کره بادام زمینی یکی از جذاب ترین مواد غذایی برای تهیه کیک می باشد. همواره این نوع کره برای درست کردن شیرینی و کیک های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. کیک کره بادام زمینی یکی از بهترین مدل های دسر و شیرینی می باشد. امروزه از این کیک برای مراسمات مختلف خانوادگی استفاده می شود.

طرز تهیه کیک کره بادام زمینی

کیک کره بادام زمینی طعم بسیار مطلوبی دارد و در مدت کمی میتوان آن را تهیه کرد. برای پخت این کیک شما به ۳ پیمانه آرد و یک پیمانه شیر و روغن مایع و شکلات خرد شده نیاز دارید. ۴ عدد تخم مرغ را نیز همراه با یک دوم پیمانه کره بادام زمینی برای تهیه کیک کره بادام زمینی نیاز دارید. بکینگ پودر هم به اندازه یک قاشق غذاخوری باید به ترکیبات کیک افزوده شود.

زرده تخم مرغ و شکر در مرحله اول باید به خوبی ترکیب شوند. سپس آرد الک شده و بکینگ پودر را به این ترکیب می افزاییم.

پس از هم زدن آن با دستگاه، باید شکلات های خرد شده را به مایه اضافه کنید. فر باید از قبل گرم شده باشد و درجه آن روی ۱۸۰ قرار داده شود. کیک کره بادام زمینی را به فر انتقال داده و ۴۰ دقیقه بعد آن را خارج کنید.

میتوانید روی کیک هم از کره بادام زمینی استفاده کنید. شکلات های تخته ای هم گزینه مناسبی برای تزیین کیک کره بادام زمینی  هستند.

کاپ کیک مخصوص کره بادام زمینی و موز

یک نوع دسر دیگر با کمک کره بادام زمینی میتوان درست کرد. کاپ کیک ها امروزه محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم دارند.

  • آرد: یک و ربع پیمانه
  • شکر: یک پیمانه
  • کره: نصف پیمانه
  • کره بادام زمینی: ربع پیمانه
  • تخم مرغ و موز: هر کدام دو عدد
  • وانیل و بکینگ پودر به ترتیب: یک و دو قاشق چای خوری
  • نمک: یک چهارم ق چ

در مرحله اول باید کره و وانیل و شکر را با هم به خوبی مخلوط کنید. کره بادام در فاز بعدی به این ترکیب افزوده شده و مجددا هم زده می شود. تخم مرغ ها را پس از این مرحله باید بیافزایید.

پس از طی این مراحل باید موزها را به خوبی چنگ بزنید و آرد الک شده و بکینگ  پودر را نیز در مرحله آخر به آن اضافه کنید. نمک نیز آخرین ماده ای است که به مواد کیک کره بادام زمینی باید افزوده شود.

پس از مخلوط کردن تمامی مواد، لازم است فر گرم شده را روی درجه ۱۸۰ قرار دهید. مایه کاپ کیک را در قالب چرب شده مخصوص قرار دهید و در فر بگذارید. زمان  لازم برای پخت کاپ کیک ها در حدود  ۱۵ تا ۱۸ دقیقه می باشد. اگر در قالب بزرگی آن را قرار دهید، به ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

نکاتی در مورد پخت بهتر کیک و کاپ کیک کره بادام زمینی

 برای پخت بهتر کیک کره بادام زمینی نیاز است که مواد اولیه را از قبل به خارج از یخچال منتقل کنید تا به دمای محیط برسند. این کار تاثیر مثبتی در نتیجه نهایی پخت کیک می گذارد. می توانید از پوست لیمو و پرتقال برای خوش عطر شدن کیک ها استفاده کنید.

اضافه کردن ناگهانی آرد و تخم مرغ ها نیز اثر منفی بر نتیجه خواهد داشت. در نتیجه بهتر است هنگام تهیه کیک کره بادام زمینی به آرامی این مواد را بیفزایید.

مطلب مرتبط:”طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

نتیجه گیری

کیک های بسیار خوش طعمی را با کمک کره بادام زمینی می توان تهیه می کنند. کاپ کیک ها نیز با کره بادام زمینی بسیار خوش عطر و خوش طعم خواهند شد.