چرا دمنوش گل گاوزبان سیاه می شود؟ این سوالی است که برای خیلی از افراد پیش می آید و کمتر به آن پرداخته شده است. در این مطلب به جواب این سوال می رسید و درباره خواص و طرز تهیه این دمنوش اطلاعاتی بدست می آورید.

درباره دمنوش گل گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان یکی از دمنوش های بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. این دمنوش خواص درمانی بسیار زیادی دارد. علاوه بر خاصیت زیاد دارای طعم و مزه ای فوق العاده می باشد. به همین دلیل این دمنوش برای بعضی از افراد جای چای را گرفته است. خوردن آن برای یک بار در روز مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر مریضی خاصی دارید حتما قبل از مصرف آن تحقیق کنید.

علت سیاه شدن دمنوش گل گاوزبان

سوالی که برای عده ای پیش می آید این است که چرا دمنوش گل گاوزبان سیاه می شود؟ باید در پاسخ به این سوال گفت که علت خاصی ندارد. عده ای می گویند اگر گل گاوزبان مانده و کهنه باشد باعث سیاه شدن دمنوش می شود. اما به طور کلی رنگ این دمنوش آرامبخش، تیره است. ولی اگر گل گاوزبانی مرغوب تهیه کنید، قطعا رنگی بهتر خواهد داشت.

گل گاو زبان شهر هایی چون مراغه، الموت و قزوین بسیار مرغوب و پرخاصیت می باشند. این در حالی است که گل گاوزبان شمال کشور مرغوبیت زیادی ندارد و خواص کمتری نیز دارد. علت سیاه شدن این دمنوش ربطی به طرز تهیه آن ندارد. معمولا هم با یک دستور رایج تهیه می شود. اما می توانید برای این که در حده خیلی کمی از تیرگی آن جلوگیری کنید، به دمنوش کمی لیمو عمانی یا آب لیمو ترش اضافه کنید.

طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان

در ادامه به طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان می پردازیم:

مواد لازم

  • ۳ قاشق غذا خوری گل گاوزبان
  • ۴ پیمانه آب
  • آب لیمو ترش و نبات به میزان دلخواه

طرز تهیه

در مرحله دوم گل گاوزبان را به همراه آب داخل قوری بریزید و سپس قوری را روی گاز با حرارت کم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید. بعد از گذشت این مدت زمان دمنوش شما آماده شده است. آن را در فنجان بریزید و داخل آن نبات و آب لیمو ترش را به میزان دلخواه اضافه کنید. می توانید به جای نبات از عسل هم استفاده کنید.

خواص دمنوش گل گاوزبان

گل گاوزبان دارای خواص بسیار زیادی می باشد. ضد التهاب، کاهش قند خون، بهبود سرما خوردگی، مسکن برای دل درد و کمر درد در دوران پریود، درمان عفونت ادراری، تسکین اعصاب، جلوگیری از آلزایمر، تقویت قوای جنسی و … از انواع خواص این دمنوش می باشند.

مطلب مرتبط:”معرفی چند دمنوش انرژی زا

در این مطلب پاسخ دادیم که چرا دمنوش گل گاوزبان سیاه می شود؟ امیدواریم بتوانید از مطالبی که بیان کردیم بهترین استفاده را ببرید. از همراهی شما سپاسگزاریم.