کدام دمنوش ها را می توان با هم ترکیب کرد؟ آیا در این مورد چیزی می دانید ؟ در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد ترکیب دمنوش های گیاهی با یکدیگر بپردازیم.

درباره دمنوش ترکیبی

دمنوش های گیاهی از گذشته تا کنون در بین تمام مردم دنیا مورد استقبال قرار گرفته اند. دمنوش ها از گیاهان، گل ها، برگ های خشک شده و میوه های خشک و همچنین ادویه ها تهیه می شوند. آن ها سرشار از خاصیت می باشند.

دمنوش ترکیبی، هم می توانند بسیار ضرر داشته باشند و هم می توانند سرشار از خاصیت باشند. شما باید قبل از تداخل دمنوش ها با یکدیگر از زیان و یا فایده آن ها مطلع شوید. در این متن می خواهیم مطالبی را در مورد تداخل و ترکیب دمنوش ها بیان کنیم.

انواع دمنوش های ترکیبی و خواص آن ها

اگر دمنوش ترکیبی را به درستی تهیه کنید، می توانید از خواص زیادی بهره مند شوید. موارد زیر از دمنوش هایی می باشند که سرشار از خاصیت اند و در طب سنتی نیز از آن ها استفاده ی زیادی می شود.

دمنوش ترکیبی برای کاهش وزن

این دمنوش مناسب افرادی می باشد که اضافه وزن دارند. توصیه می شود این افراد به جای خوردن دارو های شیمیایی مضر، از داروهای گیاهی مانند این دمنوش استفاده کنند. ترکیبات این دمنوش لاغری شامل چای سبز، زیره و به لیمو می باشد.

دمنوش برای هضم غذا

امروزه بسیاری از مردم از مشکلات گوارشی رنج می برند. علت اصلی این مشکلات نیز در هضم غذا می باشد. نوشیدن این دمنوش برای هضم بهتر غذا بسیار مفید و مناسب است. بهترین زمان برای نوشیدن آن نیز کمی بعد از خوردن غذا می باشد.

ترکیبات این دمنوش شامل رزماری، پونه و کاکوتی می باشد. این دمنوش علاوه بر کمک به هضم غذا برای از بین بردن سردرد های ناشی از خستگی و مشغلات و همچنین اضطراب و استرس بسیار مناسب است.

دمنوش برای کاهش فشار خون

افراد زیادی مخصوصا میانسالان، وجود دارند که از داشتن فشار خون بالا رنج می برند. توصیه می شود این افراد حتما از این دمنوش استفاده کنند. زیرا باعث می شود تا فشار خون پایین آید. ترکیبات این دمنوش شامل چای ترش و میوه ی نسترن است. این دمنوش علاوه بر کاهش فشار خون برای تصفیه خون نیز بسیار مناسب می باشد.

دمنوش آرامبخش

افراد زیادی وجود دارند که در طول روز در گیر کار های زیاد و افکار خسته کننده می باشند. گاهی این افراد برای آرامش خود از قرص ها و داروهای شیمیایی استفاده می کنند. پیشنهاد ما به آن ها این است که به جای خوردن داروهای شیمیایی از این دمنوش استفاده کنند. بهتر است این دمنوش را آخر شب مصرف کنید تا از تمام دغدغه ها و استرس های روزانه رها شوید.

این دمنوش ترکیبی شامل گل گاوزبان، میوه نسترن، سنبل الطیب، بهار نارنج، گل محمدی، چای کوهی، به لیمو، بادرنجبویه و چوب دارچین می باشد.

دمنوش تقویت کننده ی اعصاب

خیلی از افراد هستند که از ناراحتی اعصاب رنج می برند. آن ها با مصرف این دمنوش می توانند اعصاب خود را تقویت کنند و همچنین آرامش را به خود برگردانند. مواد تشکیل دهنده این دمنوش حاوی گل گاوزبان، به لیمو و سنبل الطیب می باشد.

دمنوش تقویت کننده دستگاه گوارش و سوء هاضمه

این دمنوش علاوه بر خاصیت دارویی که دارد، دارای طعمی فوق العاده نیز می باشد. تقویت دستگاه گوارش، سوء هاضمه، بادشکن، درمان تهوع، درمان استفراغ، درمان اسهال و بی اشتهایی، درمان نفخ و کاهش قند خون از خاصیت های این دمنوش می باشد. مواد تشکیل دهنده آن نیز شامل گل های بابونه، دارچین، میخک و هل می باشد.

گیاهان دارویی برای درست کردن دمنوش

دمنوش مناسب برای سلامتی

این دمنوش بدن را بسیار مقاوم می کند. برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مناسب است. علاوه بر این ها باعث ضدعفونی کردن دستگاه گوارش و ضد درد نیز می باشد. ترکیبات این دمنوش شامل پونه، پنیرک، سرخارگل، کاکوتی، بابونه، زیرفون و لیمو عمانی می باشد.

دمنوش ضد سرطان

نوشیدن این دمنوش باعث می شود تا از ابتلا به سرطان جلوگیری شود. علاوه بر ضد سرطان بودنش باعث تقویت کبد، ضد میکروب و همچنین برای افرادی که فشار خون بالا دارند مناسب است. زیرا باعث کاهش فشار خون می شود. ترکیبات این دمنوش گیاهی شامل چای ترش، زرشک و سیب می باشد.

طرز تهیه دمنوش ترکیبی

برای تهیه و درست کردن این دمنوش های ترکیبی تنها کافی است تا مواد تشکیل دهنده آن ها را با هم ترکیب کنید و بگذارید تا دم بکشد. در ادامه طرز تهیه برخی از آن ها را خواهیم گفت.

طرز تهیه دمنوش آرام کننده

گل گاو زبان، به لیمو، چای کوهی، میوه نسترن، گل محمدی، بهار نارنج، بادرنجبویه و چوب دارچین را به میزان مساوی و کم با هم مخلوط کنید. سپس بگذارید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد.

دمنوش تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

ابتدا آب را به جوش آورید. سپس آب پرتقال تازه و سوسن تایلندی را به آن اضافه کنید. برای شیرین شدن می توانید از عسل و برای چاشنی می توانید از چای، چوب دارچین و لیمو استفاده کنید.

مطلب مرتبط:”انواع دمنوش برای سردرد را بشناسید”

در این مطلب درباره انواع دمنوش ترکیبی صحبت کردیم و همچنین طرز تهیه برخی انواع آن را بیان کردیم. امیدواریم این مطلب رضایت خاطر شما را جلب کند و بتوانید از آن استفاده کاربردی داشته باشید.