کره بادام زمینی یکی از مواد مغذی می باشد که از بادام زمینی های قاره آمریکای جنوبی به دست می آید. افراد سنین مختلف به خصوص کودکان از مصرف این ماده مغذی بسیار لذت می برند. در این مطلب می خواهیم در مورد خواص کره بادام زمینی برای کودکان صحبت کنیم.

درباره کره بادام زمینی

افراد در سنین مختلف می توانند این کره را با بسیاری از مواد غذایی دیگر مخلوط کنند و در وعده های مختلف غذایی استفاده کنند تا از خصوصیات آن بهره مند شوند. کره بادام زمینی دارای ترکیبات زیادی از قبیل پروتئین، چربی های اشباع شده و نشده، کلسترول، کربوهیدرات، فیبر، اسید فولیک، ویتامین ها، نیاسین، املاح معدنی مانند سدیم، روی، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم و … می باشد.

در این میان برخی از کودکان از خوردن این ماده غذایی لذت نمی برند. اما خانواده ها می توانند این کره را با سیب زمینی، سبزیجات، میوه ها، نان ها و انواع سالادها مخلوط کنند تا طعم آن برای افراد کم سن و سال خوشایند تر شود. به این صورت می توانند از خواص کره بادام زمینی برای کودکان استفاده کنند.

هر کدام از این ترکیبات می توانند تاثیر شگرفی بر بدن افراد مختلف به خصوص کودکان بگذارند و برخی از نیازهای بدن آنها را تامین کنند. خواص کره بادام زمینی برای کودکان فراوان است.

معرفی خواص کره بادام زمینی برای کودکان

کودکان می توانند در سنین مختلف از این کره به مقدار یک تا دو قاشق مرباخوری در طی شبانه روز استفاده کنند. برخی از پزشکان معتقد هستند که خانواده ها می توانند از حدود شش ماهگی، مواد غذایی مختلفی که توسط این کره تهیه می شوند را به کودکان خود بدهند.

در این میان برخی از پزشکان به دلیل عوارض خطرناک مصرف بیش از حد این کره برای افراد کم سن و سال، ترجیح می دهند که خانواده ها از حدود سه سالگی فرزندان خود را با طعم لذت بخش این کره آشنا کنند.

شیشه کره بادام زمینی با بادام زمینی

مطلب مرتبط: “ارتباط کره بادام زمینی و لاغری+ نحوه مصرف برای لاغری”

قابل ذکر است که اغلب افراد کم سن و سال ترجیح می دهند این کره را با نان تست و یا میوه مصرف کنند. اکنون با برخی از خواص کره بادام زمینی برای کودکان آشنا می شوید:

تقویت انرژی توسط مصرف کره بادام زمینی

 این کره دارای مقدار زیادی پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب می باشد. این ترکیبات می توانند انرژی مورد نیاز کودکان در طی شبانه روز را تامین کنند.

قابل ذکر است که افراد کم سن و سال با مصرف این کره در هنگام فعالیت های روزانه خود دچار بی حالی و خستگی نمی شوند. این از خواص کره بادام زمینی برای کودکان است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف کره بادام زمینی

این ماده غذایی دارای انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می باشد. اعضای مختلف بدن افراد کم سن و سال این مواد مغذی را دریافت می کنند. در این صورت سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و در برابر بسیاری از بیماری ها ایمن می گردد. آنچه گفته شد از خواص کره بادام زمینی برای کودکان می باشد.

سلامتی ماهیچه ها و تقویت عضلات با مصرف کره بادام زمینی

 مواد پروتئینی و املاح معدنی زیادی مانند منیزیم در این کره موجود است. این ترکیبات می توانند بدن کودکان در سنین مختلف را سم زدایی کنند و به تقویت عضلات آنها کمک کنند. این موارد از خواص کره بادام زمینی برای کودکان می باشند.

تقویت هوش با مصرف کره بادام زمینی

تقویت هوش از خواص کره بادام زمینی برای کودکان است. این کره دارای مقدار زیادی چربی های اشباع نشده، فسفر و آهن می باشد. این ترکیبات می توانند به خوبی روی عملکرد مغز تاثیر بگذارند و سبب تقویت هوش و ذهن افراد کم سن و سال شوند.

تقویت استخوان ها و مفاصل با مصرف کره بادام زمینی

این کره دارای مقدار زیادی از انواع ویتامین ها و املاح معدنی مانند کلسیم می باشد. این ترکیبات می توانند سبب تقویت و استحکام استخوان ها و دندان ها شوند. بنابراین از خواص کره بادام زمینی برای کودکان تقویت استخوان ها می باشد.

قابل ذکر است که تاثیر تقویت استخوان ها در سنین کودکی، در دوران سالمندی مشخص می شود زیرا افراد را از بیماری هایی همچون پوکی استخوان و آرتروز دور نگه می دارد.

شیشه کره بادام زمینی

بهبود بیماری های گوارشی با مصرف کره بادام زمینی

خیلی از مادران از مشکلات گوارشی کودکان خود رنج می برند. استفاده از کره بادام زمینی در غذاهای مختلف به این مادران توصیه می شود؛ زیرا این کره دارای مقدار زیادی پتاسیم، فیبر و نیاسین می باشد که هر کدام می توانند بر عملکرد دستگاه گوارش تاثیر خوبی بگذارند و سبب بهبود بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش شوند.

سوء هاضمه، استفراغ، حالت تهوع و یبوست برخی از بیماری های گوارشی می باشند که افراد کم سن و سال با آنها روبرو هستند. بنابراین بهبود بیماری های گوارشی از خواص کره بادام زمینی برای کودکان است.

مطلب مرتبط:”کالری کره بادام زمینی چقدر است؟”

کلام آخر در مورد خواص کره بادام زمینی برای کودکان

با تمام توضیحات بالا می توانیم نتیجه بگیریم که مصرف این کره برای تمام افراد در سنین مختلف می تواند مفید باشد.در این میان مصرف این کره مانند هر ماده غذایی تقویتی دیگری نیز باید در حد تعادل صورت گیرد. زیرا مصرف بیش از حد این کره به خصوص برای افراد کم سن و سال می تواند آلرژی زا باشد و افراد را دچار مشکلاتی کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.