هر روز که از خواب بلند می شویم، باید یک سری از فعالیت های مهم را انجام دهیم. برای انجام دادن تمام این فعالیت ها باید انرژی کافی داشته باشیم. اما گاهی در طی روز کم می آوریم و قوتی برایمان نمی ماند. در این مواقع است که استفاده از یک دمنوش انرژی زا می تواند، قوت زیادی به بدن ما بدهد تا فعالیت های خود را از سر بگیریم. در این مطلب در مورد تعدادی دمنوش انرژی زا صحبت کنیم.

معرفی تعدادی دمنوش انرژی زا

انواع دمنوش های انرژی زا خانگی هستند و از گیاهان، ادویه ها، میوه ها و مواد موجود در طبیعت تهیه می شوند. دمنوش هایی که می توانند حس خوبی را به افراد بدهند. افراد مختلف و به خصوص ورزشکاران می توانند از این دمنوش ها در حین فعالیت های بدنی، قبل و بعد از انجام فعالیت های بدنی استفاده کنند. ما در اینجا به برخی از مهم ترین و البته پراستفاده ترین دمنوش ها اشاره می کنیم.

چای ترش

استفاده از انواع چای ها می تواند آسان ترین راه برای تهیه انواع دمنوش های انرژی زا باشد. در این میان چای ترش نوعی چای قرمز رنگ می باشد که از طبعی سرد برخوردار است و می تواند دمای بدن و کبد را پایین بیاورد. این دمنوش برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند نیز بسیار مفید می باشد.

این دمنوش به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. افراد برای تهیه این دمنوش که می تواند در روزهای گرم نیز خیلی پر انرژی باشد، باید مقداری از آن را با آب جوش بجوشانند و سپس دم کنند و بعد از دقایقی میل کنند.

چای سبز

چای سبز یکی از مشهورترین چای های گیاهی است که دارای خواص بی شماری می باشد. این دمنوش دارای آنتی اکسیدان های زیادی است و می تواند به تحریک سلول های بدن بپردازد و انرژی افراد را افزایش دهد. روش دم کردن این چای نیز مانند دمنوش چای ترش می باشد.

دارچین

 این دمنوش از ادویه گرم و تند دارچین تهیه می شود. این دمنوش محرک اعصاب است و می تواند با طبع گرم خود به تقویت جسمانی افراد کمک کند. این دمنوش می تواند نوشیدنی بسیار خوبی برای روزهای سرد باشد.

روش تهیه این دمنوش اینگونه است که باید مقداری از آن را با آب جوش جوشاند و در مرحله دم کردن مقداری لیمو و عسل به آن اضافه کرد تا کمی طعم تندی آن برطرف شود.

مطلب مرتبط: “۱۰ دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

گل گاوزبان

این گیاه نوعی داروی درمانی محسوب می شود که طبیبان طب سنتی از آن برای رفع بیماری های مختلف استفاده می کنند. دمنوش این گیاه نیز نشاط آور است و به تصفیه خون کمک می کند.

در هنگام تهیه کردن و جوشاندن این گیاه با آب جوش، باید مقداری لیمو و نبات نیز به آن اضافه کرد و سپس آن را برای دقایقی دم کرد. افراد با نوشیدن این دمنوش می توانند خستگی های ناشی از فعالیت های بدنی روزانه را از بین ببرند.

استکان دمنوش

دمنوش انرژی زا جینسینگ

این دمنوش می تواند استرس های افراد را کاهش دهد. قوای جسمانی را بالا ببرد. همچنین دمنوش جینسینگ تاثیر زیادی بر خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه دارد و می تواند آنها را نیز رفع کند.

دمنوش انرژی زا میوه

استفاده از انواع میوه ها به صورت ساده و یا به صورت دمنوش می تواند به خوبی به رفع خستگی های روزانه و تقویت قوای جسمانی افراد کمک کند. یکی از این میوه ها سیب می باشد.

افراد می توانند برای تهیه این دمنوش مقداری از پوست سیب را با مقداری دارچین، عسل و زنجبیل مخلوط کنند و آنها را بجوشانند و سپس اجازه دهند که برای دقایقی دم بکشند.

دمنوش انرژی زا چای کوهی

این چای از گیاهان مختلف کوهی تشکیل شده است و افراد زیادی که علاقه به دشت و کوه دارند، نسبت به جمع آوری آن و استفاده از دمنوش آن اقدام می کنند. این دمنوش حساسیت ها را از بین می برد. گرفتگی های روده ها را برطرف می کند و به آرامش اعصاب نیز کمک می کند.

دمنوش انرژی زا ادویه های مخلوط

این دمنوش از مخلوط مقداری هل، جینسینگ، میخک، دارچین، زنجبیل و … تشکیل می شود. تهیه این دمنوش از ادویه های مختلف می تواند به تقویت روح و روان و البته قوای جسمانی افراد کمک کند و حس نشاط را در افراد مختلف برانگیزد.

کلام آخر در مورد انواع دمنوش انرژی زا

به هر داروخانه ای که برویم، می توانیم یک قرص و یا داروی انرژی زا را خریداری کنیم. اما استفاده از دمنوش های انرژی زای گیاهی و موجود در طبیعت چیز دیگری است. دمنوش هایی که بر مغز و جسم تاثیر می گذارند و می توانند حس خوبی را به افراد عطا کنند.

در این مطلب درباره انواع دمنوش انرژی زا صحبت کردیم. یک دمنوش انرژی زا که در خانه تهیه می شود، می تواند دارای طعم های مختلفی باشد و البته افراد مختلف با توجه به ذائقه خود نیز می توانند به آنها طعم دهند. امیدواریم از این مطلب راضی باشید.