میوه خشک حبه ای را به چه صورت درست کنیم؟ در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد طرز تهیه میوه خشک حبه ای بعنوان یکی از خشکبار بپردازیم. همچنین در مورد خواص میوه خشک حبه ای می گوییم. با ما همراه باشید.

درباره میوه خشک

در فصل های مختلف سال میوه های گوناگونی وجود دارند و هر میوه مخصوص به فصل خودش است. برای این که بتوانیم در فصل زمستان از میوه های فصل تابستان داشته باشیم یا بر عکس، می توانیم از روش خشک کردن میوه به صورت حبه ای استفاده کنیم. از طرفی هم خاصیت میوه های خشک شده با میوه های تازه فرق چندان زیادی ندارد.

شما می توانید با یادگیری طرز تهیه میوه خشک حبه ای همان خواص خود میوه را داشته باشید. یکی از ویژگی های دیگر میوه های خشک شده این است که در تمامی سنین طرفدار دارد. این محبوبیت میوه های خشک به خصوص برای کودکان بسیار خوب است؛ زیرا به جای تنقلات غیر سالم می توانند از این میوه های خشک شده استفاده کنند.

طرز تهیه میوه خشک حبه ای خانگی

طرز تهیه میوه خشک حبه ای کار چندان سختی نمی باشد. برای درست کردن آن ها کافی است مراحل تهیه اش را به ترتیب انجام دهید. ابتدا باید ببینید که بیشتر به چه طعمی از میوه ها علاقه دارید. مثلا طعم ترش، شیرین و یا ملس را دوست دارید. بعد میوه ها را بر اساس آن ذائقه، دسته بندی کنید.

البته از آن جایی که به صورت حبه ای خشک شده در می آیند؛ پس بهتر است از تمام طعم ها و تمام میوه ها قابل دسترسی برای درست کردن میوه خشک شده حبه ای استفاده کنید. طرز تهیه میوه خشک شده حبه ای به این صورت می باشد که ابتدا باید بعد از انتخاب میوه دلخواه خود، آن را به خوبی بشویید. صبر کنید تا کاملا خشک شود سپس اگر میوه لک داشت، لک ها را از میوه جدا کنید.

مقاله مرتبط:”چگونه میوه خشک کنیم که سیاه نشود؟”

طرز تهیه

میوه ها را روی یک تخته قرار دهید و با دقت آن ها را در ابعاد دلخواه به صورت نگینی یا همان مکعبی شکل برش دهید. در این مرحله می توانید پوست میوه را کاملا جدا کنید یا می توانید با پوست آن را نگینی کنید. اکنون یک سینی بردارید و کف آن را پارچه یا کیسه فریزر بگذارید و میوه های حبه شده را کف آن بچینید. سینی را بیرون از فضای بسته خانه، در زیر نور مستقیم آفتاب بگذارید.

دقت کنید که حتما بر روی سینی یک پارچه توری مانند قرار دهید تا حشرات و گنجشکان بر سر آن نروند. همچنین پارچه توری باعث می شود تا کثیفی و گرد و خاک روی میوه ها نشیند. حتما باید شب ها سینی را به داخل خانه بیاورید؛ زیرا شب ها هوا دارای رطوبت می باشد. به همین دلیل رطوبت میوه ها را خراب می کند. حتی می توانید شب ها سینی را جلوی یک پنکه بگذارید.

زمان خشک شدن این حبه ها بیشتر از میوه های چیپسی است؛ زیرا آن ها ورقه های نازکی اند اما این حبه ها آب بیشتری دارند. به طور تقریبی می توان گفت زمان خشک شدن میوه های حبه ای ۴ الی ۶ روز می باشد. در این زمان شما باید هر چند ساعت یکبار میوه ها را زیر و رو کنید تا همه جای آن ها به طور یکسان شروع به خشک شدن کند. بعد از این چند روز شما دارای میوه های خشک حبه ای شده اید. از آن ها می توانید حتی در میان وعده های خود استفاده کنید.

نکات طرز تهیه میوه خشک حبه ای

  • می توانید قبل از این که میوه ها را بگذارید زیر نور آفتاب، آن ها را در آب و شکر برای شیرین تر شدن بگذارید.
  • به دلخواه میتوانید میوه ها را با هم ترکیب کنید. مثلا سیب و موز را با هم در مخلوط کن بریزید سپس آن ها را از صافی رد کنید. بعد با قالب های مکعبی آن ها را برش دهید. به ترکیب سیب و موز می توانید کمی پودر قند و دارچین هم اضافه کنید. در انتخاب میوه ها سعی کنید که میوه های سالم و تازه را جدا کنید.
  • بهتر است برای خواص بیشتر پوست آن ها را جدا نکنید. می توانید برای جلوگیری از سیاه شدن میوه هایی مثل سیب آن ها را یک ساعت در آب لیمو تازه قرار دهید و سپس با دستمال خشکش کنید.
  • اگر شرایط این را ندارید که میوه ها را زیر نور آفتاب قرار دهید، می توانید آن ها را بر روی شوفاژ یا بخاری هم بگذارید.
  • برای برش زدن میوه ها بهتر است از چاقوی بسیار تیز استفاده کنید. اگر سعی کنید که اندازه آن ها یکسان باشد، در زیبایی آن ها بسیار موثر است.

خرید میوه خشک

خواص میوه خشک حبه ای

از آن جایی که خواص میوه خشک با میوه ی حبه ای یکسان می باشد؛ پس میوه های خشک شده حبه ای دارای خاصیت زیادی می باشند. استفاده از این میوه های خشک شده برای برطرف کردن گرسنگی خوب است. آن ها سرشار از ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان، فیبر، مواد معدنی و … می باشد. تنظیم کننده اعصاب، شادابی پوست، تقویت مو، باعث عملکرد بهتر مغز، موثر برای کم خونی، جایگذاری تغذیه نامناسب، جلوگیری از فشار خون بالا و پیشگیری از انواع سرطان ها از انواع خواص میوه های خشک شده حبه ای می باشند.

در این مطلب در مورد طرز تهیه میوه خشک حبه ای صحبت کردیم و از خواص میوه خشک حبه ای گفتیم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید واقع شود. از همراهی شما سپاسگذاریم.