چاقی و لاغری مبحثی است که امروزه خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. البته خیلی از افراد به فکر لاغری و تناسب اندام هستند، اما افرادی نیز که به علل مختلفی مانند عمل های جراحی دچار ضعف شده اند و وزن کم کرده اند، به دنبال چاقی می باشند. در این میان کره بادام زمینی و چاقی مکملی بسیار خوب و همچنین  یکی از مواد مغذی برای چاقی آنها می باشد. کره بادام زمینی، سرشار از کالری و مواد معدنی است. هر یک از شما می توانید از این کره با توجه به نوع نیاز خود استفاده کنید.

تاثیر کره بادام زمینی و چاقی بر روی هم

سوالات متعددی در این زمینه وجود دارد که آیا کره بادام زمینی منجر به چاقی ما می شود یا لاغری را به دنبال خواهد داشت. به جهت روشن شدن این قضیه باید اذعان داشت که استفاده از این کره طبیعی، در عین حال که سبب کاهش وزن و لاغری می شود؛ می تواند منجر به چاقی هم شود. به واقع نحوه مصرف و زمان استفاده از کره بادام زمینی به عنوان دو عامل بسیار مهم و موثر در چاقی و لاغری محسوب می گردند. بنابراین به طور کلی مصرف کنندگان این کره به دو دسته تقسیم بندی می شوند: دسته ای از افراد چاق هستند که با مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری از این کره، می توانند لاغر شوند. دسته ای دیگر از افراد لاغر هستند که می خواهند چاق شوند. در ادامه به ارائه راهکارهایی برای این افراد می پردازیم.

مطلب مرتبط: “کره بادام زمینی و لاغری + نحوه مصرف”

کره بادام زمینی ، چاقی و لاغری

این کره دارای کالری زیادی است و از چربی های خوب بسیاری برخوردار است. و همین دلیلی است، که بدن  می تواند سوخت و ساز خودش  را افزایش دهد، به همین دلیل برای افرادی که قصد لاغری دارند، مناسب است. اما این گفته به این معنی نیست که افرادی که قصد چاقی دارند، نمی توانند با مصرف این ماده غذایی نتیجه ای بگیرند.

در صورتی که باید بگوییم افرادی که قصد افزایش وزن دارند، می توانند بیش از مقدار مجاز از این کره استفاده کنند. این افراد باید فعالیت های روزمره خود را در نظر بگیرند و میزان کالری و انرژی مورد نیاز برای انجام آنها را مورد سنجش قرار دهند.

ظرف کره بادام زمینی

سپس با توجه به میزان کالری مورد نیاز برای انجام آنها، از کره بیشتری استفاده کنند تا کالری های بیشتری دریافت کنند، برای همین است که  کره بادام زمینی و چاقی مکمل یکدیگر هستند؛ زیرا کالری و چربی های اضافه، سبب افزایش وزن و جذب در بافت های بدن می شوند.

استفاده از این کره با توجه به قانون بالا می تواند در طولانی مدت سبب افزایش وزن و یا چاقی افراد در سنین مختلف شود. ناگفته نماند که پروتئین زیاد موجود در این کره نیز می تواند موجب افزایش وزن در افراد مختلف شود. به همین دلیل پزشکان مختلف این ماده غذایی را بمب انرژی می نامند.

البته نباید از این موضوع نیز غافل شد که این کره در کنار تمام خواص و فواید خوبی که برای بدن دارد، می تواند مضر باشد و در استفاده بیش از حد آن نیز باید دقت کرد تا برای بدن مشکلی ایجاد نشود.  میزان مصرف متعادل از این کره می تواند بر بیماری های قلبی و فشار خون تاثیر گذار باشد در صورتی که مصرف بیش از حد آن می تواند تاثیرات بدی بر این بیماری ها داشته باشد.

کره بادام زمینی برای چاقی

سوالات متعددی در این زمینه وجود دارد که آیا کره بادام زمینی منجر به چاقی ما می شود یا لاغری را به دنبال خواهد داشت. به جهت روشن شدن این قضیه باید اذعان داشت که استفاده از این کره طبیعی، در عین حال که سبب کاهش وزن و لاغری می شود؛ می تواند منجر به چاقی هم شود.

به واقع نحوه مصرف و زمان استفاده از کره بادام زمینی به عنوان دو عامل بسیار مهم و موثر در چاقی و لاغری محسوب می گردند. بنابراین به طور کلی مصرف کنندگان این کره به دو دسته تقسیم بندی می شوند: دسته ای از افراد چاق هستند که با مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری از این کره، می توانند لاغر شوند. دسته ای دیگر از افراد لاغر هستند که می خواهند چاق شوند. در ادامه به ارائه راهکارهایی برای این افراد می پردازیم.

طریقه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی

با مصرف کره بادام زمینی هم می توان چاق شد. اما در این زمینه باید طریقه مصرف این کره را باب میل و نیاز خود رعایت کنید. همان طور که گفته شد؛ مصرف روزانه دو تا سه قاشق غذاخوری از این کره، منجر به لاغری می شود. بدیهی است اگر بیشتر از این مقدار استفاده کنید؛ به جای کاهش وزن، چاق خواهید شد. از طرفی دیگر برای چاقی می توانید این کره طبیعی را با انواع میوه جات و سبزیجات استفاده کنید.

هر چقدر افزودنی های بیشتری به آن بیفزایید؛ چاق تر می شوید. افزودن آن به انواع سالاد، سوپ، شکر و سایر شیرین کننده ها و… چاق را به همراه دارد. ضمن اینکه اگر پس از وعده صبحانه و نیز آخر شب پس از نوش جان کردن شام، کره بادام زمینی را میل کنید؛ باز هم منجر به چاقی می شود. چرا که در این برهه های زمانی، از سوخت و ساز بدن جلوگیری می شود. در نتیجه به جای لاغری، چاق می شوید.

کلام آخر 

کره بادام زمینی هم می تواند روی لاغری و هم چاقی، تأثیرگذار باشد. اگر می خواهید لاغر شوید؛ بایستی نحوه مصرف این کره برای لاغری را مدنظر قرار دهید. برای چاق شدن نیز می بایست نکات مربوط به آن ها در نظر بگیرید. البته توصیه می شود به منظور میزان و زمان مصرف این کره، حتما به یک پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید. چرا که مصرف بیش از اندازه هم می تواند مضر باشد و سلامتی شما را به خطر اندازد.