زعفران گیاهی است که همه قسمت های آن برای درمان کاربردی است. با این وجود از قسمت های خاصی از آن به منظور تهیه غذا استفاده می شود. قسمت های خاصی از زعفران  خوراکی بوده و به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قرار است به پاسخ این سوال بپردازیم، کدام قسمت زعفران خوراکی است؟

کاربرد قسمت های مختلف گیاه زعفران

کدام قسمت زعفران خوراکی است، نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در این مورد اطلاعاتی دارید؟ بیشتر افراد تصورات اشتباهی در مورد قسمت خوراکی زعفران دارند. در واقع کلاله زعفران بخش خوراکی آن می باشد. این بخش برای تهیه ادویه بسیار خوش عطر و خوشبویی از زعفران مورد استفاده قرار می گیرد. من از زر سرخ نیز همین بخش از گیاه زعفران است.

در ادامه مطلب کدام قسمت زعفران خوراکی است، بخش مهم دیگری از این گیاه را معرفی می کنیم:

گلبرگ های زعفران

گلبرگ های گل زعفران نیز از بخش های دارویی این گیاه است. به همین جهت از گلبرگ های آن برای آماده نمودن یک دمنوش عالی و طبیعی استفاده می شود. این دمنوش دارای خواص فوق العاده ای بوده و سبب ایجاد آرامش و نشاط بسیار زیادی در شما می گردد. میتوانید با مصرف این دمنوش تمامی خواص زعفران را دریافت کنید.

برای یافتن پاسخ دقیق سوال کدام قسمت زعفران خوراکی است، لازم است با کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

زعفران اصلی در واقع همان کلاله است اما بیشتر سودجویان ریشه آن را رنگ کرده و کلاغ را جای قناری می فروشند. برای تشخیص زعفران اصل راهکارهایی وجود دارد که میتوانید از آن ها جهت تشخیص استفاده کنید.

اما سوال اصلی همچنان پا بر جا است، کدام قسمت زعفران خوراکی است؟

خامه و کلاله

جالب است بدانید که زعفران اصیلی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع ترکیبی از خامه و کلاله گل زعفران است. پس خامه زعفران نیز از بخش های اصلی این گیاه محسوب می شود.

برگ

برگ زعفران نیز مصارف دارویی دارد. این بخش اولین قسمتی است که در زمان رویش زعفران توسط کشاورزان رویت می شود.

پیاز

آیا تصور می کنید که پیاز زعفران هم میتواند خوراکی باشد؟

پیاز زعفران در واقع دانه اصلی و منشا اصلی تولید این گیاه محسوب می شود. یعنی برای تولید گیاه زعفران باید این پیاز را در دل خاک کاشته و آن را پرورش دهند.

سخن نهایی

در پاسخ به سوال اینکه کدام قسمت زعفران خوراکی است، باید گفت که واقعیت این است که بیشتر بخش های گیاه زعفران خوراکی می باشد. گلبرگ های آن خاصیت دارویی دارد و به عنوان دمنوش می توان آن را مورد استفاده قرار داد. در نتیجه این بخش کاملا خوراکی است.

کلاله و خامه گیاه زعفران نیز اصلی ترین بخش خوراکی این زر سرخ را تشکیل می دهند. زعفران اصلی همین بخش ها می باشد و از آن برای تهیه غذاهای مختلفی استفاده می شود.

لازم به ذکر است که برگ این گیاه نیز در موارد خاصی جهت تولید داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. پس میتوان آن را بخش خوراکی گیاه زعفران دانست.

مطلب مرتبط: “طعم زعفران چگونه است؟”

نتیجه گیری

در مطلب کدام قسمت زعفران خوراکی است، با کاربرد بخش های مختلف گیاه زعفران آشنا شدیم. دلیل بیان این مطالب، یافتن بخش های خوراکی این گیاه است. پس از یافتن این بخش ها و دسته بندی آن ها می توان به سادگی از خواص بخش های خوراکی گیاه زعفران بهره برد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شود.