سردرد یکی از مشکلاتی است که هر کسی در هر شرایطی می تواند به آن دچار شود. این مشکل عمدتا بر اثر استرس، بی آبی بدن و … ایجاد می شود. در این میان داروهای شیمیایی و دمنوش های گیاهی می توانند به درمان و یا کنترل این بیماری کمک کنند. ما در اینجا به معرفی برخی از دمنوش موثر برای رفع این مشکل می پردازیم.

دمنوش برای سردرد

این بیماری بر اثر دلایل مختلفی ایجاد می شود و خوردن یک دمنوش گرم می تواند به رفع و یا کاهش آن کمک کند. همه ما تا به حال با این مشکل روبرو شده ایم و بهتر است قبل از استفاده از داروهای شیمیایی از یکی از این دمنوش ها استفاده کنیم.

دمنوش زنجبیل

یکی از انواع دمنوش برای سردرد، دمنوش زنجبیل است. گیاه زنجبیل نیاز به معرفی ندارد. یکی از مهم ترین کاربردهای آن رفع مشکلات گوارشی از جمله نفخ و سوء هاضمه می باشد. رفع سردرد نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از این گیاه گرم و البته تند می باشد.

افراد برای تهیه این دمنوش می توانند از زنجبیل تازه استفاده کنند و آن را بجوشانند و برای دقایقی آن را دم و سپس میل کنند.

دمنوش ریحان

گاهی اوقات استرس های زیاد سبب ایجاد این مشکل می شود و در نتیجه هورمون کورتیزول نیز به میزان زیادی در مغز ترشح می شود. در این میان مصرف دمنوش خوشبوی ریحان می تواند تا حدودی استرس های ناشی از فعالیت های روزانه را برطرف کند. دمنوش ریحان از انواع دمنوش برای سردرد است.

طرز تهیه این دمنوش نیز مانند دیگر دمنوش ها می باشد و باید بعد از جوشاندن برگ های ریحان، اجازه داد تا برای دقایقی دم بکشد و سپس آن را میل کرد.

دمنوش بابونه

گاهی اوقات این مشکل بر اثر بی خوابی ها و اختلالات موجود در ساعات خواب افراد ایجاد می شود. در این میان دمنوش بابونه می تواند سبب رفع بی خوابی شود و ساعات خواب را منظم کند.

افراد برای تهیه این دمنوش باید گیاه بابونه را بجوشانند و دم کنند و در هنگام خوردن برای خوش طعم شدن، مقداری عسل نیز به آن اضافه کنند.

دمنوش میخک

این گیاه می تواند مسیر های ایجاد درد را در سر مسدود کند و به کاهش دردها کمک کند. به همین خاطر مصرف دمنوش این گیاه مرسوم است. افراد برای تهیه این دمنوش باید مقداری از گیاه میخک را با آب بجوشانند و پس از گذشتن چند دقیقه از دم کردن این دمنوش، آن را میل کنند.

دمنوش نعناع

یکی دیگر از دمنوش برای سردرد، دمنوش نعناع است. افراد از دمنوش این گیاه نیز برای رفع بیماری های مختلف خود از جمله مشکلات گوارشی، تنگی نفس، آلرژی ها و … استفاده می کنند. دم کرده این گیاه برای رفع سردرد نیز موثر می باشد. افراد برای تهیه دمنوش این گیاه می توانند گیاه نعناع را بجوشانند و میل کنند و یا فقط بوی دم کرده آن را استشمام کنند تا مشکلشان رفع شود.

کلام آخر در مورد دمنوش برای سردرد

برخی از بیماری ها خیلی آسان به نظر می رسند اما همیشگی هستند و می توانند در بسیاری از فعالیت های روزمره اختلال ایجاد کنند.

در برخی از موارد اگر زودتر علت آنها را پیدا نکنیم ممکن است این بیماری ها پیشرفت کنند و جدی شوند. یکی از این بیماری انواع سردرد می باشد.

برخی اوقات افراد علت ایجاد این مشکل را در خود می دانند، از دلایل ساده ایجاد این مشکل می توان به استرس، اضطراب، بی خوابی های شبانه، عصبانیت و … اشاره کرد که بیشتر آنها با استفاده از دمنوش های مناسب رفع می شود.

اما برخی اوقات این مشکل جدی می شود و به مرحله ایجاد تومور و یا ابتلا به سردردهای میگرنی می رسد که باید توسط انواع قرص ها و درمان های شیمیایی رفع شود.