کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن است که وظیفه زدودن سموم از سلول های مختلف را بر عهده دارد. این عضو می تواند به بیماری های مختلفی دچار شود، یکی از این بیماری ها کبد چرب است که داروهای گیاهی مختلفی برای درمان آن وجود دارد. در این میان یک نوشیدنی مانند چای ماسالا نیز می تواند تاثیر خوبی بر درمان بیماری کبد چرب داشته باشد. با ما همراه باشید تا در مورد چای ماسالا و کبد چرب بدانید.

درباره چای ماسالا و کبد چرب

این چای هندی از ترکیب ادویه های مختلف گیاهی تشکیل شده است که هر کدام از این ترکیبات می توانند در از بین بردن چربی های کبد موثر واقع شوند و وضعیت کبد را به حالت اولیه بازگردانند. گفتنی است کبد چرب، نوعی بیماری است که بر اثر تجمع چربی در سلول های کبد به وجود می آید. این بیماری به دلایل مختلفی مانند کم تحرکی، چاقی، نداشتن فعالیت های جسمانی، رژیم های غذایی نامناسب و … در افراد به وجود می آید.

تاثیر ترکیبات چای ماسالا

برخی از ترکیبات موجود در این چای به طور خالص به عنوان یک داروی گیاهی برای رفع بیماری کبد چرب به کار می روند. به همین دلیل افراد می توانند در خانه و در هنگام تهیه این چای هندی، مقدار این ترکیبات را افزایش دهند تا بتوانند نتیجه بهتری از مصرف این نوشیدنی و تاثیر آن بر کبد چرب خود بگیرند.  اکنون در مورد این ترکیبات صحبت می کنیم.

چای سیاه

چای سیاه یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در این چای هندی است. به به طور کلی انواع چای ها، از آنتی اکسیدان های زیادی برخوردار می باشند که می توانند در از بین بردن سلول های چربی بسیار خوب عمل کنند.

آنتی اکسیدان ها علاوه بر از بین بردن چربی از سلول های کبد، نسبت به جلوگیری از تجمع آنها در این سلول ها نیز فعال می باشند.

ناگفته نماند که یکی از ترکیبات مهم موجود در چای سیاه کافئین می باشد. کافئین نیز می تواند به بهبود گردش خون در سیستم عروقی کبد کمک کند و اجازه تجمع چربی در سلول های کبد را ندهد و تا حدود زیادی افراد را از ابتلا به این بیماری در امان نگهدارد.

یک فنجان چای ماسالا

زنجبیل

یکی دیگر از ترکیبات مهم موجود در این چای هندی زنجبیل می باشد. ادویه زنجبیل به طور خالص در عطاری ها به عنوان یک داروی درمانی برای کبد چرب به کار می رود. در قسمت بالا ذکر کردیم که یکی از علل ابتلا به بیماری کبد چرب نداشتن فعالیت جسمانی و کم تحرکی می باشد. افراد با نوشیدن چای ماسالا و استفاده از زنجبیل آن می توانند به روند متابولیسم و روند سوخت و ساز بدن خود امیدوار باشند. این یکی از ارتباطات بین چای ماسالا و کبد چرب است.

مطلب مرتبط: ” ارتباط چای ماسالا و سرماخوردگی چیست؟ “

زنجبیل می تواند به کاهش جذب چربی ها نیز کمک کند و روند سم زدایی را سریع تر به پیش ببرد. به همین دلیل می توانیم ذکر کنیم که زنجبیل می تواند نقش یک محافظ را برای سلول های کبد بازی کند.

میخک

پرهای میخک ها نیز از دیگر ترکیبات موجود در این چای می باشند که می توانند کارایی کبد را بالا ببرند و روند کاری آن را بهبود ببخشند. قابل ذکر است که میخک با داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان می تواند مانع جذب چربی ها در سلول های کبد شود.

رازیانه

گفتنی است رازیانه موجود در این چای هندی نیز می تواند در بهبود بیماری کبد چرب موثر واقع شود و چربی های انباشته شده در سلول های کبد را از بین ببرد.

نکته مهم درباره ارتباط چای ماسالا و کبد چرب

در این مطلب در مورد ارتباط چای ماسالا و کبد چرب صحبت کردیم. تمام افراد می توانند بر اثر کم تحرکی و رژیم های غذایی نامناسب دچار بیماری کبد چرب شوند. پس افراد بهتر است ضمن درست کردن روند زندگی خود، از این چای و ترکیبات بی نظیر آن به عنوان یک نوشیدنی سالم به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کنند. سلامتی شما آرزوی ماست!