آیا چای  برای کبد چرب مفید است؟ بهترین و مناسب ترین آنها کدامند؟ بیماری کبد چرب یکی از بیماری هایی است که افراد زیادی گریبانگیر آن می باشند. مهم ترین علامت این بیماری چاقی شکم است. افراد باید خیلی سریع به درمان این بیماری بپردازند تا از پیشرفت آن جلوگیری کنند. یکی از مهم ترین درمان های خانگی و جلوگیری از پیشرفت این بیماری استفاده از انواع چای ها و دمنوش های مناسب می باشد.

انواع چای برای کبد چرب

انواع چای و دمنوش های مختلف خانگی و یا آماده دارای ویژگی های مختلفی هستند که هر کدام می توانند در روند درمان برخی از بیماری ها تاثیرگذار باشند و به بهبود و یا کنترل آنها کمک کنند. در مورد بیماری کبد چرب نیز وضعیت به همین گونه می باشد و باید یکی از بهترین این دمنوش ها را انتخاب کرد. با ما در ادامه همراه باشید.

چای سبز و کبد چرب

کبد چرب بیماری است که از تجمع چربی ها در سلول های کبد ایجاد می شود. این نوع نوشیدنی یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که می تواند از تجمع این چربی ها جلوگیری کند و مصرف این نوشیدنی باعث می شود که سلول های چربی شکسته شوند.

قابل ذکر است که افراد برای مصرف این نوشیدنی به منظور رفع چربی های موجود در کبد بهتر است، آن را حدود ۳۰ دقیقه قبل از وعده های غذایی استفاده کنند.

مصرف این نوشیدنی دو تا سه وعده در روز می تواند تاثیر خوبی بر بیماری کبد چرب داشته باشد و در بهبود آن به افراد کمک کند. افراد در کنار مصرف این نوشیدنی باید از رژیم های غذایی مختلف و فعالیت های روزانه متفاوت و منظم نیز استقبال کنند.

استفاده از زنجبیل در کنار چای سبز

در این میان زنجبیل یکی از مهم ترین ادویه هایی است که می تواند به کبد چرب کمک کند و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد تا بدن چربی های کمتری را جذب خود کند. پس افراد بهتر است در هنگام تهیه چای سبز مقداری از این پودر را نیز به نوشیدنی خود اضافه کنند.

همان طور که همه می دانیم زنجبیل یک ادویه تند می باشد که دمای بدن را بالا می برد. با بالا رفتن دمای بدن، کالری های اضافه که در چربی های قسمت های مختلف بدن وجود دارند، سوزانده می شوند. گفتنی است که یکی از محل های ذخیره چربی ها سلول های کبد و ناحیه شکم می باشد.

استفاده از چای گیاه خارمریم

یکی از انواع چای برای کبد چرب، چای گیاه خارمریم است. خارمریم یکی از گیاهانی است که افراد از جوشانده آن برای رفع بسیاری از بیماری ها مانند حالت تهوع و سردرد استفاده می کنند. اما تاثیر آن بر بیماری کبد چرب و بهبود عملکرد آن نیز قابل توجه می باشد.

این دمنوش به خوبی می تواند از رسوب چربی ها در سلول های کبد جلوگیری کند. افراد در هنگام تهیه چای سبز و یا دمنوش گیاه خارمریم می توانند مقداری آب لیمو نیز به آنها اضافه کنند تا تاثیر آنها بر کبد چرب بیشتر شود.

استفاده از چای زردچوبه

چای زردچوبه یکی از این دمنوش ها می باشد که افراد با استفاده از دم کردن ترکیبات مختلفی مانند ادویه زردچوبه، دارچین، زنجبیل، عسل، فلفل و … به درمان کبد چرب می پردازند.

یک استکان چای زردچوبه

چای ماسالا از انواع چای برای کبد چرب

این نوشیدنی نیز یکی نوشیدنی های پر خاصیت هندی می باشد که از مواد گیاهی مختلفی مانند چای سیاه، فلفل، زنجبیل، میخک، رازیانه و … تشکیل شده است. این نوشیدنی با ترکیبات متفاوت و تاثیرگذاری که بر بیماری های مختلف دارد، می تواند به بهبود بیماری کبد چرب کمک کند. زیرا زنجبیل و فلفل موجود در آن می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند.

کافئین موجود در چای سیاه نیز از تجمع چربی ها در سلول های کبد جلوگیری می کند. زیرا سوخت و ساز و دمای بدن را بالا می برد. میخک و رازیانه موجود در این نوشیدنی نیز می توانند به بهبود عملکرد کبد کمک کنند.

افراد مختلف می توانند از گیاهان متفاوت مانند جعفری، رازیانه، بادرنجبویه و … نیز دمنوش های مختلفی را تهیه کنند تا وزن خود را کاهش دهند و از ابتلا به بیماری کبد چرب جلوگیری کنند.

مقاله مرتبط: “انواع چای

کلام آخر در مورد انواع چای برای کبد چرب

همان طور که گفته شد نوشیدنی های زیادی می توانند بر بیماری کبد چرب تاثیرگذار باشند و از تجمع چربی ها در آن جلوگیری کنند. به همین دلیل بهترین و مناسب ترین چای و یا دمنوش را می توان از ترکیب تمام این موارد تهیه کرد. در این میان ذائقه افراد می تواند مهم باشد تا یکی از بهترین آنها را انتخاب کند.

گفتنی است فعالیت ها و ورزش های روزانه و منظم نیز در کنار نوشیدن انواع این دمنوش ها می تواند تاثیرگذاری بهتری بر روند درمان کبد چرب داشته باشند. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم.