حتما در مورد خواص مختلف زعفران مطالبی را شنیده‌اید. ادویه‌ای گران‌قیمت، با عطر و طعمی بی‌نظیر، که علاوه بر استفاده خوراکی، خواص درمانی فراوانی دارد. از جمله خاصیت‌های جالب زعفران می‌توان به تاثیر مناسب و فواید آن برای پوست اشاره کرد. شاید شما هم شنیده باشید که زعفران تاثیر زیادی بر زیبایی پوست دارد. طلای سرخ منبعی مناسب از مواد معدنی، ویتامین و آنتی‌اکسیدان است. وجود آنتی‌اکسیدان سبب جلوگیری از مشکلات پوستی شده و از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند. همچنین پتاسیم موجود در این ادویه به ترمیم و تشکیل بهتر سلول‌های پوستی کمک می‌کند. خاصیت ضد‌التهابی زعفران باعث شده که محافظ مناسبی برای پوست در برابر آکنه محسوب شود. البته تمامی این فواید، زمانی وجود خواهد داشت که زعفران مورد استفاده اصل باشد نه تقلبی و یا دارای ناخالصی.

اما واقعا چطور میتوان تشخیص داد که زعفران اصلی است یا تقلبی؟

بد نیست بدانید که زعفران باکیفیت و مرغوب برای رنگ‌دهی باید ۱۵ دقیقه در آب بماند. اگر زودتر از این زمان شاهد رنگ‌‌دهی زعفران باشید، باید به اصل بودن آن شک کنید. امروزه با توجه به خواص مفید شناخته شده زعفران برای پوست، از آن در محصولات زیبایی استفاده می‌شود.

بنر خرید زعفران از آجیل و خشکبار حسینی

فواید زعفران برای پوست

اصولا جهت بهره‌مندی از خواص مفید زعفران برای پوست استفاده از دمنوش و ماسک زعفران توصیه می‌شود.

یکی از نکات بسیار مهمی که حتما باید مورد توجه قرار گیرد این است که ارتقای سیستم ایمنی بدن باعث بهبود وضعیت پوست و شادابی و شفافیت آن خواهد شد.

بنابراین اگر به دنبال داشتن پوستی سالم و شاداب هستید همواره باید به فکر تقویت سیستم دفاعی بدن‌تان باشید. شاید دیده باشید که افرادی با مشکلات کبدی مانند کبد چرب، دارای پوستی تیره‌تر هستند. بنابراین در کنار توجه به سلامت پوست، توجه به سلامت کل بدن و ارتقای سیستم ایمنی اهمیت زیادی دارد. زعفران ماده‌ای طبیعی است که تاثیر مناسبی بر بهبود وضعیت پوست دارد. این ادویه مفید باکتری‌های پوستی را از بین برده و به درمان آکنه کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: خواص دمنوش زعفران

شفافیت پوست با زعفران

ماسک‌های زعفران چه تاثیری بر پوست دارند؟

ماسک‌های زعفران در مدت زمان کوتاهی قابل تهیه هستند و برای مراقبت‌های پوستی یک راه طبیعی و مفید محسوب می‌شوند. استفاده از این ماسک‌ها به صورت تدریجی و در طول زمان تاثیر خود را بر پوست نشان می‌دهند.

وجود ماده معدنی منیزیم در زعفران باعث جوانی و شادابی پوست خواهد شد. استفاده از چای زعفران باعث زیبایی پوست و برطرف شدن آکنه و جوش‌های پوستی خواهد شد.

رفع عفونت‌های پوستی با استفاده از ماسک زعفران

یکی از دلایل مشکلات پوستی به وجود آمدن عفونت است. بسیاری از افراد برای برطرف کردن این مشکلات مجبور به استفاده از مواد شیمیایی می‌شوند. در حالیکه استفاده از زعفران تضمین‌کننده سلامت پوست به صورت کامل است. همچنین سلنیومی که در زعفران وجود دارد باعث کمک به پوست در فرآیند جوان‌سازی و سلول‌سازی خواهد شد.

استفاده از زعفران و بالا رفتن انرژی سطح پوست

بد نیست بدانید که مصرف زعفران باعث افزایش انرژی سطح پوست می‌شود. این انرژی به بازگشت طراوت و تازگی به پوست کمک می‌کند. مصرف دمنوش زعفران باعث افزایش انرژی سطح پوست و در نتیجه شادابی آن خواهد شد. با بالا رفتن گردش خون در پوست، اکسیژن‌رسانی به آن نیز افزایش خواهد یافت.

خرید زعفران با کیفیت و مرغوب از برادران حسینی

کاهش آکنه‌های پوستی با زعفران

اصولا پیدایش  آکنه‌هایی با رنگ سیاه و سایر جوش‌های پوستی به دنبال بروز استرس و نگرانی در افراد افزایش خواهد یافت. زمانی که فرد تصمیم بگیرد از نگرانی و استرس دوری کند، کمتر دچار جوش‌های پوستی خواهد شد. یکی از راه‌ها برای برای برطرف کردن افسردگی و عوارض مربوط به آن، مصرف زعفران است. به این ترتیب توصیه می‌شود که این افراد در رژیم غذایی خود زعفران را بگنجانند.

قطعا بالا رفتن سطح کیفیت زندگی به بهبود وضعیت پوست منجر می‌شود. در شرایط نگرانی و اضطراب، پوست سریعتر از حالت طبیعی دچار پیری و مشکلات متعدد خواهد شد. با حذف این موارد از زندگی روزمره شفافیت پوست نیز افزایش می‌یابد.

استفاده از ماسک زعفران و تاثیر آن در بهبود سریعتر زخم بیماران دیابتی

اصولا فرآیند بهبود زخم در افرادی که مبتلا به دیابت هستند به کندی صورت می‌گیرد که این موضوع می‌تواند آزار‌دهنده باشد. از آنجایی که زعفران حاوی زینک است، مصرف آن باعث بهبود زخم‌های سطحی خواهد شد.

استفاده از ماسک زعفران پس از اطمینان از عدم حساسیت

حتما باید توجه داشت که پیش از استفاده از ماسک زعفران، تست عدم حساسیت انجام شود. به این ترتیب که پیش از قرار دادن ماسک بر روی صورت، مقداری از آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بدن قرار داده و پس از اطمینان از عدم حساسیت، از ماسک استفاده شود.

درخشان شدن پوست با استفاده از ماسک عسل و زعفران

با سرد شدن هوا، پوست صورت با سرعت بیشتری دچار خشکی می‌شود. با خشک شدن پوست، سطح آن نیز تیره خواهد شد. برای بازگرداندن لطافت و درخشندگی سطح پوست می‌توان از ماسک عسل و زعفران استفاده کرد. عسل خاصیت آبرسانی داشته و با قرارگیری بر روی پوست باعث لطافت آن و برطرف شدن خشکی می‌شود.

از طرف دیگر زعفران موجود در این ماسک باعث بهبود گردش خون در پوست صورت و افزایش اکسیژن‌رسانی به آن می‌شود. به این ترتیب درخشندگی پوست افزایش خواهد یافت. برای تهیه ماسک عسل و زعفران کافی است یک قاشق عسل را با چند رشته زعفران ترکیب کرد.

روشن شدن پوست با استفاده از ماسک زعفران

همان‌طور که اشاره شد، زعفران حاوی آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل استفاده از آن سبب برطرف شدن تیرگی پوست و لکه‌های تیره خواهد شد. افرادی که دچار لک صورت هستند می‌توانند برای روشن شدن پوست از ماسک شیر و زعفران استفاده کنند. برای تهیه این ماسک می‌توان مقداری شیر رد با پودر زعفران مخلوط کرده و بر روی پوست قرار داد.

همچنین مخلوط زعفران و شیر پر‌چرب، می‌تواند در درمان آفتاب‌سوختگی موثر باشد. به این ترتیب تیرگی به وجود آمده بر اثر آفتاب‌سوختگی از بین خواهد رفت.

برطرف کردن جوش‌های صورت با استفاده از ماسک زعفران و ریحان

یکی از ماسک‌هایی که می‌تواند سبب از بین رفتن جوش‌های صورت ماسک زعفران و برگ ریحان است. برای تهیه این ماسک می‌توان تعداد ۶ یا ۷ برگ تازه ریحان را با پودر زعفران در یک ظرف مناسب کوبیده و بر روی صورت قرار داد.