میان وعده‌های مقوی که شما در طول روز میل می‌کنید، انرژی شما برای ادامه روز تامین می‌کنند. لقمه سیر و گردو یکی از مقوی‌ترین میان وعده‌هایی است که شما می‌توانید در طول روز آن را آماده و میل کنید. پنیر یکی از اجزای اصلی میان وعده‌‌ها است که شما می‌توانید آن را با مواد مقوی دیگر ترکیب کنید. در این صورت یک میان وعده سالم خواهید داشت. طرز تهیه لقمه سیر و گردو لذیذ کار چندان سختی نیست و می‌توانید در زمان کوتاه آن را آماده کنید. این میان وعده بسیار مناسب افرادی است که به سیر علاقه دارند.

طرز تهیه لقمه سیر و گردو

مواد اولیه و روش تهیه لقمه سیر و گردو

میان وعده‌ای که شما در طول روز از آن استفاده می‌کنید؛ باید شامل مواد مقوی باشد. لقمه سیر و گردو در مواد اولیه خود شامل مواد بسیار مقوی است. این میان وعده با مواد مقوی که دارد باعث می‌شود انرژی شما برای ادامه روز بیشتر شود و بتوانید بدون خستگی به کارهای خود برسید. در ادامه مواد اولیه و روش تهیه این میان وعده را به شما توضیح می‌دهیم.

برای آماده کردن لقمه سیر و گردو باید جعفری تازه، سیر، گردوپکان یا گردو عادی، بلوچیز، نان، کره و پنیر را به مقدار لازم داشته باشید. پس از معرفی مواداولیه میان وعده حال زمان آموزش طرز تهیه لقمه سیر و گردو رسیده است.

برای تهیه این میان‌ وعده مقوی در مرحله اول باید جعفری سیر و گردو را آسیاب کنید. این مواد را به اندازه‌ای آسیاب کنید تا کاملاً خرد شوند. پس از خرد کردن این مواد باید کره و پنیر را که به مقدار کافی از آن دارید، با هم مخلوط کنید. کره و پنیر را به طوری مخلوط کنید که یک دست شود. پس از خرد کردن مواد و مخلوط کردن کره و پنیر باید تمام آن‌ها را در یک ظرف بریزید و با چنگال شروع به هم زدن آن‌ها کنید.

زمان هم زدن باید اندازه‌ای باشد که این مواد به صورت یک دست با هم مخلوط شوند. پس از اینکه این مواد به صورت کامل یک دست شدند و هیچ کدام از مواد اولیه قابل تشخیص نبود، نان‌های کوچک را آماده کنید. برای لقمه سیر و گردو لازم است که از نون تست استفاده کنید. اگر این نان‌های تست در ابعاد بسیار کوچک باشند، بهتر است. پس از آماده کردن نان باید روی هر تکه نان به اندازه کافی مواد مخلوط شده بگذارید و روی هر نان یک تکه بلوچیز قرار دهید. پس از آن‌که تمام نان‌ها را به روش گفته شده آماده کردید، آن‌ها را درون ظرف قرار دهید. هر تکه نان باید به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر بماند.

پس از خارج کردن این میان وعده از فر می‌توانید با تکه‌های گردو و جعفری آن را تزیین کنید. پس از تزیین این میان وعده کامل آماده شده است و می‌توانید آن را میل کنید و از آن لذت ببرید.

فواید لقمه سیر و گردو

خوردن این میان وعده بسیار در انرژی روزانه شما تاثیر دارد. طرز تهیه لقمه سیر و گردو را برای شما بیان کردیم و اکنون زمان آن است که از فواید آن صحبت کنیم. لقمه سیر و گردو از گردو، سیر، پنیر، جعفری و کره تشکیل شده است. این میان وعده به دلیل این‌که تمام این مواد مغذی را در خود دارد، میان وعده مفیدی است. هریک از مواداولیه سیر و گردو دارای فواید بسیاری است:

گردو:

گردو یکی از مقوی‌ترین موادی است که شما می‌توانید در میان وعده خود از آن استفاده کنید. گردو یک منبع غنی از ویتامین‌ها، فیبرها، پروتئین، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است.

سیر:

سیر ماده غذایی ارزشمندی است که در مواد اولیه لقمه سیر و گردو وجود دارد. سیر حاوی ویتامین‌های زیادی است که در سلامت شما تاثیر می‌گذارد. سیر ممکن است در ثابت نگه داشتن فشار خون تاثیر داشته باشد. همچنین این مواد غذایی مفید سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد و خطرات بیماری‌های قلبی عروقی را از شما دور می‌کند. سیر قند خون را تنظیم می‌کند، بیماری‌های گوارشی را حل می‌کند و سلامت استخوان‌ها را تامین می‌کند.

تمام این خواص به نوع مصرف شما بستگی دارد. شما باید به نحوه درستی از سیر و به اندازه مصرف کنید تا بتوانید از خواص آن بهره ببرید.

جعفری:

جعفری از سبزی‌های خوراکی است که فواید زیادی دارد. این سبزی به دلیل طعم و بویی که دارد در بسیاری از وعده‌ها و میان وعده‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر طعم و بویی که این سبزی به غذا می‌دهد، فواید زیادی هم دارد. جعفری منبع ویتامین A، ویتامین K و ویتامین C است. جعفری را به صورت خشک و تازه استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در طرز تهیه لقمه سیر و گردو برای تزیینات از جعفری خشک شده استفاده کنید.

بنابراین در این قسمت به صورت کامل متوجه شدید که استفاده از این میان وعده به چه اندازه برای بدن شما مفید است. تمام مواد اولیه لقمه سیر و گردو از فواید زیادی برخوردار هستند. بقیه جزئیات این میان وعده همانند کره، پنیر و بلوچیز شامل فواید مختصری هستند. باید دقت کنید که استفاده به اندازه از این مواد برای شما مفید است؛ اما اگر مقدار استفاده از حد بگذرد ممکن است برای بدن شما مضر باشد.

فواید لقمه سیر و گردو

سخن پایانی

طرز تهیه لقمه سیر و گردو بسیار آسان است. لقمه سیر و گردو از میان وعده‌های بسیار مفیدی است که شما می‌توانید در تمام لحظات از آن استفاده کنید. این میان وعده انرژی شما را برای ادامه روز تامین می‌کند. شما با این میان وعده مقوی مواد، ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی که بدن‌تان به آن نیاز دارد را به بدن می‌رسانید.

این میان وعده علاوه بر فواید زیادی که دارد به سرعت آماده می‌شود. همچنین مواد اولیه خاصی ندارد و در تمام خانه‌ها این مواد وجود دارد. علاوه بر لقمه سیر و گردو میان وعده‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند بدن شما را برای ادامه روز سرحال نگه دارد. سعی کنید در میان وعده‌هایی که استفاده می‌کنید، مانند لقمه سیر و گردو از مواد مقوی استفاده کنید.