چایدر فرهنگ ایرانی مصرف چای بسیار همه گیر و گسترده است و این نوشیدنی از گذشته تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. چای سیاه خواص گوناگونی دارد که در این مطلب می خواهیم به خواص آن برای مو اشاره کنیم. اگر به دنبال راه حلی مناسب برای از بین بردن سفیدی موهایتان هستید با ما همراه باشید تا در ادامه خواص چای سیاه برای سفیدی مورا بررسی کنیم.

خواص چای سیاه برای سفیدی مو و نحوه مصرف آن

خواص چای سیاه برای سفیدی مو به قدری موثر است که می‌ تواند در تیره کردن موها و بهبود تار موهای ضعیف اثر بخش باشد. چای سیاه باعث زیباتر و درخشان تر شدن موها می شود. جهت استفاده از خواص چای سیاه برای از بین بردن سفیدی مو به روش های مختلفی می توان آن را استفاده کرد که در ادامه به این روش ها اشاره خواهیم کرد.

ترکیب آب و چای سیاه برای سفیدی مو ها

برای ترکیب چای با آب به این منظور به ۲ قاشق چایخوری چای سیاه و یک فنجان آب جوش نیاز داریم. چای را با آب ترکیب و صبر می کنیم تا کاملا دم بکشد. بعد از آن که چای دم کشید و خنک شد آن را روی موهای خاکستری و سفید می مالیم. برای اثر گذاری بهتر چای باید به مدت ۱ ساعت روی موها بماند. سپس موها را با استفاده از آب سرد و البته بدون شامپو می شوییم.

خواص چای سیاه و مریم گلی برای درمان سفیدی مو

ترکیب کردن چای سیاه با گیاه مریم گلی، یکی دیگر از روش هایی است که جهت بهره مندی از خواص چای سیاه برای سفیدی مو به کار می رود. در این روش چای سیاه با گیاه مریم گلی ترکیب شده و موها با آن ماساژ داده می شود. برای تهیه این ماسک گیاهی باید از۱ قاشق غذاخوری چای سیاه و ۱ قاشق غذاخوری گیاه مریم گلی خشک استفاده کنیم.

یک لیوان چای سیاه دم کرده در کنار مقداری چای خشک

ابتدا چای و گیاه مریم گلی را در ظرفی مناسب با هم مخلوط می کنیم. سپس باید ۲ لیوان آب اضافه کنیم و اجازه دهیم روی حرارت جوشیده و غلیظ شود. بعد ماسک گیاهی را صاف می کنیم و زمانی که سرد شد موها را به کمک آن ماساژ می دهیم. جهت کسب نتیجه مطلوب از این روش بهتر است ماسک گیاهی در طول یک هفته ۵ مرتبه روی سر ماساژ داده شود.

خواص چای سیاه و قهوه برای حفظ تیرگی موها

برای بهره مندی از خواص چای سیاه برای سفیدی مو  کافیست آن را با دانه های قهوه فوری ترکیب کنیم. در مرحله اول باید مقدار کافی از چای سیاه را در آب بجوشانیم تا دم بکشد. برای انجام این مرحله به ۳ فنجان آب و ۳ قاشق غذاخوری چای نیاز داریم. سپس باید قهوه فوری را به موارد قبل اضافه کنیم. مقدار قهوه هم باید ۳ قاشق غذاخوری باشد.

مخلوط باید به مدت ۵ دقیقه جوشانده شود. بعد از گذشت این مدت آن را از روی حرارت برداشته و صبر می کنیم تا سرد شود. سپس می توان ترکیب به دست آمده را با استفاده از قلمو یا برس مخصوص رنگ مو بر روی موها مالید. بعد از اتمام کار اجازه می دهیم ترکیب به مدت ۱ ساعت روی موها باقی بماند. سپس موها را با آب شستشو می دهیم. استفاده از ترکیب چای سیاه و قهوه فوری باعث می‌ شود موها رنگ تیره خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

کلام آخر

از خواص چای سیاه برای سفیدی مو، تاثیر مثبت استفاده مستمر از آن است که می تواند رنگ موها را تیره کند. موهای خاکستری و سفید در صورت استفاده مستمر از چای به رنگ مشکی در می آیند. علاوه بر این چای سیاه موها را پرپشت و درخشندگی آنها را بیشتر می کند. در این مقاله با چند روش استفاده از چای سیاه برای رفع سفیدی مو آشنا شدیم، امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.