آیا چای برای سردرد مفید است؟ چقدر در این مورد می دانید؟ در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد این که آیا چای برای سردرد مفید است یا خیر بپردازیم.

درباره درمان سردرد

سردرد یکی از درد هایی می باشد که به شدت آزاردهنده است. با داشتن سردرد دیگر نمی توان به کار های عادی خود رسیدگی کرد. معمولا برای رفع سردرد از مسکن استفاده می کنند؛ اما مسکن ضرر و زیان های زیادی در پیش دارد.

امروزه روش ها و درمان های سنتی و سالمی برای سردرد وجود دارد. چای برای سردرد بسیار مناسب می باشد؛ زیرا چای سرشار از خاصیت دارویی است. یکی دیگر از علت هایی که چای برای سردرد خوب است، کافئین موجود در آن می باشد. درست است که کافئین برای خیلی از درد ها ضرر دارد، اما تسکین دهنده فوق العاده خوبی برای سردرد می باشد.

یک استکان چای نعناع فلفلی

انواع چای برای سردرد

سردرد ها انواع مختلفی دارند. سردرد سینوسی، سردرد خوشه ای، میگرن، سردرد تنشی، سردرد هورمونی، سردرد ناشی از فشار، سردرد فشار خون و … از انواع سردرد ها می باشند. برای کم کردن این سردرد ها می توانید از انواع چای ها استفاده کنید که به طور معجزه آسایی بهبود می یابید. جالب است بدانید که چای های کافئین دار برای درمان میگرن بسیار مناسب اند.

چای سبز، چای سیاه، چای سفید، چای اولانگ، چای میخک، چای بابونه، چای زنجبیل، چای دارچین، چای نعناع فلفلی، چای بابونه گاوی یا مخلصه، چای ماسالا، چای اسطوخودوس، چای درخت بید و دیگر چای های گیاهی از انواع چای برای سردرد می باشند.

چای های اصلی مانند چای سیاه، دارای کافئین می باشند. چای بابونه و چای نعناع فلفلی برای سردرد های تنشی مناسب اند. چای زنجبیل برای سردرد های خوشه ای، سینوسی و میگرن بسیار توصیه می شود.

طرز تهیه چند نمونه از چای مناسب برای سردرد

در اینجا درباره دو مورد از انواع چای مناسب سردرد صحبت می کنیم:

چای زنجبیل

چای زنجبیل از انواع چای مناسب سردرد می باشد. شما می توانید هنگامی که چای معمولی را دم می کنید، مقداری زنجبیل به آن اضافه کنید تا چای زنجبیل درست کرده باشید. چای زنجبیل علاوه بر سردرد برای حالت تهوع هم بسیار مناسب است. آزمایشی بر روی ۱۰۰ بیمار مبتلا به میگرن شدید نشان داده است که چای زنجبیل از قرص سوماتریپتان، برای میگرن اثر بخشی بیشتری دارد.

چای نعناع فلفل

طرز تهیه این چای به این صورت است که باید نعناع فلفلی را به چای اصلی اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد. این چای برای سردرد تنشی بسیار مناسب است. چای نعناع فلفلی برای حالت تهوع و برای راحت هضم کردن غذا مناسب می باشد.

مطلب مرتبط:”بهترین چای برای دیابتی ها”

در این مطلب در مورد چای برای سردرد صحبت کردیم. انواع مختلف این چای را برای شما گفتیم تا بتوانید از آنها استفاده کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.