شکلات تلخ یکی از انواع شکلات هایی است که امروزه مصرف آن برای بسیاری از افراد لذت بخش است. شکلاتی که با ترکیبات خود می تواند تاثیر خوبی بر انواع بیمار های موجود در بدن داشته باشد. اما آیا شکلات تلخ قند دارد؟

درباره شکلات تلخ

در پاسخ به سوال اینکه آیا شکلات تلخ قند دارد باید گفت که شکلات تلخ نوعی شکلات است و به همین دلیل باید کمی شیرین باشد و در ترکیبات خود از مواد قندی بهره برده باشد.

این شکلات دارای تاثیرات خوبی بر برخی از بیماری ها مانند بهتر شدن جریان گردش خون، تاثیرات مثبت بر پوست، درمان فشار خون بالا، کاهنده استرس ها و … می باشد.

پیشنهاد مطالعه:”آیا شکلات تلخ برای لاغری مؤثر است؟ (کالری شکلات تلخ چقدر است)”

میزان قند موجود در شکلات تلخ

به طور کلی هر چه در بازار بگردیم، نمی توانیم شکلاتی را پیدا کنیم که شکر و قند نداشته باشد. هر چند که میزان شیرینی انواع شکلات ها می توانند با یکدیگر متفاوت باشند. بنابراین در پاسخ به سوال آیا شکلات تلخ قند دارد، باید گفت که بله، به میزانی قند دارد. شکلات تلخ نیز یکی از شکلات هایی است که با درصد های مشخصی از تلخی ار ۲۵ درصد تا ۸۵ درصد وارد بازار شده است.

چند قطعه شکلات تلخ

این شکلات دارای ترکیبات زیادی از قبیل کاکائو، کربوهیدرات، چربی، قند،  املاح معدنی و … است که البته ماده اصلی و سازنده آن کاکائو باشد. در این میان باید گفت که هر چه مقدار تلخی این شکلات بیشتر باشد، میزان قند و شکر موجود در آن نیز کمتر است و افراد برای بهره بردن از تلخی این شکلات، باید از شکلاتی که میزان کاکائو استفاده شده در آن بیشتر است، استفاده کنند.

اما باز هم وجود قند و یا هر ماده شیرین کننده در این شکلات نیز الزامی است، چون نوعی شکلات محسوب می شود و باید قابل خوردن باشد.

پیشنهاد مطالعه:”آیا شکلات تلخ برای دیابت خوب است؟”

کلام آخر در مورد قند موجود در شکلات تلخ

افراد در هنگام خریداری این شکلات می توانند با استفاده از دو راه از مقدار قند موجود در آن مطلع شوند.

روش اول

ابتدا اینکه باید به برچسب روی بسته بندی آن توجه داشته باشند. عموما شرکت های سازنده، نام ترکیبات استفاده شده در ساخت این شکلات ها را به ترتیب اولویت و با مقدارهای مشخص شده ذکر می کنند. به همین دلیل افراد باید دقت کنند که ماده اصلی و نخستین ذکر شده در روی برچسب این شکلات ها کاکائو باشد.

روش دوم

همچنین افراد باید دقت کنند که برخی از شرکت های سازنده شکلات تلخ سعی می کنند، شکلات هایی که حاوی مواد قندی زیادی است را وارد بازار کنند. این شرکت ها لایه رویه این شکلات ها را با مواد مصنوعی تیره پوشانده اند و با نام شکلات های تلخ با درصد های مختلف به فروش می رسانند.

در این مطلب درباره اینکه آیا شکلات تلخ قند دارد صحبت کردیم و به این سوال پاسخ دادیم. امیدواریم از خواندن آن راضی بوده باشید. با دقت در میزان شیرینی شکلات تلخی که می خرید، با خیال راحت از آن استفاده کنید.