چای ماسالا یک نوع چای هندی با مزایا و خواص متعددی برای سلامتی بدن می باشد. این چای هندی می تواند به کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. یکی از مزایای استفاده از این چای تاثیرگذاری آن بر از بین بردن چاقی می باشد. افراد می توانند با استفاده درست از این چای، لاغر و دارای اندامی زیبا شوند. در این مطلب درباره چای ماسالا برای لاغری صحبت می کنیم.

ترکیبات چای ماسالا

این چای از ترکیبات و مواد گیاهی زیادی مانند زنجبیل، چای سیاه، میخک، رازیانه، فلفل، دارچین، هل و … تشکیل شده است. هر کدام از این ترکیبات با مقدار مشخصی در این چای وجود دارند. بیشتر این ترکیبات می توانند بر روند لاغری بدن تاثیرگذار باشند و اجازه تجمع چربی در سلول های مختلف بدن را ندهند. چای ماسالا برای لاغری مفید است.

تاثیر ترکیبات چای ماسالا بر لاغری

همانطور که گفتیم چای ماسالا برای لاغری مفید است. این چای یک دمنوش بسیار خوب برای از بین بردن چربی ها در قسمت های مختلف بدن به خصوص ناحیه شکم می باشد. زیرا بسیاری از ترکیبات این چای مانند میخک، هل و شیری که در زمان تهیه به آن اضافه می شود حاوی پروتئین های زیادی می باشد.

همانطور که همه می دانند جذب پروتئین از طریق غذا و یا هر نوشیدنی دیگر سبب می شود که افراد احساس سیری کنند و تا مدتی میلی به خوردن غذا نداشته باشند. بدین ترتیب از پرخوری های مکرر دست بر می دارند.

دلیل خواص چای ماسالا برای لاغری این است که این چای دارای کالری کمی می باشد و به دلیل مزیت افزایش متابولیسم بدن که در آن وجود دارد، به راحتی می تواند سبب سوزاندن چربی ها در قسمت های مختلف بدن شود.

مطلب مرتبط: “ارتباط چای ماسالا و کبد چرب چیست؟”

تاثیر زنجبیل موجود در چای ماسالا برای لاغری

وجود زنجبیل یکی از دلایل وجود خواص چای ماسالا برای لاغری است. این نوشیدنی هندی دارای میزان زیادی پودر زنجبیل می باشد. این ادویه در بسیاری از ترکیبات و داروهای گیاهی لاغری موجود است. وجود این پودر در چای هندی ماسالا نیز می تواند روند گوارش و هضم غذا را بهبود ببخشد و به کارکرد درست معده کمک کند. به همین دلیل افراد می توانند با نوشیدن این چای هندی به تجزیه چربی های خود امیدوار باشند و به روند لاغری خود سرعت بدهند.

دو فنجان چای ماسالا

تاثیر دارچین موجود در چای ماسالا برای لاغری

یکی از دیگر ترکیبات مهم این چای، ادویه دارچین می باشد که بسیاری از افراد برای لاغری، در تهیه انواع غذاها و نوشیدنی های خود از آن استفاده می کنند. دارچین یکی از دلایلی است که باعث ایجاد خواص چای ماسالا برای لاغری می شود.

این ادویه گرم به خوبی می تواند قند موجود در خون را تنظیم کند. به همین دلیل افراد می توانند با تنظیم کردن قند خون، توسط ادویه موجود در این چای از تجمع چربی ها در بدن خود جلوگیری کنند.

تاثیر چای سیاه موجود در چای ماسالا برای لاغری

چای سیاه نیز از دیگر ترکیبات گیاهی موجود در این چای است که می تواند موجب شکستن بافت های چربی موجود در قسمت های مختلف بدن شود. در نتیجه به روند کاهش وزن و لاغری نیز کمک می کند.

مطلب مرتبط: “ارتباط چای ماسالا و سرماخوردگی چیست؟”

تاثیر سایر ترکیبات  موجود در چای ماسالا برای لاغری

از دیگر ترکیبات موجود در این چای می توان به میخک اشاره کرد که ضمن بخشیدن عطر و بوی خوب به این چای هندی، می سطح گلوکز بدن را تنظیم می کند. قابل ذکر است که میخک می تواند سبب کارکرد درست فعالیت روده شود.

فیبر زیاد موجود در پودر رازیانه این چای نیز می تواند تا مدت زیادی به فرد احساس سیری را منتقل کند. قابل ذکر است که فلفل سیاه موجود در این چای نیز می تواند سرعت کاهش وزن را زیاد کند. سبب افزایش متابولیسم بدن شود و در از بین بردن چربی های موجود در بدن تاثیرگذار باشد.

یک فنجان چای ماسالا

توجه به نکات مهم در مورد تاثیر چای ماسالا بر لاغری

با تمام موارد ذکر شده می توان گفت، افراد می توانند از این نوشیدنی به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کنند. مصرف این چای در طول روز مانع مصرف غذا و تنقلات بیشتر می شود و به افراد احساس سیری را منتقل می کند. افرادی که قصد لاغری دارند، می توانند با مصرف حداکثر سه فنجان از این چای در وعده های مناسب از تجمع چربی در قسمت های مختلف بدن خود جلوگیری کنند.

افراد باید دقت داشته باشند که این چای را بدون استفاده از هیچ ماده شیرین کننده ای مانند شکر و یا شیرین کننده های طبیعی مانند عسل میل کنند تا کالری کمتری را وارد بدن کنند. البته اگر نتوانستند آن را به صورت تند و با طعم خالص و اولیه مصرف کنند، می توانند میزان بسیار کمی عسل به آن اضافه کنند.

افراد باید دقت کنند که در هنگام تهیه این چای از شیرهای کم چرب مانند شیر سویا و یا شیر گاو استفاده کنند. زیرا این شیرها می توانند کالری کمتری را به بدن وارد کنند. همچنین این شیرها شامل پروتئین های زیادی نیز می باشند که از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کنند.

از آنچه گفتیم نتیجه می گیریم که چای ماسالا برای لاغری بسیار مفید است. بسیاری از افراد معتقد هستند افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند می توانند در کنار یک رژیم غذایی مناسب از این نوشیدنی استفاده کنند و به کاهش وزن خود در یک دوره دو ماهه امیدوار باشند. آرزوی ما صحت و سلامت شماست!