روزانه چقدر آجیل بخوریم؟

آجیل خام از جمله تنقلات مفیدی است که از انواع مغزها تشکیل شده اند، توجه طرفداران زیادی را به خود جلب می کنند و برای استفاده گروه های سنی مختلف، خوراکی مفید و ضروری به حساب می آیند. این مغزهای فوق العاده میزان مصرف خاصی را دارند که نباید روزانه از آن حد بیشتر استفاده کرد. اگر شما هم از دوست داران آجیل هستید و علاقه دارید روزانه از این مغزهای بی نظیر استفاده کنید این را در خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از بروز مشکلات و اختلالات مختلف در بدن بهتر است از آجیل ها روزانه به مقدار ۳۰ تا ۴۰ گرم استفاده کنید تا از به وجود آمدن هر گونه مشکل خودداری کنید.

استفاده به اندازه از مغزها، کمک شایانی به عملکرد بهتر سیستم بدن می کنند و همچنین باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن بیماری ها می شوند.

درمان با آجیل

می توان گفت اکثر مغزها خاصیت بالایی دارند اما در این بین هر یک از آن ها به تنهایی برای درمان یک نوع یا چند بیماری نیز مفید هستند و اگر از نگاه درمانی به آن ها نگاه کنیم گاهی لازم است روزانه، تنها از چندنوع مغز مفید که بیشتر برای بهبود و درمان مشکلات ما لازم و مفید هستند استفاده کنیم.

مواد مغذی مغزها

فیبر: مغزها به دلیل فیبری که درون خود دارند به کاهش کلسترول کمک کرده و همچنین باعث می شوند درون ما احساس سیری به وجود آمده که این امر خودش کمک دوچندانی به خوردن حجم کمتری از غذا و در نهایت کاهش وزن نیز می کند. و همینطور هم فیبر موجود در مغز ها برای جلوگیری از بیماری دیابت مفید است.

اسیدهای چرب اشباع نشده: این اسیدها برای از بین بردن کلسترول بد خون یا همان LDL بسیار مفید بوده که به نام چربی های مفید نیز شناخته شده اند که بیشتر در بادام درختی، بادام هندی و بادام زمینی، گردو، سویا، کنجد و تخمه آفتابگردان یافت می شوند.

ویتامین E : وجود این ویتامین در بدن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث می شود از آسیب رساندن مواد شیمیایی مضر به بدن جلوگیری کند و همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند باکتریها و ویروس ها از بین بروند. ویتامین E در تخمه آفتابگردان، بادام درختی، فندق و بادام هندی موجود است.

پروتئین : یکی از اصلی ترین مواردی که در هرم غذایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده، پروتئین است چراکه وجود آن در بدن برای هر انسانی که می خواهد زندگی سالمی را داشته باشد، لازم و ضروری است. می توان گفت پروتئین ها مواد مغذی اصلی هر یک از سلول های زنده بدن هستند که درون خود نه تنها اکسیژن، هیدروژن و کربن دارند بلکه مقداری ازت و گاهی گوگرد نیز موجود است. این ماده اساسی مسئولیت های زیادی از جمله ساختن بعضی از هورمون ها، آنزیم ها و تبدیل کردن انرژ ی شیمیایی به کار و انتقال هیدروژن و اکسیژن متنوع و … است. این ماده مغذی را می توان در بادام زمینی، پسته به فراوانی یافت.

آهن : از آن دسته مواد معدنی است که کمبود آن باعث اختلال در اکسیژن رسانی مناسب به بافت های بدن می شود. وجود آهن برای شکل گیری هموگلوبین بسیار اهمیت داشته و همچنین باعث رشد مغز و عملکرد بهتر آن نیز می شود. آهن را می توان با مصرف پسته، فندق، بادام درختی و گردو  به دست آورد.

کلام پایانی :

مغزها به دلیل وجود ویتامین و مواد معدنی که درون خود دارند بدیهی است که برای بدن ضروری و حیاتی بوده و  باید حتما آن ها را در برنامه رژیم غذایی خود قراردهیم چراکه تامین فیبر، آهن، ویتامین ها، پروتئین و اسیدهای چرب اشباع نشده برای بدن باعث جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می شود و همچنین رسیدن این موادمعدنی به بدن کمک شایانی نیز به بهبود و یا درمان اختلال های موجود در بدن و همچنین کمک به سلامت بهتر ما می کند پس نکته کلیدی این است که باید روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از این مغزهای مقوی که سرشار از مواد مفید هستند، مصرف کنیم.