بالا رفتن تپش قلب یکی از مشکلاتی است که می تواند سبب ایجاد بیماری های قلبی شود. به همین دلیل در صورت احساس درد در قفسه سینه و یا گلو باید حتما به پزشک مراجعه کرد تا او این مشکل را درمان کند. در این میان طب سنتی نیز در کنار داروهای مصرفی برای بیماری های قلبی، مصرف کمی از گیاه زعفران را توصیه می کند. در این مقاله در مورد زعفران و تپش قلب صحبت می کنیم.

زعفران و تپش قلب

قلب یکی از اعضای مهم بدن است که وظیفه گردش خون در تمام بافت های و سلول های بدن را بر عهده دارد. این عضو اکسیژن را به تمام سلول های بدن می رساند و تمام مواد زائد و دی اکسید کربن را از سلول ها جمع آوری می کند و به قلب می رساند تا قلب آنها را تصفیه کند و دوباره به سیستم گردش خون وارد کند.

حالا این عملکرد می تواند توسط بسیاری از مواد غذایی، استرس ها و اضطراب های ناگهانی دچار اختلال و مشکلات جدی شود.

در این میان مصرف برخی از مواد غذایی در کنار داروهای قلبی می تواند عملکرد قلب را بهبود ببخشد. زعفران یکی از این گیاهان است که می تواند سبب خون سازی، پاکسازی خون، بهبود گردش خون در بافت های بدن و .. شود.

بنر خرید زعفران از آجیل و خشکبار حسینی

زعفران یکی از مواد مغذی موثر برای بهبود بسیاری از بیماری ها به خصوص بیماری های قلبی می باشد. این گیاه سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، کلسیم، آهن، فولیک اسید، ویتامین های مختلف، نیاسین و … می باشد که تمامی این ترکیبات می توانند به خوبی بر اکثر بیماری های قلبی تاثیرگذار باشند و سبب ایجاد نظم در تپش قلب شوند. بنابراین زعفران و تپش قلب بهم مرتبط هستند.

این گیاه درمانی می تواند با داشتن ترکیباتی مانند کروسین مانع افزایش کلسترول و بالا رفتن چربی خون شود که در این صورت گرفتگی های عروق و رگ های خونی نیز کاهش می یابد و سیستم قلبی و عروقی و روند خون رسانی به اعضای بدن تقویت می شود.

این گیاه به دلیل وجود ترکیباتی مانند سافرانال در خود می تواند سکته های قلبی را کاهش دهد و طبق کتب طبی ابوعلی سینا سبب افزایش تاثیر داروهای قلبی شود. پس می بینید که ارتباط زعفران و تپش قلب زیاد است.

مزرعه زعفران

ارتباط زعفران و تپش قلب

خیلی از بیماری های قلبی بر اثر نامنظم کوبیدن ضربان قلب ایجاد می شود. در این میان خیلی از گیاهان مانند زعفران می توانند سبب ایجاد نظم در ضربان قلب شوند و مانع از زیاد شدن تپش های قلبی در افراد مختلف به خصوص افراد سالمند شوند.

مصرف به اندازه هر ماده غذایی سبب رساندن فواید آن به بدن و تاثیرگذاری بر بهبود عملکرد اعضای بدن می شود.  گیاه زعفران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و مصرف در حد تعادل آن در انواع غذا ها و نوشیدنی ها می تواند به بهبود بیماری های قلبی به خصوص منظم شدن تپش قلب کمک کند. در غیر این صورت بر تمام بیماری های قلبی و نامنظم شدن ضربان قلب تاثیر بدی خواهد داشت.

بسیاری از داروها، مواد غذایی ناسالم، مصرف الکل، دخانیات، عوامل هیجانی و استرس و اضطراب می توانند سبب ایجاد تپش قلب شوند.

در بحث زعفران و تپش قلب باید گفت که حالا اگر در کنار داروهای مصرفی برای رفع بیماری های قلبی کمی از این گیاه استفاده شود می توان به بهبود بیماری های قلبی امیدوار بود که در این صورت تپش قلب هم منظم می شود.

قابل ذکر است که بسیاری از افراد که از داروهای قلبی ضربان قلب استفاده می کنند، بهتر است قبل از مصرف این گیاه دارویی هر چند به مقدار کم، با پزشک خود مشورت کنند تا او میزان مصرف و چگونگی مصرف این گیاه را برای آنها مشخص کند.

مطلب مرتبط: “ارتباط زعفران و فشار خون چیست؟”

نتیجه مهم در مورد ارتباط زعفران و تپش قلب

درست است که گیاه دارویی زعفران یکی از گیاهان دارویی و مغذی می باشد که می تواند بر روند بهبود بسیاری از بیماری ها و تنظیم عملکرد تمامی اعضای بدن تاثیرگذار باشد. اما می تواند بر بسیاری از بیماری ها نیز تاثیر بدی داشته باشد. با این حال از نظر علمی تاثیر آن بر ایجاد مشکل برای تپش قلب و بالا رفتن آن ثابت نشده است. اما باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کرد. از اینکه این مطلب را خواندید صمیمانه سپاسگزاریم!