هر خانمی به دنبال منظم کردن دوران قاعدگی خود و رفع دردهای این دوران می باشد. استفاده از داروهای شیمیایی و یا رژیم های غذایی مناسب می توانند راه های چاره ای برای رفع مشکلات دوران قاعدگی باشند. در این میان زعفران یکی از مواد غذایی مناسب برای دوران پریودی است. این گیاه گرانقیمت دارای خواص و فواید زیادی برای درمان و یا کنترل بسیاری از بیماری ها است. در این مطلب در مورد ارتباط زعفران و پریودی صحبت می کنیم.

زعفران و پریودی

خلق و خوی خانم ها با آغاز دوران پریودی به شدت تغییر می کند؛ زیرا هورمون های مختلفی در بدن خانم ها ترشح می شود که آنها را دچار نوسانات اخلاقی می کند.

بسیاری از افراد درگیر جلو افتادن و یا عقب افتادن دوران قاعدگی خود می باشند. قبل از شروع و یا با آغاز این دوران دچار دردهای زیادی در ناحیه شکم و کمر می شوند. استفاده از دمنوش های زعفران ضمن منظم کردن دوران قاعدگی، می تواند دردهای خانم ها را نیز کم کنند؛ زیرا زعفران نوعی داروی گیاهی مسکن محسوب می شود. این ارتباط میان زعفران و پریودی است.

مطلب پیشنهادی: “ارتباط زعفران و تپش قلب چیست؟”

زعفران گیاهی ارزشمند و سرخ رنگ است.زعفران از ترکیبات زیاد و موثری برخوردار می باشد و می تواند به خوبی به تنظیم فشار خون و بهبود بیماری های قلبی کمک کند. قابل ذکر است که زعفران میزان ترشح هورمون سروتونین را کنترل می کند. در صورت تنظیم ترشح این هورمون، اختلالات قاعدگی خانم ها برطرف می شود.

در این دوران خانم ها خون زیادی را از دست می دهند و دچار کم خونی می شوند. یکی از مهم ترین املاح معدنی موجود در زعفران، آهن است که می تواند کمبود خون را در بدن خانم ها جبران کند.

قابل ذکر است که در این دوران خانم ها به علت خوردن غذای کمتر دچار ضعف عضلانی و کاهش سوخت و ساز می شوند. در این صورت استفاده از دمنوش های مختلف زعفران می تواند قدرت آنها را بیشتر کند و به روند هضم غذا در آنها کمک کند. قابل ذکر است که ترکیبات موجود در زعفران سبب می شود که بافت های رحم منبسط شوند و اختلالات قاعدگی برطرف شوند.

مطلب پیشنهادی: “ارتباط زعفران و فشار خون چیست؟”

تهیه دمنوش زعفران

خانم ها برای تهیه دمنوش های مخصوص زعفران برای دوران قاعدگی می توانند از دو روش بهره بگیرند:

روش اول

در روش اول ابتدا باید مقداری از کلاله های زعفران را به خوبی کوبیده و آسیاب کنند. آنها را با مقداری آب جوش دم کنند. بعد از گذشت دقایقی همراه با عسل میل کنند.

روش دوم

 افراد در روش دوم تهیه دمنوش زعفران نیز، باید ابتدا زعفران آسیاب شده را با مقداری دارچین و زنجبیل مخلوط کنند. سپس آنها را با مقداری آب جوش دم کنند. بعد از گذشت دقایقی، دمنوش آماده شده را با مقداری عسل میل کنند.

گفتنی است که زعفران، زنجبیل و دارچین همگی دارای طبعی گرم هستند.آنها ضمن بالا بردن دمای بدن، دردهای دوران پریودی را نیز کاهش می دهند. ارتباط میان زعفران و پریودی همین است.

در این مطلب در مورد ارتباط میان زعفران و پریودی صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شود. از شما تشکر می کنیم که این مطلب را تا به انتها خواندید. سالم و سرحال باشید!