آیا از خواص چای ماسالا اطلاع دارید؟ یکی از نوشیدنی های گرمی که در روزهای سرد زمستان مصرف کنندگان بیشتری دارد، چای ماسالا است. چای ماسالا خواص زیادی دارد. در اینجا در مورد ارتباط چای ماسالا و سرماخوردگی صحبت می کنیم.

چای ماسالا و سرماخوردگی

چای ماسالا بعنوان یک چای هندی، می تواند از افراد در مقابل بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند و در صورت دچار شدن به این بیماری ها به بهبود هر چه زودتر آنها کمک کند. ترکیبات گیاهی موجود در این چای می توانند به خوبی بر درمان بیماری سرماخوردگی تاثیرگذار باشند.

این چای هندی دارای ترکیبات زیادی مانند چای سیاه، میخک، زنجبیل، دارچین، رازیانه، جوز هندی و … است. هر کدام از ترکیبات ذکر شده به مقدار مشخصی در این چای استفاده شده اند. این ترکیبات بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی را درمان می کنند.

تاثیرات ترکیبات چای ماسالا در درمان بیماری سرماخوردگی

برخی از ترکیبات گیاهی این چای به صورت خالص در عطاری ها برای بهبود بیماری سرماخوردگی به فروش می رسند. در این میان این چای ترکیبی هندی دارای مواد گیاهی تاثیرگذار زیادی بر این بیماری است.

ادویه هایی مانند میخک و دارچین که در این چای وجود دارند، می توانند به خوبی سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. پس افراد می توانند با نوشیدن این چای در فصل سرما از مبتلا شدن به این بیماری در امان باشند. این ارتباط میان چای ماسالا و سرماخوردگی است.

تاثیر دارچین

قابل ذکر است که افراد در صورت ابتلا به این بیماری می توانند با مصرف این چای و استفاده از ادویه های ذکر شده به تقویت سیستم ایمنی بدن خود بپردازند. چون ضعف سیستم ایمنی مهمترین نکته ای است که سبب می شود افراد در ایام مختلف سال به بیماری های مختلف به خصوص سرماخوردگی و آنفولانزا دچار شوند.

ناگفته نماند که ادویه دارچین دارای طبع گرمی نیز می باشد که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، می تواند بدن بیماران را گرم کند و گرفتگی عضلات آنها را از بین ببرد.

تاثیر زنجبیل

اما یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در این چای ماسالا زنجبیل است. یکی از مهم ترین خواص این ادویه خاصیت ضد التهابی آن است. التهاب و گلو درد یکی از مهم ترین مشکلاتی است که بیماران مبتلا شده به این بیماری با آن دسته و پنجه نرم می کنند.

لیوان چای ماسالا

گلو درد و التهاب از عوامل مهم بر ضعف بدنی بیمارانی است که دچار سرماخوردگی شده اند. زیرا گلو درد مانع غذا خوردن می شود و افراد نمی توانند، درد بلعیدن غذا را تحمل کنند.

تاثیر میخک

قابل ذکر است که یکی دیگر از اثرات میخک، خاصیت ضد التهابی آن می باشد که می تواند برای بیمارانی که دچار سرماخوردگی شده اند، موثر واقع شود.

تاثیر چای سیاه

خیلی از افراد، بیماری سرماخوردگی را یک بیماری آسان می دانند. اما اینگونه نیست و این بیماری با دردهای عضلانی و استخوانی زیادی همراه است و افراد دچار بی حالی و خستگی های مداوم می شوند.

این چای هندی می تواند تا حدود زیادی بر این مشکلات نیز چیره شود. زیرا یکی از ترکیبات مهم موجود در آن چای سیاه می باشد. چای سیاه موجود در این چای نیز دارای مقدار زیادی کافئین می باشد که می تواند نقش یک تسکین دهنده و رفع کننده خستگی را بازی کند و برای بیماران آرامش بخش باشد.

مطلب مرتبط:”چه زمانی چای ماسالا بخوریم؟”

توجه به نکاتی درباره تاثیر چای ماسالا بر درمان سرماخوردگی

برخی از نوشیدنی ها و دمنوش های گرم می توانند بر درمان بیماری سرماخوردگی و افزایش سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشند.

اما چای ماسالا یک نوشیدنی ترکیبی گرم است که با استفاده از گیاهان مختلف و به صورت یکپارچه می تواند تاثیرات خوبی بر درمان این بیماری بگذارد. پس بهتر است افراد در هنگام ابتلا به این بیماری روزی دو تا سه فنجان از آن را میل کنند.

گفتنی است افراد در صورت تهیه این دمنوش در خانه، می توانند مقدار برخی از ترکیبات آن مانند زنجبیل، دارچین، میخک و چای سیاه را از حد معمول خارج کنند. افراد می توانند مقدار آنها را افزایش دهند تا تاثیرگذاری آنها بر بیماری سرماخوردگی بیشتر شود.

نتیجه

در این مطلب در مورد ارتباط میان چای ماسالا و سرماخوردگی صحبت کردیم. گفتیم که این چای تاثیر مثبتی بر روی سرماخوردگی دارد؛پس شما می توانید از آن به میزان مناسب استفاده کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم!