آشنایی با طرز تهیه دمنوش چای سیاه و کرن بری شما را از خواص خوب این نوشیدنی مفید بهره‌ مند می کند. دمنوش چای سیاه و کرن بری از چای سیاه و میوه کرن بری تهیه می شود. این محصول سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی بوده و خواص درمانی مختلفی را به خود اختصاص داده است.

کرن بری چیست؟

کرن بری میوه ای شبیه به ذغال اخته و با طعم ترش و شیرین است. این میوه قرمزرنگ در آمریکا و کانادا کشت می ‌شود. از آنجایی که کرن بری در کشور ما کمیاب است برای بهره مندی از خواص خوب آن می توان از دمنوش چای سیاه و کرن بری استفاده کرد. کرن بری حاوی ویتامین ث، ویتامین کا، آنتی اکسیدان و… است.

آشنایی با طرز تهیه دمنوش چای سیاه و کرن بری

برای بهره مندی از خواص دمنوش چای سیاه و کرن بری کافیست طرز تهیه آن را یاد بگیرید. این محصول به صورت چای کیسه ای کرن بری در بازار عرضه می ‌شود. با توجه به طرز تهیه دمنوش چای سیاه و کرن بری می توان ۱ یا ۲ عدد چای کیسه ای کرن بری را با استفاده از آب جوش دم کرد. میزان غلظت دمنوش به ذائقه مصرف ‌کننده بستگی دارد.

برای دم کردن چای کیسه ای از یک فنجان یا قوری استفاده کنید. کیسه چای را در آب جوش قرار داده و منتظر بمانید تا دم بکشد. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه می توانید کیسه چای را بیرون آورده و دمنوش چای سیاه و کرن بری را نوش جان کنید. مقدار مجاز مصرف این دمنوش ۳ تا ۵ فنجان در روز است. بهترین زمان مصرف آن هم ۲ ساعت قبل یا بعد از غذا اعلام شده است.

خواص دمنوش چای سیاه و کرن بری

خواص دمنوش چای سیاه و کرن بری شامل موارد مختلف و بسیار زیادی می باشد که بهتر است تمامی آن ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. برخی از این خواص عبارتند از:

کمک به کاهش وزن و رفع سلولیت

یکی از خواص دمنوش چای سیاه و کرن بری تاثیر آن در لاغری و از بین رفتن سلولیت است. مصرف این دمنوش به کم شدن اشتها و چربی سوزی کمک می کند. دمنوش چای سیاه و کرن بری تاثیر بسزایی در لاغری شکم و پهلو دارد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

زمانی که باکتری پیلوری قصد دارد به دیواره دستگاه گوارش بچسبد کرن بری مانع از انجام این کار می شود. مصرف دمنوش چای سیاه و کرن بری می تواند از ابتلا به عفونت های معده جلوگیری کند.

رفع عفونت های مجاری ادراری

یکی از مهم ترین خواص دمنوش چای سیاه و کرن بری نقش آن در پاکسازی و از بین بردن عفونت ها و مشکلاتی است که در مجاری ادراری، مثانه و کلیه پیش آمده است. این دمنوش کبد را پاکسازی و شن ریزه های کلیه را دفع می کند.

تامین سلامت دهان و دندان

کمک به حفظ سلامت دهان و دندان یکی دیگر از خواص دمنوش چای سیاه و کرن بری است. مصرف این دمنوش عفونت های باکتریایی را در دهان به کمترین حد ممکن رسانده و مانع از پوسیدن دندان ها می شود. چای کیسه ای کرن بری از عفونت لثه هم جلوگیری می کند.

مقاله مرتبط :” بهترین دمنوش های خواب آور و آرام بخش کدام است؟ “

نتیجه گیری

در این مقاله طرز تهیه دمنوش چای سیاه و کرن بری را برای شما مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید این دمنوش نهایت استفاده را داشته باشید. همچنین بهتر است به خواص و ویژگی های این دمنوش هم توجه لازم را داشته باشید.