دمنوش عناب چیست و چگونه درست می شود؟ در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد طرز تهیه دمنوش عناب بپردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید و همچنین از خواص آن اطلاع پیدا کنید.

درباره دمنوش عناب

دمنوش عناب در چین بیش تر از ۴ هزار سال است که محبوبیت دارد. این دمنوش خواص بسیار زیادی دارد و برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد. از دمنوش عناب در درمان های سنتی استفاده می کنند. به طور کلی میوه عناب به عنوان خرمای قرمز یا خرمای چینی شناخته شده می باشد. دلیل اصلی استفاده و محبوبیت زیاد این چای، ترکیبات غلیظ مواد مغذی می باشد. از جمله بعضی از این مواد مغذی، آنتی اکسیدان های منحصر به فرد هستند.

طرز تهیه دمنوش عناب کار چندان سختی نمی باشد. دمنوش عناب انواع گوناگون و مختلفی دارد:

  • دمنوش عناب و دارچین
  • دمنوش عناب و زنجبیل
  • دمنوش عناب خشک
  • دمنوش عناب و آویشن
  • دمنوش عناب و زرشک
  • دمنوش عناب و هل
  • دمنوش عناب و زعفران
  • دمنوش عناب و خرما

از انواع دمنوش های عناب می باشند.

طرز تهیه دمنوش عناب و خواص آن

در ادامه به بررسی و طرز تهیه برخی از انواع دمنوش عناب می پردازیم.

دمنوش عناب

طرز تهیه دمنوش عناب به این صورت است که در ابتدا عناب ها را می شویید و خشکشان می کنید. سپس هسته را از گوشت عناب جدا کنید و میوه را خرد کنید. بعد از خرد کردن عناب ها آن ها را داخل قوری بریزید. درون قوری را از آب پر کنید. قوری را بر روی حرارت ۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید و صبر کنید تا دم بکشد. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده است. این دمنوش دارای طعمی شیرین می باشد به همین دلیل نیاز به شیرین کردن آن نیست. حتی شما می توانید در دمنوش خود مقدار کمی آبلیمو یا پودر قند لیمو عمانی اضافه کنید.

دمنوش عناب و دارچین به همراه زنجبیل

در طرز تهیه دمنوش عناب و دارچین به همراه زنجبیل شما به ۲۰ عدد عناب، ۳۰ گرم ریشه زنجبیل تازه، ۱۰ گرم چوب دارچین و یک و نیم لیتر آب نیاز دارید. ابتدا باید داخل قوری را پر از آب کنید. سپس عناب و زنجبیل را به همراه چوب دارچین در داخل قوری بریزید. قوری را بر روی حرارت متوسط به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا خوب دم بکشد.

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه دمنوش شما حاضر می شود. اکنون باید آن را از یک صافی رد کنید و بعد میل بفرمایید. شما می توانید دمنوش را نهایتا به مدت هفت روز در یخچال نگهداری کنید. سرو دمنوش عناب و زنجبیل به همراه دارچین به صورت گرم و هم سرد می باشد.

خواص دمنوش عناب

دمنوش عناب دارای خواص درمانی و ویتامین های بسیار زیادی می باشد. این دمنوش برای سرما خوردگی بسیار مفید است و به بهبود سریع تر آن کمک زیادی می کند. از آن جایی که در دمنوش عناب آهن وجود دارد به بهبود گردش خون در سر و تقویت فولیکول ها کمک می کند. به همین دلیل میتوان گفت که در تقویت رشد مو بسیار تاثیر گذار هست. درمان بی خوابی، کاهش استرس، سلامت قلب و عروق، درمان یبوست، سلامت استخوان، جلوگیری از چروک شدن پوست، رقیق کننده خون و … از دیگر خواص دمنوش عناب می باشد.

نکات طرز تهیه دمنوش عناب

بهتر است برای طرز تهیه دمنوش عناب نکاتی را رعایت کنید.

  • اول از همه شما برای این که مزه عناب کاملا در دمنوش مشخص باشد، باید هسته آن را جدا کنید و عناب را خرد کنید.
  • بهتر است هنگام دم کردن دمنوش عناب، قوری را بر روی حرارت مستقیم نگذارید و آن را روی سماور یا کتری در حال جوش بگذارید؛ تا با بخار آب دم بکشد.
  • اگر برای درست کردن این دمنوش از عناب خشک می خواهید استفاده کنید، ابتدا عناب ها را کمی خیس کنید.
  • داخل این دمنوش می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه تان مقدار کمی شیره انگور، نبات، عسل و یا آبلیمو بریزید.
  • در طرز تهیه این دمنوش با آویشن، دارچین، زنجبیل بهتر است از چوب برگ و خود میوه استفاده کنید. زیرا اگر پودر این ها را بریزید، دمنوش عناب شما کدر می شود.

 

مطلب مرتبط:”طرز تهیه دمنوش چگونه است؟”

در این مطلب درباره طرز تهیه دمنوش عناب صحبت کردیم. خوب است این دمنوش پرخاصیت را تهیه کنید و از طعم دلپذیر و خواص آن استفاده کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.