آیا چای برای آلزایمر مفید است؟ در این خصوص چه می دانید؟ در این مقاله می خواهیم در مورد ارتباط چای و آلزایمر صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید. همچنین برخی انواع دمنوش برای آلزایمر را نیز بیان می کنیم.

درباره آلزایمر

عده ای از مردم دچار آلزایمر می شوند. بیشتر آن ها با بالا رفتن سن شان وارد این دوران می شوند. آلزایمر از شایع ترین مدل زوال عقل می باشد. ابتلا به آلزایمر به این صورت است که اول اختلال حافظه به اتفاقات اخیر محدود می شود سپس خاطرات و وقایع قدیمی هم به خطر می افتند. امروزه با روش های زیادی از جمله طب سنتی می توانید از مبتلا شدن به آلزایمر جلوگیری کنید.

ارتباط چای و آلزایمر

چای برای آلزایمر بسیار مفید است. نوع چای اصلا مهم نمی باشد و تنها کافی است تا نوشیدنی شما از برگ چای تهیه شده باشد. چای سیاه، چای سبز، چای سفید و چای اولانگ از چای هایی هستند که تهیه شده از برگ گیاه کاملیا سیننسیس می باشند. این چای ها دارای مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان، کافئین، کاتچین، تانن و تئوفلاوین می باشند. تمام این مورد ها به مغز کمک می کند تا از آلزایمر جلوگیری شود.

آنتی اکسیدان، تئوفلاوین ها و کاتچین های موجود در چای برای آلزایمر باعث محافظت از مغز در برابر بیماری و تحلیل رفتن می شوند؛ به نوعی می توان گفت که خاصیت ضد التهابی دارند.

وجود تانن و کافئین در چای باعث افزایش سطح هوشیاری و کارایی در افراد می شود. همچنین تانن باعث می شود تا درصد بسیار زیادی از آلزایمر در افراد پیشگیری شود. ماده ای در چای سبز وجود دارد که باعث می شود میزان قدرت تشخیص اشیا توسط مغز و ظرفیت مغز افزایش یابد.

بهترین چای برای آلزایمر

در بین چای هایی که گفته شده بهترین چای برای آلزایمر چای سیاه، چای سفید و چای سبز می باشند. زیرا این ها برای زیاد شدن هوشیاری و تحریک شدن اعصاب سیستم مرکزی بیشترین تاثیرات را دارند. همچنین چای سبز دارای مقدار بسیار زیادی پلی فنول است. این ماده بعد از جذب شدن در بدن با از بین بردن سم هایی که باعث پیشرفت آلزایمر می شوند، از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کنند.

مطلب مرتبط:”درباره خواص چای سیاه و روش مصرف آن بدانید”

انواع دمنوش برای آلزایمر

همان طور که گفتیم چای از نوشیدنی هایی می باشد که برای پیشگیری از آلزایمر بسیار مناسب می باشد. اما دمنوش ها و نوشیدنی هایی هم وجود دارند که برای پیشگیری از آلزایمر بسیار موثر هستند. در ادامه به بررسی برخی از این موارد موثر که برای آلزایمر مفید اند می پردازیم.

دمنوش دارچین

تجمع پروتئین باعث مبتلا شدن به آلزایمر می شود. دارچین حاوی سینامیک الدهید و اپی کاتچین می باشد که این مواد از تجمع پروتئین جلوگیری می کنند. پس دارچین برای جلوگیری از آلزایمر بسیار موثر می باشد. البته مصرف بیش از حد آن نیز خطرات خود را دارد.

دمنوش بادرنجبویه

این دمنوش در طب سنتی برای جلوگیری از آلزایمر شناخته شده است. گیاه بادرنجبویه سبب از بین بردن انسداد های عروق داخل مغز می شود. از طرفی مصرف این دمنوش باعث می شود تا جریان خون در مغز بهتر شود. از این رو برای افرادی که خاطرات و وقایع را به خوبی به یاد نمی آورند و کم حافظه می باشند، توصیه می شود تا هفته ای چند بار از این دمنوش میل کنند.

دمنوش اسطوخودوس

 این دمنوش را طبیبان در طب سنتی برای پیشگیری از آلزایمر تجویز می کنند. دمنوش اسطوخودوس برای درمان بیماری های مغزی و ذهنی مانند مانیا، مالیخولیا، سرگیجه، صرع، فراموشی و عقب ماندگی ذهنی و فراموشی مناسب می باشد.

آب انار

آب انار سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. این نوشیدنی برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر مفید است.

چای سبز

فایده آب برای آلزایمر

نوشیدن آب در طول روز باعث دفع سموم و مواد زاید بدن و بهبود حافظه می شود. از طرفی ۷۰ درصد بدن را آب تشکیل می دهد و اگر آب کافی به بدن نرسد باعث سردرد می شود. سردرد و دفع نشدن سموم بدن باعث بیماری های بیشتری می شود.

انواع خوراکی های مناسب برای آلزایمر

به جز چای، خوراکی و مواد مغذی دیگری نیز وجود دارند که برای آلزایمر مفید می باشند. سیب، پیاز، پرتقال، گلابی، توت، تمشک، توت فرنگی، بلو بری، دارچین، گل سرخ، زغال اخته، روغن زیتون و شکلات از مواردی می باشند که در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر بسیار مفید هستند. همچنین این مواد دارای فلاونوئید، می باشند؛ که باعث استحکام و تقویت ذهن و حافظه می شود.

حبوبات، غلات کامل، سبزیجات برگ دار و سبز رنگ، آجیل، مرغ و ماهی از انواع دیگر مواد غذایی می باشند که برای پیشگیری از آلزایمر مفید می باشند.

به طور کلی می توان گفت که انجام ورزش های سبک مانند شطرنج، پیاده روی، انجام تمرینات ذهنی مانند حل جدول، حل سودوکو، منچ، بازی های فکری و … در طول روز باعث پیشگیری از مبتلا شدن به آلزایمر می شوند. همچنین مصرف ۵۰۰ میلی گرم فلاونوئید در طول روز در مبتلا نشدن به آلزایمر موثر می باشند.

دراین مطلب درباره فواید انواع چای برای آلزایمر صحبت کردیم. همچنین در کنار آن در مورد انواع دمنوش نیز صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.