمبود این ویتامین ها میتواند برای بیماری های زیادی زمینه سازی کند. ویتامین B6 اصلی ترین ویتامین از گروه بی است. این ویتامین در کره بادام زمینی به وفور یافت می شود. در واقع میتوان آن را از اصلی ترین ویتامین های کره بادام زمینی دانست.

برای سالم ماندن قلب و سیستم ایمنی قوی شما به ویتامین بی ۶ نیاز دارید. کره بادام زمینی در این مورد کمک زیادی به شما خواهد کرد.

ویتامین E در کره بادام زمینی

ویتامین های کره بادام زمینی بسیار متنوع است. یکی از اساسی ترین ویتامین ها، نوع  E است. برای داشتن یک قلب سالم به انواع خاصی از ویتامین های محلول در چربی نیاز دارید. چربی های غیر اشباع موجود در بادام زمینی به جهت دارا بودن ویتامین ای است.

۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین ایی با مصرف یک وعده ساده کره بادام زمینی تامین می شود. این برای افرادی که کمبود شدید این ویتامین را تجربه می کنند، بسیار فوق العاده است. بهتر است بیماران قلبی نیز از میزان مناسبی ویتامین ایی استفاده کنند. کره بادام زمینی برای تامین چربی غیر اشباع مورد نیاز این بیماران گزینه ایده آلی است.

منیزیم و پتاسیم موجود در کره بادام زمینی

از مهم ترین گروه های ویتامین های کره بادام زمینی میتوان به این دو نوع ریز مغذی اشاره کرد. دلیل اهمیت این دو ویتامین، ابتلا بیشتر مردم دنیا به بیماری های ناشی از کمبود این دو ویتامین است. پتاسیم و منیزیم زیادی در کره بادام زمینی موجود است. به نوعی می توان آن ها را از اصلی ترین  ویتامین های کره بادام زمینی دانست. با رفع این کمبودها، بیشتر بیماری های عصبی و کم حوصلگی ها و کم طاقتی های افراد برطرف خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:”خواص کره بادام زمینی را بشناسید”

در مقاله ویتامین های کره بادام زمینی  به این موضوع پرداختیم که چرا امروزه درصد زیادی از مردم با مشکلات متعدد کمبود ویتامین دست و پنجه نرم می کنند؟ آیا الگوهای تغذیه ای مناسبی وجود ندارد؟ حقیقت این است که مردم آگاهی کافی نسبت به ویتامین های موجود در کره بادام زمینی ندارند. درصد زیادی از نیاز مردم به ویتامین بی و ریزمغذی های مهم، توسط این خوراکی تامین می شود.