چای سبز یکی از چای های گیاهی پر خاصیت می باشد. این چای در طب سنتی برای خیلی از بیماری ها توصیه می شود. همان طور که می دانید خوردن برخی از چای ها و دمنوش ها در کنار چیزهای دیگر باعث می شود تا خاصیت آن چای افزایش یابد. ما پاسخ به سوال چه چیزی با چای سبز بخوریم را در این مطلب بیان کرده ایم.

چه چیزی با چای سبز بخوریم تا خواص آن بهتر اثر کند؟

برای این که خاصیت چای سبز بهتر اثر کند و خاصیت درمانی آن افزایش یابد، می توانید آن را با لیمو ترش، عسل، نعناع، نعناع فلفلی، به لیمو، زعفران، زنجبیل، اسطوخودوس، رزماری، دارچین، گل محمدی، آویشن، زوفیا و هل درست کنید. در ادامه برخی از این ترکیبات و خواص شان را مورد بررسی قرار می دهیم.

مصرف چای سبز به همراه لیمو:

چای سبز به همراه لیمو سرشار از خاصیت های زیر می باشد:

هضم راحت تر غذا

لیمو ترش حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که اگر با چای سبز ترکیب شود مقدار آنتی اکسیدان آن بیشتر می شود. آب لیمو قادر به افزایش کاتچین ها می باشد. چای سبز دارای ترکیباتی می باشد که این ترکیبات باعث می شوند تا آهن کمتری از غذا ها در رژیم غذایی جذب بدن شما شود. از طرفی با اضافه کردن آب لیمو به چای سبز دیگر نگران جذب نشدن آهن نباشید.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از فایده های خیلی خوب در ترکیب چای سبز و آب لیمو، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. زیرا این ترکیب به دلیل داشتن ویتامین C زیاد، قادر به محافظت بدن در برابر میکروب های بیماری زا می باشد. نوشیدن این چای به طور مرتب باعث می شود تا در معرض ابتلا به عفونت خطرات کمتری شما را تهدید کند.

بهبود یافتن زخم

 نوشیدن چای سبز به همراه لیمو باعث می شود تا زخم ها التیام یابند. این چای حاوی ویتامین ث است. از این رو سبب حفظ قدرت استخوان ها و دندان ها می شود. آنتی اکسیدان های موجود در لیمو نیز باعث کاهش علائم آرتریت و التهاب می شود. همچنین بیوفلاونوئید موجود در لیمو باعث پیشگیری از سرطان می شود.

سایر خواص

تعادل سطح PH، افزایش متابولیسم بدن و بهبود سلامت کبد از دیگر ویژگی های چای سبز با لیمو می باشند.

یک لیوان چای سبز با لیمو

مصرف چای سبز به همراه زنجبیل:

چای سبز باعث لاغری می شود. به این صورت که سرعت متابولیسم بدن را زیاد می کند. از این رو باعث می شود تا وزن کاهش یابد. با اضافه کردن زنجبیل به این چای می توانید خاصیت کاهش وزن را چند برابر کنید. علاوه بر این زنجبیل طعمی عالی به چای سبز می دهد.

مطلب پیشنهادی:”چای سبز برای لاغری چه فوایدی دارد؟”

مصرف چای سبز به همراه دارچین:

چای سبز برای دیابت بسیار مناسب می باشد. با اضافه شدن دارچین به این چای باعث می شود تا قند خون تنظیم شود. این ترکیب برای افراد دیابتی مخصوصا افراد مبتلا به دیابت نوع دو بسیار فوق العاده می باشد. از طرفی دارچین باعث می شود تا خاصیت کاهش وزن چای سبز افزایش یابد.

خواص چای سبز

همان طور که گفتیم چای سبز به تنهایی نیز سرشار از خاصیت می باشد. در ادامه چند مورد از این خواص را خواهیم گفت.

  1. باعث تحریک ترموزنزیس می شود.
  2. باعث بهبود اکسیداسیون و سوخت و ساز چربی می شود.
  3. به بهبود عملکرد و کارایی مغز کمک می کند.
  4. گرسنگی را کاهش می دهد.
  5. از مبتلا شدن به دیابت جلوگیری می کند.
  6. در تقویت پوست و مو بسیار موثر است.
  7. از افسردگی و اضطراب جلوگیری می کند.
  8. باعث کاهش فشار خون می شود.

در این مطلب در مورد اینکه چه چیزی با چای سبز بخوریم صحبت کردیم و گفتیم این ترکیب ها چه خواصی دارند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.