برای مصرف چای می توانید آن را خوش طعم و خوش عطر تر کنید. خوش طعم شدن چای با استفاده از انواع میوه ها، ادویه ها و گیاهان می باشد.در این مقاله می خواهیم بدانیم برای خوش طعم و خوش عطر شدن چای از چه چیزهایی می توانیم استفاده کنیم؟

درباره چای

چای یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب و پرطرفدار در بین ما ایرانی ها می باشد. طعم و عطر چای به تنهایی هم بسیار دلچسب است. چای سرشار از خاصیت و ویتامین می باشد. چای طبعی گرم و خشک دارد. شما برای مصرف چای می توانید آن را خوش طعم و خوش عطر تر کنید. خوش طعم شدن چای با استفاده از انواع میوه ها، ادویه ها و گیاهان می باشد.

ابتدا باید نحوه صحیح دم کردن چای را بلد باشید. با اضافه کردن انواع طعم دهنده های طبیعی علاوه بر خوش طعم شدن چای، خاصیت آن را بیشتر می کنید. جالب است بدانید که چای های طعم دار آماده هم وجود دارند؛ اما بهتر است برای سالم تر بودن و داشتن طعمی به دلخواه خودتان چای را خوش طعم و عطر کنید.

خوش طعم کردن چای

اکنون درباره روش های مختلف خوش طعم کردن چای صحبت می کنیم:

خوش طعم شدن چای به همراه زنجبیل

برای خوش طعم شدن چای با زنجبیل هنگامی که چای را درون قوری ریختید تا دم بکشد، می توانید همان موقع مقداری پودر زنجبیل یا یک تکه کوچک از زنجبیل تازه به چای اضافه کنید تا به همراه چای دم بکشد. شما می توانید بعد از دم کشیدن چای هم زنجبیل را به آن اضافه کنید و درب قوری را ببندید و اجازه دهید تا چند دقیقه بگذرد. این چای به علت داشتن زنجبیل کمی طعم تند دارد.

از آنجایی که زنجبیل طبع گرمی دارد، پس این چای طبع بسیار گرمی دارد؛ به طوری که بدن را بسیار گرم می کند. درمان گلودرد و سرفه، درمان تهوع، پیشگیری از سرماخوردگی، کاهش بیماری عروق کرونر قلب، جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا و ضد التهاب از انواع ویژگی های چای به همراه زنجبیل می باشد.

توجه کنید که خوردن بیش از اندازه این چای خطرات خود را به همراه دارد. نکته بسیار مهم این است که این چای باعث جلوگیری از لخته شدن خون می شود؛ پس حتما ۱۵ روز قبل و بعد از عمل جراحی از نوشیدن آن خودداری کنید. اگر شما بی خوابی دارید، اصلا این چای را قبل از خواب ننوشید.

مطلب مرتبط:”آیا خواص چای زنجبیل را می شناسید؟”

خوش طعم شدن چای به همراه هل

هل عطر و مزه ای فوق العاده به چای می دهد. بهتر است برای خوش طعم شدن چای از دانه های هل استفاده کنید و آن ها را پودر نکنید. پودر هل باعث کدر شدن چای می شود. هندی ها هم از هل برای خوش طعم شدن چای استفاده می کنند. آن ها به همراه هل در چای، تکه های سیب هم می ریزند.

هل

چای به همراه هل سرشار از خاصیت می باشد. به طور کلی هل از گذشته تا کنون به عنوان یک داروی گیاهی، شناخته می شود. آرام کننده سندروم روده تحریک پذیر، از بین برنده ی بوی بد دهان، حفظ و حتی کاهش وزن، پیشگیری از رسوب شدن چربی در بدن، خاصیت ضد باکتریایی، جلوگیری از ایجاد پلاک و ایجاد پوسیدگی دندان، دارای فیبر رژیم غذایی، خاصیت ضد التهاب، بهبود گلودرد، اشتها آور و کاهش فشار خون از ویژگی های چای به همراه ادویه هل می باشد.

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم برای خوش طعم شدن چای می توانید از انواع ادویه ها استفاده کنید. هر کدام از ادویه ها دارای خواص زیادی می باشند. از این رو ترکیب آن ها با چای برای سلامتی بدن مفید می باشد. باید این را در نظر بگیرید که با وجود داشتن خواص زیاد، مصرف بی رویه و زیاد از حد آن ها می تواند برای شما خطرناک باشد.