حتما در مورد خواص فراوان زعفران شنیده اید. اما آیا می دانید ارتباط زعفران و فشار خون چیست؟ اگر این مطلب را بخوانید متوجه ارتباط زعفران و فشار خون می شوید؛پس با ما همراه باشید.

درمان فشار خون

عملکرد درست و یا نادرست هر عضو از بدن می تواند سبب تاثیر بر عملکرد دیگر اعضای بدن شود. فشار خون نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. بسیاری از بیماری های قلبی و مغزی، کم خونی و …. می توانند در کاهش و یا افزایش فشار خون تاثیرگذار باشند و به نوعی نقش یک قاتل خاموش را بازی کنند.به همین دلیل افراد می توانند با استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی به تنظیم عملکرد هر عضو از بدن به خصوص فشار خون بپردازند.

بنر خرید زعفران از آجیل و خشکبار حسینی

خواص زعفران

زعفران یکی از بهترین گیاهان دارویی می باشد که دارای ترکیبات زیادی از جمله انواع مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، مس، آهن و … است. همچنین این گیاه خوش رنگ دارای ترکیبات دیگری مانند نیاسین، کروسین، سافرانال و … است که می توانند نقش تاثیرگذاری بر روند بهبودی بسیاری از بیماری ها به خصوص تنظیم فشار خون داشته باشند.

این گیاه می تواند با کمک به بهبود بسیاری از بیماری های قلبی، کنترل گردش خون، خون رسانی به اندام های مختلف بدن و … به تنظیم فشار خون در بدن بپردازد. این گیاه با ترکیبات مقوی خود می تواند سبب از بین رفتن آلزایمر، افزایش متابولیسم بدن، کاهش خونریزی ها در دوران قاعدگی، پاکسازی مثانه و … شود.

ظرف زعفران

زعفران و فشار خون

بالا و پایین رفتن فشار خون در هر فردی می تواند سبب ایجاد بیماری هایی مانند سکته های قلبی و مغزی شود. به همین دلیل تنظیم آن باید توسط رژیم های غذایی مناسب، دوری از هیجانات منفی و به طور کلی تغییر روند زندگی صورت گیرد.

زعفران یکی از گیاهان تاثیرگذار بر این بیماری می باشد، در این میان برخی از افراد فکر می کنند که مصرف این گیاه سبب افزایش فشار خون می شود. در صورتی که این حرف درست نیست.

این گیاه با داشتن ترکیباتی مانند سافرانال و کروسین به خوبی می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و در کاهش آن تاثیر گذار باشد. به طور کلی کروسین سبب رنگ دهی این گیاه و سافرانال سبب ایجاد عطر و بوی خوش در این گیاه می شود.

تاثیر این دو ماده بر روی کسانی که فشار خون آنها بالا است و یا کسانی که از فشار خون طبیعی برخوردار می باشند، اثبات شده است و فشار هر دو گروه را پایین آورده است. قابل ذکر است که هر ماده غذایی دیگری که دارای کروسین باشد، می تواند به تنظیم و کاهش فشار خون در افراد مختلف کمک کند.

دمنوش مناسب برای زعفران و فشار خون

بهترین راه استفاده از این گیاه برای تنظیم فشار خون، استفاده از آن در تهیه دمنوش های گیاهی مختلف می باشد. دمنوش این گیاه را می توان با عسل، آب جوش و گلاب تهیه کرد و از آن در حد تعادل برای کاهش فشار خون استفاده کرد.

مطلب مرتبط: “خواص دمنوش زعفران

برای تهیه این دمنوش افراد باید ابتدا مقداری زعفران را با آب جوش حل کنند و روی حرارت قرار دهند و برای شیرین کردن و مزه دادن به آن از مقداری عسل و یا نبات به مقدار بسیار ناچیزی استفاده کنند. این افراد می توانند مقداری گلاب نیز به این دمنوش اضافه کنند..

گفتنی است که افزایش گردش خون و جلوگیری از انسداد عروق می تواند به خوبی به تنظیم فشار خون کمک کند، یکی از مهم ترین خواص استفاده از این گیاه دارویی نیز افزایش گردش خون می باشد.

در این مطلب درباره ارتباط زعفران و فشار خون سخن گفتیم و سعی کردیم در این مورد اطلاعاتی به شما ارئه کنیم. اگر دچار فشار خون هستید حتما از این گیاه استفاده کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم!