کره بادام زمینی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. از این رو همواره از آن در وعده صبحانه و در دسرهای مختلف استفاده می شود. نمونه های کره بادام زمینی در فروشگاه ها ممکن است درصد خلوص خوبی نداشته باشد. بهترین راه برای بهره گیری از این کره، تهیه کره بادام زمینی در منزل است.

ارزش غذایی بادام زمینی

 در هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۲۵ گرم پروتئین و ۸ گرم فیبر موجود است. ۱۶ گرم کربوهیدرات و ۷ درصد آب نیز در این خشکبار خوش طعم وجود دارد. زمانی که قصد تهیه کره بادام زمینی در منزل را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید.

برای تهیه کره بادام زمینی در منزل به بیش از ۱۰۰ گرم بادام زمینی نیاز دارید. این میزان بادام زمینی وقتی در کنار هم قرار می گیرد، ارزش غذایی چندین برابری خواهد داشت.

قوطی کره بادام زمینی

مراحل و طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل

برای تهیه کره بادام زمینی در منزل لازم است در ابتدا مواد اولیه مرغوبی را خریداری کنید. فر شما باید قبل از پخت این کره گرم شده باشد. پس از روش کردن فر لازم است بادام زمینی ها را بر روی یک ورقه آلومینیومی قرار داده و ۱۰ دقیقه در فر بگذارید.

مرحله بعدی مربوط به قرار دادن بادام زمینی ها در مخلوط کن است. باید دستگاه را بر روی حالت سریع قرار دهید و بادام زمینی ها را به خوبی مخلوط کنید.

بادام زمینی ها باید به صورت خامه ای در بیاید. در این حالت مرحله دوم را هم گذرانده اید.

مخلوط کردن بادام زمینی ها باید به صورت مداوم ادامه پیدا کند تا آن ها حالتی کاملا خمیری به خود بگیرند.

دستور تهیه کره بادام زمینی در منزل معمولا به شما این اجازه را می دهد که افزودنی های خوش عطر و خوش طعمی را به کره بادام زمینی بیفزایید.

افزودنی های مجاز در دستور تهیه کره بادام زمینی در منزل

به هنگام  تهیه کره بادام زمینی در منزل، معمولا افراد افزودنی های مورد علاقه خود را به این کره می افزایند.

افزودن نمک و دارچین و انواع ادویه های خوش عطر و خوشبو از کارهای رایج برای تهیه کره بادام زمینی در منزل است. دستورهای خانگی به دلیل همین خاص بودن ارزش بیشتری دارند.

موادی که در بالا به آن ها اشاره شد، طعم کره بادام زمینی را بسیار بهتر می کنند. به این کره میتوان مواد دیگری مثل وانیل و شربت افرا را نیز اضافه کرد. در این صورت کره شما طعم استثنایی پیدا خواهد کرد.

مطلب مرتبط:”طرز تهیه کیک کره بادام زمینی

خواص بادام زمینی

کاهش وزن و کاهش مشکلات زنان و زایمان، برطرف کردن سنگ کیسه صفرا از خواص بسیار استثنایی کره بادام زمینی است. این خواص احتمالا شما را برای تهیه کره بادام زمینی در منزل وسوسه خواهد کرد.

نتیجه گیری: ویژگی های درمانی این کره بسیار زیاد است. به طوری که امروزه از آن برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود. تهیه این کره در منزل ساده بوده و به شما حس بهتری می دهد. در ضمن تهیه آن در منزل به صرفه تر است. باید ذکر کنیم که تهیه کره بادام زمینی در منزل به شما کمک می کند که در مورد اصالت آن هیچ شکی نداشته باشید و کره بادام زمینی کاملا اورجینالی را مورد استفاده قرار دهید.