مغز پسته یک منبع غنی از اسیدهای چرب مفید است، اما از طرفی مصرف آن به افرادی که میزان تری گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی شود، همچنین به دلیل هضم دشوار آن برای معده مناسب نیست. خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می شود. برای رفع گرمی و خشکی بهتر است قبل یا بعد از مصرف آن سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش مصرف کنید.
همچنین لازم به ذکر است مصرف پسته برای اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماریهای نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه مضر می باشد.
طبع پسته از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک است به همین خاطر برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.

مصرف بی رویه پسته

اگرچه پسته دارای خواص بسیاری است اما به خاطر داشته باشید که مصرف مقادیر زیادی از آن عوارضی چون چاقی، فشار خون، بیماری‌های روده‌ای، معده‌ای و … را به همراه دارد. بهتر است مغز پسته به صورت خام استفاده شود چراکه مصرف روزانه آن به صورت بو داده و نمک زده احتمال ابتلا به فشار خون را افزایش می‌دهد. زیرا نصف فنجان  از پسته نمک زده باعث افزایش دریافت سدیم به ۲۶۳ الی ۵۲۶ میلی‌گرم و منجر به افزایش فشارخون می‌شود. پس حواستان باشد که بیشتر خواصی که از پسته ذکر می شود بیشتر مربوط به پسته ی خام است.

مضرات مصرف بی رویه پسته

آلرژی و پسته

افرادی که نسبت به مواد غذایی مختلف آلرژی دارند بهتر است پسته را با احتیاط مصرف نمایند. علایم حساسیت به این مغز به صورت لکه های قرمز پوست بعد از مصرف پسته یا فرآورده های آن بروز می کند. در موارد شدیدتر ممکن است ورم صورت یا سایر قسمت های بدن، تهوع، اسهال، کرامپ شکمی، سرفه، اشکال در تنفس و … نیز بروز کند. در موارد نادری با مصرف پسته، واکنش آنافیلاکسی با افت فشار، سختی در تنفس و علائمی از این دست مشاهده شده است.

پسته، باعث آلودگی خون می شود؟

البته مصرف زیاد پسته باعث میشود که مقدار ازت در خون و بدن بالا رود و شاید به همین علت است که عده ای معتقدند پسته به اصطلاح باعث کثیف شدن خون می شود، البته دلایل محکمی بر این باور وجود ندارد.

اما لازم به ذکر است با وجود اینکه این مغز مضرراتی دارد اما بازهم نمی توان از فواید فراوان پسته غافل شد. این مغز با توجه به سطح پروتئین، فسفر، کلسیم، پتاسیم و آهنی که در خود جای داده است فوایدی زیادی برای کودکان و زنان باردار دارد.

مشکل در هضم پسته

پسته غنی از اسیدهای چرب است. این مواد در ذات بسیار مفید هستند اما اگر بیش از حد مصرف شوند ضررهایی را به بدن می رسانند. همچنین پسته چون سنگین است، هضم آن برای بدن مشکل است. اگر بیش از حد پسته مصرف کنید دچار مشکلات معده می شوید.

خطر ابتلا به سنگ کلیه

اگر بیش از حد پسته مصرف کنید ممکن است دچار سنگ کلیه بشوید. بنابراین برای حفظ سلامتی خود بهتر است از پسته بصورت متعادل استفاده کنید.

توصیه ی ما به شما این است برای خرید انواع پسته ی خوب و با کیفیت که در عین حال قیمت مناسبی هم داشته باشد به فروشگاه اینترنتی برادران حسینی مراجعه کنید و با چند کلیک یک خرید خوب و لذت بخش را تجربه کنید.