در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد این که آیا انجیر خشک قند دارد یا خیر، یا میزان قند انجیر خشک چقدر است، بپردازیم. همچنین مصرف آن را به عنوان خشکبار برای بیماران دیابتی بررسی می کنیم.

میزان قند انجیر خشک

انجیر یکی از میوه های پرخاصیت با خواص درمانی زیادی می باشد. از انجیر به عنوان میوه خشک هم استفاده می کنند. میزان قند انجیر خشک حدود ۵۰ الی ۶۰ در صد می باشد. هر ۱۰۰ گرم انجیر خشک شامل ۲۴۹ کالری، ۹ گرم چربی، ۳٫۳ گرم پروتئین، ۶٫۵ گرم فیبر و ۶۹ گرم کربوهیدرات می باشد. مقدار کالری انجیر خشک ۵ برابر نسبت به انجیر تازه بیشتر است و میزان آهن انجیر خشک بسیار زیاد می باشد.

میزان قند انجیر خشک برای بیماران دیابتی

انجیر خشک برای بیماران دیابتی بسیار مفید است. میزان قند انجیر خشک برای بیماران دیابتی اصلا مضر نمی باشد. از آن جایی که پتاسیم موجود در انجیر خشک بسیار زیاد است، پس به کم شدن نوسانات قند در بدن کمک می کند. به طور کلی پتاسیم باعث می شود تا بعد از هر وعده غذایی قند کمتری جذب بدن شود.

برگ انجیرهم درکنترل انسولین و بیماری دیابت بسیار مفید می باشد. تنها علت آن، این است که انجیر خشک دارای فیبر بسیار بالایی می باشد. فیبر موجود در انجیر باعث می شود تا همه قند آن وارد بدن و جریان خون نشود؛ اما باز هم بیماران دیابتی نباید تعداد زیادی انجیر خشک را پشت سر هم میل کنند.

خواص استفاده از انجیر خشک

انجیر خشک دارای فواید و خاصیت های بسیار زیاد دیگری می باشد. مثلا اگر شب ها خواب راحتی ندارید می توانید با خوردن چند عدد انجیر خشک راحت بخوابید.

میزان قند انجیر خشک و کالری آن باعث می شود تا برای کاهش وزن بسیار مفید باشد. به همین خاطرورزشکاران و بدنسازان در رژیم غذایی خود از آن استفاده می کنند. همچنین انجیر خشک به علت داشتن پتاسیم زیاد باعث می شود تا گرفتگی عضله به وجود نیاید.

انجیر خشک در ظرف

اگر مزاج سردی دارید، حتما انجیر خشک را به همراه گردو که طبع گرمی دارد، میل کنید. خوردن انجیر خشک به همراه گلاب برای پاکسازی روده ها پیشنهاد می شود. انجیر خشک برای کودکان بسیار مقوی است.

از آن جایی که انجیر دارای کلسیم زیادی می باشد، پس برای استخوان ها بسیار مفید است. از انجیر خشک برای سلامت پوست و مو، جلوگیری از بعضی سرطان ها، وعده غذایی، کاهش کلسترول، مقابله با برونشیت، جلوگیری از یبوست، کنترل فشار خون و … استفاده می کنند.

مطلب مرتبط:”خواص انجیر خشک و راهنمای خرید آن”

نتیجه گیری

در این مقاله میزان قند انجیر خشک رابررسی کردیم. همانطور که گفتیم خوردن انجیر خشک نه تنها برای بیماران دیابتی مضر نیست بلکه دیلبت این افراد را کنترل می کند، هرچند نباید در خوردن آن زیاده روی کنند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.